Φώτο: Attica

Προχωρά η επέκταση του Attica κόντρα στην κρίση του εμπορίου

Μέσα στον επόμενο χρόνο ολοκληρώνονται τα έργα επέκτασης του πολυκαταστήματος. Πτώση τζίρου 5% - 30% στα καταστήματα του ομίλου, μεγάλη αύξηση πωλήσεων μέσω διαδικτύου.

Με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα, η Αττικά Πολυκαταστήματα ΑΕ προχωράει την επέκταση του attica στο κέντρο της Αθήνας, προσδοκώντας σε σημαντική βελτίωση του κλίματος έως τότε.

Παράλληλα, επεκτείνει την προϊόντική γκάμα που διατίθεται online, με την προσθήκη αξεσουάρ ήδη από το περασμένο Σαββατοκύριακο, ενώ δύο νέα brands ένδυσης προστίθενται στο portfolio της εταιρείας από τον Σεπτέμβριο. Πρόκειται για τις γαλλικές φίρμες Sandro και Maje, οι συλλογές των οποίων θα διατίθενται σε μονοθεματικές boutiques στο Golden Hall ενώ θα δημιουργηθούν και ομώνυμα corners στα πολυκαταστήματα attica σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η πανδημία ωστόσο έχει κάνει αισθητή την επίδρασή της στις επιδόσεις της εταιρείας, όπως και στο σύνολο του εμπορικού κόσμου. Ειδικότερα, το πολυκατάστημα στο Citylink καταγράφει τις πιο βαριές απώλειες της τάξεως του 30% σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, από την ημέρα επανέναρξης της λειτουργίας του, στα τέλη του Μαΐου έως και σήμερα, ενώ σε καλύτερη θέση βρίσκονται τα πολυκαταστήματα που λειτουργούν μέσα στα εμπορικά κέντρα, με το ομώνυμο κατάστημα στο Golden Hall να έχει κάμψη τζίρου περί το 5% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, το σημείο που λειτουργεί στο Mediterranean Cosmos κατά 10% και το πολυκατάστημα επί της οδού Τσιμισκή να έχει πωλήσεις μειωμένες κατά 14% συγκριτικά με πέρσι.

Να σημειωθεί ότι στις επιδόσεις του attica στο Citylink είναι ορατή η απώλεια της συνεισφοράς των τουριστών στον τζίρο, με δεδομένο ότι οι πωλήσεις tax free στη χώρα μας είναι μειωμένες κατά 91% φέτος. Συνολικά δε οι πωλήσεις ειδών tax free συνεισφέρουν περί το 12% στον ετήσιο τζίρο της Αττικά Πολυκαταστήματα. Το κέντρο της Αθήνας αποτελεί προβληματικό πλέον σημείο για το σύνολο του εμπορικού κόσμου για πολλούς λόγους. Ο κόσμος δείχνει να προτιμά τα εμπορικά κέντρα, παρά τις εκτιμήσεις περί του αντιθέτου, επιλέγοντάς τα κυρίως για την ευκολία πρόσβασης με το αυτοκίνητο, ενώ και οι περιφερειακές αγορές καταγράφουν καλύτερες επιδόσεις από το κέντρο της πόλης, καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν την πολυκοσμία των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Εξαιρετικές είναι πάντως οι επιδόσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος καλλυντικών, atticabeauty.gr, καθώς μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους είχε αυξημένες πωλήσεις κατά 170% συγκριτικά με πέρσι, συνολικού ύψους 5,6 εκατ ευρώ, ξεπερνώντας τον τζίρο της περσινής δωδεκάμηνης χρήσης (5,3 εκατ ευρώ). Ουσιαστικά, το lockdown οδήγησε σε σημαντική τόνωση των online αγορών καλλυντικών με τις πωλήσεις του atticabeauty.gr να ενισχύονται κατά 80% το συγκεκριμένο διάστημα, μία δυναμική που φαίνεται ότι διατηρείται και μετά την επανέναρξη της λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων. Ως εκ τούτου, για το τρέχον έτος εκτιμάται ότι το ηλεκτρονικό πολυκατάστημα θα πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 12 εκατ ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα πωλήσεων 34% στα Attica την εβδομάδα της Black Friday

Το τετραήμερο προσφορών ενόψει της Black Friday ανέβασε τις εντυπωσιακά τις πωλήσεις στα καταστήματα Attica, με την κατηγορία των καλλυντικών να έχει τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς οι εκπτώσεις άγγιξαν και το 60%.