ΓΔ: 1420.4 1.99% Τζίρος: 92.11 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

H&M: Σε πτωτική τροχιά τα μεγέθη 9μήνου, μείωση πωλήσεων 21% στην Ελλάδα

Η εταιρεία επενδύει στο κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων, ενώ σχεδιάζει το οριστικό κλείσιμο τουλάχιστον 180 καταστημάτων και το άνοιγμα 130 νέων σημείων για φέτος.

Σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της σουηδικής εταιρείας ένδυσης Η&Μ κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, απόρροια της πανδημίας που έπληξε το λιανεμπόριο παγκοσμίως. Ωστόσο, η αλυσίδα πέτυχε να επιστρέψει σε κερδοφορία το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, χάριν στην επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων της και την καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής της αλυσίδας.

Ειδικότερα, ο τζίρος συνολικά του ομίλου υποχώρησε σε 134,4 δισ. σουηδικές κορώνες το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και τις 31 Αυγούστου 2020, έναντι 171 δισ. κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ οι ζημίες μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,24 δισ. κορώνες, εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι το 80% των καταστημάτων του διεθνούς δικτύου της Η&Μ παρέμεινε κλειστό στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου. 

Βελτιωμένη είναι η εικόνα κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος 2020), με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 50,8 δισ. κορώνες, έναντι 62,5 δισ. πέρσι, και την κάμψη να περιορίζεται σε 16% σε σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία. Στην έναρξη του τριμήνου, συνολικά 900 καταστήματα από το σύνολο των 5.000 σημείων παρέμεναν κλειστά λόγω της πανδημίας, αριθμός που περιορίστηκε σε 200 σημεία στο τέλος του τριμήνου, εξέλιξη που συνέβαλε στην επιστροφή σε μειωμένη έστω κερδοφορία. Έτσι, τα μεικτά κέρδη της Η&Μ διαμορφώθηκαν σε 24,8 δισ. κορώνες το τρίτο τρίμηνο φέτος, έναντι 31,8 δισ. πέρυσι, και τα κέρδη μετά φόρων άγγιξαν τα 1,82 δισ. κορώνες, έναντι 3,85 δισ. πέρυσι. 

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας υποχώρησαν κατά 14% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, διαμορφούμενες σε 418 εκατ. κορώνες έναντι 496 εκατ. πέρσι, με τον αριθμό των καταστημάτων να παραμένει αμετάβλητος στα 35 σημεία. Στο δε εννεάμηνο της χρήσης, οι πωλήσεις της Η&Μ στη χώρα μας υποχώρησαν κατά 21%, αγγίζοντας τις 1,07 δισ. κορώνες, έναντι 1,35 δισ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα περιλαμβάνεται στην ομάδα των χωρών που μέσα στο 2020 απέκτησαν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά καταστήματα κι άλλων σημάτων που διαχειρίζεται η Η&Μ, όπως τα Monki, Weekday, & Other Stories και Arket. 

Σε ότι αφορά τον Σεπτέμβριο, οι ενοποιημένες πωλήσεις της αλυσίδας υποχώρησαν κατά 5% συγκριτικά με πέρσι, καθώς 166 καταστήματα εξακολουθούν να παραμένουν κλειστά (ποσοστό 3% επί του συνολικού αριθμού σημείων πώλησης). Η εταιρεία επενδύει στο κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων, αναγνωρίζοντας την μεταβολή στις καταναλωτικές συνήθειες παγκοσμίως ενώ επενδύει στην αναδιαμόρφωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών της αμεσότερα, προωθώντας παράλληλα την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών βιωσιμότητας και κυκλικότητας του ρούχου. Παράλληλα, σχεδιάζει το οριστικό κλείσιμο τουλάχιστον 180 καταστημάτων και το άνοιγμα 130 νέων σημείων για φέτος, ενώ για το 2021 προβλέπεται ο τερματισμός της λειτουργίας 350 σημείων και το άνοιγμα 100 νέων. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο κατάστημα ανοίγει η Η&Μ στην Κύπρο, ενώ κλείνουν σε πολλές περιοχές

Μετά από ένα πολύ δύσκολο έτος με αυξημένες ζημίες, η σουηδική εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των επιδόσεών της από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίγει στις 2 Μαρτίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπερδιπλάσια κερδοφορία για την H&M, μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων

Ο σουηδικός όμιλος συνέχισε το πρόγραμμα τερματισμού της λειτουργίας μη αποδοτικών καταστημάτων του. Έκλεισε 321 μέσα στο 201 και άνοιξε 104 νέα, ενώ φέτος προβλέπεται κλείσιμο ακόμη 240 καταστημάτων και η δημιουργία 120 νέων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων επανέφερε την H&M στην κερδοφορία

Παρά το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του εννεαμήνου υπήρξαν περίοδοι όπου 1.800 καταστήματα του ομίλου σε όλο τον κόσμο παρέμειναν κλειστά, οι πωλήσεις της H&M ενισχύθηκαν κατά 13% στις 142,1 δισ. σουηδικές κορώνες. Σε ποιες αγορές στοχεύει η εταιρεία.