ΓΔ: 1442.17 -0.45% Τζίρος: 52.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:26:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Αλλάζει κανόνες για το μέρισμα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Μετά τις μεγάλες καταβολές μερισμάτων των προηγούμενων ετών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τροποποιεί το άρθρο 33 του καταστατικού της. Η πανδημία πιθανόν να οδηγήσει σε αλλαγή μερισματικής πολιτικής.

Σε έκτακτη γενική συνέλευση στα πρότυπα που επιβάλλει η πανδημία, δηλαδή μέσω τηλεδιάσκεψης, καλεί τους μετόχους της η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας με μοναδικό θέμα την τροποποίηση του άρθρου 33 του καταστατικού της εταιρείας.

Το εν λόγω άρθρο αφορά στην διανομή κερδών το οποίο με βάση το υφιστάμενο καταστατικό της ζυθοποιίας ορίζει ότι τα καθαρά κέρδη, εφόσον μπορούν να διατεθούν, διανέμονται με απόφαση της γενικής συνέλευση, αφού αφαιρεθεί το ποσό των πιστωτικών κονδυλίων της κατάστασης των αποτελεσμάτων που δεν αποτελούν πραγματοποιήσιμα κέρδη και αφού αφαιρεθεί η προβλεπόμενη κράτηση για σχηματισμό τακτικού αποθεματικού.

Ως ημερομηνία διεξαγωγής της έκτακτης συνέλευσης ορίστηκε η 12η Ιουνίου.  Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια η ισχυρή ζυθοποιία προχωρούσε σε καταβολή γενναίων μερισμάτων και προμερισμάτων στη μητρική Heineken.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η θετική πορεία των κερδών το 2018 οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο να εγκρίνει την καταβολή προμερίσματος ύψους 8,5 εκατ. ευρώ, ενώ το προτεινόμενο μέρισμα του Διοικητικού Συμβουλίου για τη συνολική χρήση ανήλθε στα 14,7 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχη απόφαση για διανομή προμερίσματος ελήφθη και τον περσινό Οκτώβριο, καθώς οι επιδόσεις του οκταμήνου ήταν σημαντικά βελτιωμένες και δη σε όρους κερδοφορίας. Το ύψος του προμερίσματος δεν γνωστοποιήθηκε, με γνώμονα ότι η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα την οικονομική έκθεση του 2019, ωστόσο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, το προμέρισμα δεν δύναται να υπερβαίνει το 50% των εκτιμώμενων κερδών. Πάντως, τόσο στη χρήση 2016, όσο και σε αυτή του 2015, η εταιρεία δεν είχε προχωρήσει στη καταβολή μερίσματος προς τους μετόχους.

Ενδεχομένως η αλλαγή στο καταστατικό να μη σηματοδοτεί κάποια σπουδαία ανατροπή σε ό,τι αφορά στις αποφάσεις για την διανομή κερδών. Αυτό που θεωρείται βέβαιο είναι ότι εξαιτίας της πανδημίας η εικόνα των μεγεθών του 2020, τουλάχιστον σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, έχει ανατραπεί πλήρως σε σχέση με τις όποιες αρχικές προβλέψεις της ισχυρής ζυθοποιίας.

Το lock down στο κανάλι της εστίασης, των φεστιβάλ, των αθλητικών εκδηλώσεων κτλ αλλά και η αβεβαιότητα ως προς τις «αποδόσεις» που θα εμφανίσει η επαναλειτουργία στο κομμάτι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης επηρεάζει σημαντικά το τζίρο της Αθηναϊκής και εν γένει της εγχώριας αγοράς μπύρας, με το «στοίχημα» της ανάκαμψης εντός του έτους να είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Υπό το πρίσμα αυτό, η διάθεση κερδών, υπό μορφή μερισμάτων, για την φετινή χρήση θεωρείται μάλλον μια δύσκολη απόφαση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πάγωσε» η αγορά της μπύρας το 2023, στάσιμος ο όγκος των πωλήσεων

Συγκράτηση των ανατιμήσεων στα όρια πληθωρισμού το 2024 προβλέπει ο γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλ. Δανιηλίδης. Στόχο για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα το 2030 θέτει η εταιρεία.
Athinaiki Zithopoiia, Nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο» παρουσίασε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Το πρόγραμμα λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας «Παράγουμε ένα καλύτερο αύριο», βασικό πυλώνα της οποίας αποτελεί η ορθή διαχείριση των υδάτων
Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.