ΓΔ: 1447.55 -0.08% Τζίρος: 35.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:32:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Οχυρωμένη» στην κρίση η Coca Cola με ρευστότητα 1,4 δισ. ευρώ

Διαβεβαιώσεις από τα στελέχη της Coca Cola HBC ότι η ρευστότητα του leader στα μη αλκοολούχα ποτά επαρκεί για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες της κρίσης και να πληρωθεί κανονικά το μέρισμα.

Μήνυμα «υπεροχής» προς όλες τις κατευθύνσεις έστειλε χθες ο ισχυρός παίχτης του κλάδου των μη αλκοολούχων ποτών, Coca Cola HBC AG, τονίζοντας την ισχυρή κεφαλαιακή του επάρκεια και τα άμεσα αντανακλαστικά του για γρήγορη προσαρμογή στην μετά CONVID-19 εποχή. 

Στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη παρουσίαση των επιδόσεων του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο του έτους, τη συζήτηση μονοπώλησε, όπως αναμενόταν, η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, οι επιπτώσεις στην κατανάλωση και βέβαια οι αλλαγές που θα επέλθουν στη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στις αγορές. 

Ειδικά για την Ελλάδα, όπως και για την Ιταλία, ο leader της κατηγορίας των μη αλκοολούχων, εστιάζει το ενδιαφέρον του στην κατάσταση που θα επικρατήσει στο κλάδο της εστίασης και δη στην πορεία του τουρισμού, προκειμένου να θωρακίσει τις εγχώριες επιδόσεις του κατά την μετά τον κορονοϊό περίοδο. 

Από την δύσκολη εξίσωση του πλάνου της «επόμενης μέρας» δεν λείπει ο παράγοντας της συρρίκνωσης του εισοδήματος των καταναλωτών σε βασικές αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος. 

Μολονότι οι επικεφαλής του ομίλου επισήμαναν πολλάκις ότι τη δεδομένη χρονική περίοδο δεν μπορούν να υπάρξουν ασφαλείς προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στο μέλλον, «δεδομένου ότι είναι αβέβαια τόσο η διάρκεια των περιοριστικών μέτρων όσο και ο ρυθμός της οικονομικής δραστηριότητας μετά την άρση τους», εκτίμησαν ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας θα είναι σημαντικός. 

Καθοριστικό ρόλο στον υπολογισμό των επιπτώσεων της κρίσης CONVID 19 εν γένει για το κλάδο των μη αλκοολούχων και ειδικά για τον leader της εγχώριας αγοράς έχει το lockdown στην εστίαση.

Ειδικά για την Ελλάδα, όπως επισημάνθηκε στην τηλεδιάσκεψη, η εκτός σπιτιού κατανάλωση αφορά στο 40% του εγχώριου τζίρου του ομίλου, ως εκ τούτου οι απώλειες κατά την διάρκεια της αναγκαστικής διακοπής λειτουργίας σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, καφέ, φεστιβάλ, αλλά και θέατρα και κινηματογράφους είναι ήδη σημαντικές.  

Εκτός όμως από τις χαμένες πωλήσεις κατά την περίοδο του lock down, πρόκληση αποτελεί το πώς θα διαμορφωθεί το κλίμα στην εκτός σπιτιού ζήτηση κατά την επαναλειτουργία των καταστημάτων. Σημαντική είναι η παράμετρος του τουρισμού που επηρεάζει καθοριστικά την εξέλιξη των πωλήσεις της κατηγορίας των μη αλκοολούχων. Είναι ενδεικτικό ότι τα στελέχη της Coca Cola HBC βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με πελάτες τους σε δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς προκειμένου να ενημερωθούν για την πορεία των φετινών κρατήσεων.

Και στο κομμάτι της κατ’ οίκον κατανάλωσης, όμως, οι παρενέργειες της πανδημίας δεν έχουν ακόμα αποσαφηνιστεί. Ήδη, όπως σημείωσε ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου, κ. Μιχάλης Ήμμελος, από τον Απρίλιο και μετά καταγράφεται επιβράδυνση στις πωλήσεις αναψυκτικών, αφού οι καταναλωτές απομακρύνονται από την τάση για υψηλή αποθεματοποίηση αγαθών, ενώ ταυτόχρονα γίνονται περισσότερο ευαίσθητοι στο ζήτημα της τιμής.

