ΓΔ: 896.04 -1.11% Τζίρος: 83.50 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Aegean

«Πράσινο» για την αύξηση της Aegean, η διοίκηση αποφασίζει τους όρους

Μέσα στο επόμενο δίμηνο, η διοίκηση διατηρεί ευελιξία να αποφασίσει για το ύψος και τους όρους της αύξησης, ανάλογα με τις συνθήκες. Σχεδόν 300 εκατ. ευρώ οι ζημιές του 2020, απώλεια τζίρου 900 εκατ. ευρώ.

Έγκριση... απογείωσης της αύξησης κεφαλαίου της Aegean κατά τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ, ώστε να «ξεκλειδώσει» και η ενίσχυση με 120 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο, έδωσαν πριν από λίγο οι μέτοχοι της εταιρείας στη γενική συνέλευση. Όμως, ο ορίζοντας σχετικά με τους όρους αλλά και με το ποσό της αύξησης κεφαλαίου παραμένει θολός, καθώς οι τελικές αποφάσεις δεν εγκρίθηκαν σήμερα από τους μετόχους, αλλά θα ληφθούν από το διοικητικό συμβούλιο μέσα στο επόμενο δίμηνο, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ευελιξία προσαρμογής στις απαιτήσεις της συγκυρίας, όπως τόνισε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης.

Αυτή η ευελιξία αφήνει στη διοίκηση περιθώρια να ανεβάσει το ποσό της αύξησης και πάνω από το ελάχιστο όριο των 60 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τα νεότερα δεδομένα και εκτιμήσεις για τη φετινή σεζόν, καθώς μάλιστα η διοίκηση προέβλεψε σήμερα ότι και οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι.

Η απαρτία της συνέλευσης ξεπέρασε το 50% και έφθασε στο 71,64%, ενώ όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης εγκρίθηκαν με μεγάλη πλειοψηφία, όπως ανακοίνωσε ο κ. Βασιλάκης. Τα τρία θέμα της ημερήσιας διάταξης αφορούσαν την παροχή εξουσίας στο διοικητικό συμβούλιο για την αύξηση κεφαλαίου, με τη δυνατότητα να καταργηθεί το δικαίωμα προτίμησης των παλαιών μετόχων, την παροχή εξουσίας για τη δωρεάν διάθεση warrants στο Δημόσιο που θα του δίνουν το δικαίωμα απόκτησης του 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου, όπως αυτό θα έχει διαμορφωθεί μετά την ΑΜΚ, αλλά και τις απαραίτητες σχετικές τροποποιήσεις σε τέσσερα άρθρα του καταστατικού της εταιρείας.

Ζημιές σχεδόν 300 εκατ. ευρώ

Η κρίση της πανδημίας προκάλεσε βαριές απώλειες στην Aegean, καθώς, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Γερογιάννης, οι ζημιές προ φόρων του 2020 προσέγγισαν τα 300 εκατ. ευρώ (230 εκατ. μετά τους φόρους). Οι απώλειες κύκλου εργασιών πλησίασαν τα 900 εκατ. ευρώ, έναντι των 1,3 δισ. ευρώ που είχε επιτύχει ο όμιλος το 2019, δηλαδή χάθηκε σχεδόν το 70% του τζίρου

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, ο κλάδος των αερομεταφορών σε διεθνές επίπεδο είχε ζημιές 118,5 δισ. ευρώ το 2020, βάσει των στοιχείων της IATA, ενώ προβλέπεται ότι θα κλείσει και το 2021 με ζημιές. Η μείωση της επιβατικής κίνησης ήταν της τάξεως του 80% μεταξύ Απριλίου και Δεκεμβρίου 2020, με τα ποσοστά πτώσης να διαμορφώνονται σε 92,%, 62% και 77%, αντίστοιχα, για το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Η Aegean μπήκε σε αυτή την κρίση ισχυρή, με ταμειακά διαθέσιμα που αντιστοιχούσαν στο 40% του κύκλου εργασιών και σχεδόν μηδενικό δανεισμό, ενώ το πρώτο δίμηνο του 2020, πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, επιτύγχανε αύξηση κίνησης κατά 10% και εσόδων κατά 15%. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όμως, η πανδημία είχε αποτελέσματα «ασύλληπτα ισχυρά σε καταστροφική ισχύ».

Η εταιρεία προχώρησε σε ειδικά μέτρα διαχείρισης της κρίσης, μεταξύ άλλων με τη δημιουργία συστήματος άμεσης και δυναμικής διαχείρισης του δικτύου της και συνεργάσθηκε με τις ελληνικές και ξένες αρμόδιες αρχές για τη διαμόρφωση διαδικασιών που προστατεύουν επιβάτες και εργαζομένους. Προχώρησε σε αναδιαπραγμάτευση συμφωνιών με προμηθευτές για μείωση κόστους και προσαρμοστικότητα, ενώ διατήρησε ακέραιη την παραγγελία για 46 νέα αεροσκάφη Airbus. Ήδη παρέλαβε φέτος τα οκτώ πρώτα αεροσκάφη, αλλά συμφώνησε παράταση προθεσμιών για την παραλαβή των υπολοίπων.

