Φωτο: Κρι Κρι

Το καλύτερο τρίμηνο στην ιστορία της Κρι Κρι ήταν το β' τρίμηνο 2020

Χάρη στις αυξημένες πωλήσεις γιαουρτιού και τη μείωση του λειτουργικού κόστους η εταιρεία αύξησε τα προ φόρων κέρδη κατά 14%, σημειώνει σε σχετική ανάλυση η Pantelakis Securities.

Παρά την πανδημία η Κρι Κρι είχε το δεύτερο καλύτερο τρίμηνο στην ιστορία της, με τα κέρδη του δευτέρου τριμήνου να αυξάνονται κατά 20% σε ετήσια βάση στα 6,4 εκατ.ευρώ, τονίζει σε ανάλυση της η Pantelakis Securities.

Η καλή αυτή η επίδοση, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών γιαουρτιού και τη σταθερή πρόοδο στη μείωση του λειτουργικού κόστους, που αντιστάθμισαν με το παραπάνω τη μείωση το μικτό περιθώριο κέρδους κατά 3,1%.

Η εταιρεία είχε στο τέλος του δεύτερου τριμήνου καθαρή ρευστότητα 1,2 εκατομμύρια ευρώ έναντι καθαρού χρέους ύψους 1,8 εκατομμύρια ευρώ το 2019.

Όπως σημειώνει η χρηματιστηριακή πρόκειται για ένα αναμφισβήτητο επίτευγμα της Κρι Κρι, δεδομένων των δυσμενών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία. Μάλιστα η εταιρεία δημιούργησε ελεύθερες ταμειακές ροές ύψος 2,9 εκατομμυρίων ευρώ οι οποίες της επέτρεψαν να βελτιώσει τη ρευστότητά της.

Καθοριστικό ρόλο στα βελτιωμένα μεγέθη της εταιρείας έπαιξε η αύξηση των πωλήσεων γιαουρτιού κατά 16% σε ετήσια βάση. Όπως σχολιάζει η Παντελάκης, πρόκειται για μία πολύ καλή επίδοση αν και δεν είναι τόσο λαμπερή όσο ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων γιαουρτιού κατά 30% τα προηγούμενα τρίμηνα. Οι εξαγωγές στην Ιταλία και την Βρετανία ήταν αυξημένες ενώ στην εσωτερική αγορά αυξήθηκαν κατά 9%.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα του παγωτού, η Κρι Κρι είχε αύξηση πωλήσεων κατά 1% στην ελληνική αγορά, ενώ μειωμένη ήταν η εξαγωγική δραστηριότητα κατά 22% σε ετήσια βάση, λόγω της μείωσης κατανάλωσης που προκάλεσε στις γειτονικές χώρες η πανδημία. Συνολικά οι πωλήσεις παγωτού μειώθηκαν κατά 4%.

Το μερίδιο των πωλήσεων γιαουρτιού στο συνολικό τζίρο αυξήθηκε σε 67%. Ο κύκλος εργασιών ήταν αυξημένος κατά 8% στα 38,5 εκατ ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους που είχε ήδη μειωθεί στο 31,5% κατά το πρώτο τρίμηνο μειώθηκε περαιτέρω κατά 3,1%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 και διαμορφώθηκε σε 36,7% το δεύτερο τρίμηνο. Η μείωση του περιθωρίου κέρδους αντανακλά οι σταθερά υψηλές τιμές του γάλακτος αλλά και την απόφαση της διοίκησης της εταιρείας να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων προσφέροντας επιθετικές εκπτώσεις τιμών.

Πάντως το EBITDA το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 13% σε ετήσια βάση στα 9,3 εκατ. ευρώ ξεπερνώντας τις προβλέψεις της χρηματιστηριακής κατά 3%, καθώς η εταιρεία κράτησε υπό έλεγχο το κόστος και επωφελήθηκε από τα μέτρα στήριξης που εφάρμοσε η κυβέρνηση.

Τα κέρδη προ φόρων δευτέρου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση στα 8,5 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει η χρηματιστηριακή, οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου, το EBITDA και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 65,9 εκατομμύρια ευρώ, 13,8 εκατ ευρώ και 9,1 εκατ ευρώ, αντίστοιχα σημειώνοντας αύξηση κατά 15%, 13% και 19% αντίστοιχα σε ετήσια βάση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