ΓΔ: 903.33 0.85% Τζίρος: 55.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ρεκόρ τζίρου για τον κλάδο ένδυσης το 2019 με 677 εκατ. ευρώ

Μειωμένα τα καθαρά κέρδη παρά την αύξηση του τζίρου. Η BSB παραμένει η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία ένδυσης και το 2019 και ακολουθούν οι εταιρείες ΑXF, Lapin House και η ΕΛΒΕ Ενδυμάτων.

Μία από τις καλύτερες χρονιές ήταν το 2019 για τις επιχειρήσεις ένδυσης, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα δείγματος 106 εταιρειών, που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ). Η εικόνα είναι ιδιαίτερα θετική σε ό,τι αφορά τις εταιρείες αθλητικών ειδών καθώς και τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση κατά 40% στα κέρδη τους.

Συγκεκριμένα, ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2019 αυξήθηκε κατά 5,4% και διαμορφώθηκε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών και συγκεκριμένα στα 677,3 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 259,2 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 8,5% σε σχέση με το 2018, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 38,3%. Τα συνολικά καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων ωστόσο μειώθηκαν κατά 8,4% διαμορφούμενα σε 20,1 εκατ ευρώ, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 3%.

Όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, συνεχίστηκε για άλλη μια χρονιά η ανοδική τους πορεία. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σημαντικά, κατά 16,6%, από 148,1 εκατ ευρώ το 2018 σε 172,7 εκατ ευρώ το 2019. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 41,9 εκατ ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 40,6%, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 7,9 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 36,2%. Το δε περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 24,3% και του καθαρού κέρδους στο 4,6%.

Πιο συντηρητικά είναι τα μεγέθη για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός συνόρων. Ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 2,1% και διαμορφώθηκε στα 504,6 εκατ ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη σημείωσαν αύξηση 3,9% (217,3 εκατ ευρώ) και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12,2 εκατ ευρώ, μειωμένα κατά 24,2% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Το δε περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,1% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 2,4%. 

Όπως προκύπτει από την επεξεργασία των δημοσιευμένων ισολογισμών, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε οριακή αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 0,9%, στα 273,1 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,9%, στα 124,0 εκατ ευρώ, ωστόσο, τα συνολικά καθαρά κέρδη υποχώρησαν στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων ετών και διαμορφώθηκαν στα 5,8 εκατ ευρώ. Τα περιθώρια μικτού και καθαρού κέρδους διαμορφώθηκαν σε 45,4% και 2,1% αντίστοιχα, ενώ  οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 20,4% και διαμορφώθηκαν στα 207,1 εκατ ευρώ (75,8% επί του κύκλου εργασιών). 

Αντίστοιχα, στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος αυξήθηκε κατά 3,4%, στα 60,2 εκατ ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 31,3 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 1,2%. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 0,1 εκατ ευρώ, έναντι ζημιών 0,2 εκατ ευρώ το 2018 και το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 52,0%. Τέλος, οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 11,1, στα 50,9 εκατ ευρώ. 

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση 1,5% του κύκλου εργασιών, στα 74,5 εκατ ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,6 εκατ ευρώ, αυξημένα κατά 4,5%. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 32,8% και του καθαρού κέρδους στο 2,1%, ενώ οι υποχρεώσεις περιορίστηκαν κατά 12,4%. Περαιτέρω, η κατηγορία των casual - αθλητικών παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 10,1%, στα 31,9 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7,7% και διαμορφώθηκαν στα 15,4 εκατ ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 18,8%, στα 3,8 εκατ ευρώ, και οι συνολικές υποχρεώσεις περιορίστηκαν κατά 33% στα 9,2 εκατ ευρώ. Τέλος, στην κατηγορία των εσωρούχων ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 2,2% και διαμορφώθηκε στα 51,2 εκατ ευρώ και τα καθαρά κέρδη εκτινάχθηκαν κατά 47,7%, σε 1 εκατ ευρώ.

Η BSB παραμένει η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία ένδυσης και το 2019, με κύκλο εργασιών ύψους 80,2 εκατ ευρώ, έναντι 75,9 εκατ το 2018. Ακολουθούν οι εταιρείες ΑXF, με πωλήσεις ύψους 46,1 εκατ το 2019 έναντι 44,5 εκατ το 2018, η Lapin House, με πωλήσεις ύψους 30 εκατ ευρώ το 2019 έναντι 27,1 εκατ το 2018, και η ΕΛΒΕ Ενδυμάτων, με τζίρο ύψους 27, 8 εκατ ευρώ το 2019, έναντι 24,5 εκατ ευρώ το 2018.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα χρειαστεί 400.000 καταρτισμένους νέους η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης

Μεγάλες ανάγκες μέσα στην επόμενη δεκαετία για καταρτισμένο προσωπικό στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας. Αρχίζει πανευρωπαϊκή εκστρατεία με σύνθημα «Open Your Mind».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασε ήδη την κερδοφορία του 2019 ο ισπανικός κολοσσός Mango

Τα κέρδη προ φόρων της αλυσίδας fast fashion ενισχύθηκαν κατά 20 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, και κατά 100 εκατ ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς η πανδημία δίνει χρυσή ευκαιρία στην ελληνική κλωστοϋφαντουργία

Αναβαθμίζεται ο κλάδος από την ΕΕ στους 14 σημαντικότερους, ενώ οι Ευρωπαίοι retailers αλλάζουν πολιτική προμηθειών και απομακρύνονται από την Ασία. Δυναμική ανάκαμψη στο 5μηνο με μεγάλη αύξηση εξαγωγών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε τροχιά ανάκαμψης η Επίλεκτος, πίεση ανταγωνισμού από Τουρκία

Τι δηλώνει στο Business Daily ο επικεφαλής της κλωστοϋφαντουργίας Επίλεκτος για τη βελτίωση των μεγεθών της εταιρείας και την ισχυροποίηση της τουρκικής βιομηχανίας στη διάρκεια της πανδημίας.