Απαραίτητη η στήριξη από το κράτος

Σχετικά με την κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ στην Aegean, ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι σε όλο τον κόσμο τα κράτη πρόσφεραν ενισχύσεις στις αεροπορικές εταιρείες, που έφθασαν τα 35 δισ. ευρώ στην ΕΕ και ξεπέρασαν τα 70 δισ. δολ. στις ΗΠΑ. Η στήριξη της Aegean από το Δημόσιο για τη μερική αποκατάσταση ζημιών ήταν απαραίτητη και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο. Προβλέπει ότι το Δημόσιο θα παράσχει 120 εκατ. ευρώ, με τον όρο της κάλυψης αύξησης κεφαλαίου από τους ιδιώτες μετόχους τουλάχιστον κατά 60 εκατ. ευρώ, ενώ στο Δημόσιο θα δοθούν μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου δικαιώματα προαίρεσης για απόκτηση 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου στην ίδια τιμή (strike price) που θα εκδοθούν μετοχές υπέρ των ιδιωτών μετόχων.

Οι προοπτικές ανάκαμψης

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Γερογιάννης, και το 2021 θα είναι ένα αρκετά δύσκολο έτος για την Aegean, ενώ η επιστροφή στην κανονικότητα αναμένεται από το 2022. Όπως τόνισε, οι εμβολιασμοί δίνουν προοοπτική ανάκαμψης, αλλά διατηρούνται βαθμοί αβεβαιότητας για την ταχύτητα ανάκαμψης της ζήτησης, η οποία θα εξαρτηθεί από την πρόοδο στους εμβολιασμούς. «Οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι, μέσα στο 2021 θα σημειωθεί ανάκαμψη και η ομαλοποίηση αναμένεται το 2022», όπως τόνισε ο κ. Γερογιάννης.

Ευελιξία για την αύξηση κεφαλαίου

Σε ό,τι αφορά τους όρους της αύξησης κεφαλαίου, ο Ευτύχης Βασιλάκης υπογράμμισε ότι πρέπει να διατηρηθεί ευελιξία σε σχέση με ό,τι θα συμβεί τους επόμενους δύο μήνες, γι' αυτό και το διοικητικό συμβούλιο έλαβε εξουσιοδότηση από τους μετόχους, προκειμένου να καθορίσει το ύψος της και όσα αφορούν τα δικαιώματα συμμετοχής των μετόχων.

Απευθυνόμενος στους μετόχους της εταιρείες, ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι πρέπει να είναι υπερήφανοι που η Aegean άντεξε στην κρίση για ένα χρόνο, αξιοποιώντας μόνο τα οριζόντια μέτρα στήριξης, ενώ τεράστιες εταιρείες χρειάσθηκε να λάβουν ενίσχυση πολλές φορές και ζήτησαν βοήθεια, δηλώνοντας στις κυβερνήσεις ότι δεν θα μπορούσαν διαφορετικά να συνεχίσουν τη λειτουργία τους.

Σχολιάζοντας την κρατική ενίσχυση, ο κ. Βασιλάκης υπογράμμισε ότι αυτό που κάνει το Δημόσιο είναι μια επένδυση στην αποδοτικότητα του τουρισμού, η οποία υποστηρίζεται από τα τόσα χρόνια συμβολής της Aegean στον ελληνικό τουρισμό. «Ευχαριστούμε το Δημόσιο για τη βοήθεια, είμαστε υπερήφανοι που αντέξαμε χωρίς βοήθεια ένα χρόνο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Aegean ζητά κρατική βοήθεια, αλλά λέει «όχι» σε κρατικοποίηση

Η φετινή χρήση θα είναι η χειρότερή από την ίδρυση της εταιρείας δήλωσε σε αναλυτές ο Ευτύχης Βασιλάκης. Απαραίτητη η κρατική ενίσχυση για να μην μειωθούν τα δρομολόγια. Τι ειπώθηκε για προσωπικό, συζητήσεις με Airbus.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Έκαψε» το 76% των κεφαλαίων η Aegean μέσα στη χρονιά της πανδημίας

Ξεπέρασαν τα 250 εκατ. ευρώ οι απώλειες κεφαλαίων, ενώ εκτινάχθηκε στα ύψη ο δανεισμός. Στήριξη τον Μάιο με την αύξηση κεφαλαίου, τον Ιούνιο 120 εκατ. από το Δημόσιο. Η «μάχη» της θερινής σεζόν.