Η τάση αυτή αναμένεται να ενταθεί ειδικά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο και των αρνητικών προβλέψεων της Κομισιόν που κάνουν λόγο για βαθιά ύφεση 9,7%, εξέλιξη που θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα έσοδα των νοικοκυριών, ανατρέποντας άρδην την αγοραστική συμπεριφορά των εγχώριων καταναλωτών. 

Για τον ηγέτη της εγχώριας αγοράς μη αλκοολούχων, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αφορά στην ευελιξία κινήσεων σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής, τα μεγάλα περιθώρια ελιγμών στις συμφωνίες διανομής και στήριξης των μαρκών του τόσο στα ράφια όσο και στα λοιπά σημεία διάθεσης.

Πλούσια ρευστότητα

Βασικό εχέγγυο για το τρόπο διαχείρισης της κρίσης για την Coca Cola ΗΒC αποτελεί ο δείκτης ρευστότητας που παραμένει σε υψηλά επίπεδα, κάτι που δεν παρέλειψε να τονίζει ο κ. Ήμελλος στις τοποθετήσεις του στην τηλεδιάσκεψη. «Ο ισχυρός ισολογισμός και η ρευστότητά μας θα στηρίξουν την εταιρεία κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου. Κατά το κλείσιμο του Απριλίου είχαμε 1,4 δισ. ευρώ χρηματικά διαθέσιμα και προθεσμιακές καταθέσεις, που είναι παραπάνω από επαρκή για να εκπληρώσουμε όλες τις χρηματοοικονομικές μας δεσμεύσεις, όπως την αποπληρωμή ομολόγων, καταβολή τόκων και πληρωμή μερίσματος, αφήνοντας διαθέσιμα 0,6 δισ. ευρώ  για λειτουργικές και επενδυτικές ανάγκες. Επιπρόσθετα, διαθέτουμε μη εκταμιευμένο Revolving Credit Facility ύψους 0,8 δισ. ευρώ, καθώς και περισσότερα από 0,9 δισ. ευρώ από το εγκεκριμένο πρόγραμμα έκδοσης Commercial Paper ύψους 1,0 δισ. ευρώ. Καμία από αυτές τις πιστωτικές γραμμές δεν ενέχει χρηματοοικονομικές εγγυήσεις και δεν υπάρχουν περαιτέρω λήξεις ομολόγων πριν το Νοέμβριο του 2024» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Ο σχεδιασμός διαχείρισης της κρίσης Covid 19 για τον όμιλο της Coca Cola HBC εστιάζει τόσο στην δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης στις αλλαγές που σημειώνονται στη ζήτηση με μια ευέλικτη εμπορική στρατηγική, όσο και στην αναζήτηση νέων ευκαιριών που θα προκύψουν μετά το τέλος της πανδημίας.  

Αιχμή του δόρατος αποτελεί η οικονομική «δυνατότητα» των καταναλωτών με τον βασικό παίχτη της αγοράς να ανταποκρίνεται άμεσα στις αλλαγές που σημειώνονται στη ζήτηση με μια ευέλικτη εμπορική στρατηγική που εξασφαλίζει ότι έχει τα κατάλληλα προϊόντα και τύπους συσκευασιών ώστε να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προκύπτουν τόσο στα προϊόντα προσιτής τιμής όσο και στην premium αγορά.

Υπό το πρίσμα αυτό, η επόμενη μέρα μετά την πανδημία ειδικά για τον εγχώριο κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών εκτιμάται ότι θα «χρωματιστεί» από ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό, με τον πρώτο παίχτη του κλάδου να εμφανίζει ήδη  διάθεση να «παίξει» επιθετικά και πλέον μένει να φανεί ποιες επιχειρήσεις θα καταφέρουν να θωρακίσουν την θέση τους και ποιες θα δεχθούν τη χαριστική βολή στη βιωσιμότητά τους. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Αύξηση πωλήσεων 17% στο 9μηνο, οι εκτιμήσεις για το έτος

Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.