ΓΔ: 893.23 0.00% Τζίρος: 48.58 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:07:09 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlines.

Δ. Γερογιάννης: Ανακάμπτει η Aegean, στόχος η επιστροφή σε κερδοφορία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines υπογράμμισε την ισχυρή ανάκαμψη στις αερομεταφορές προσθέτοντας όμως ότι παραμένουν μεγάλες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Η Aegean μετέφερε περισσότερους από 1 εκατομμύριο επιβάτες, μόνο τον περασμένο Μάιο, στην αρχή δηλαδή της φετινής θερινής περιόδου, κάτι που είναι ενδεικτικό της έντονης και απότομης αύξησης της ζήτησης. Με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, η Ελλάδα έχει ήδη φτάσει και ξεπεράσει τον αριθμό των πτήσεων του 2019, ενώ η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει ιδιαίτερα έντονη δυναμική στις προκρατήσεις, με αυξημένους συντελεστές πληρότητας που πλησιάζουν τα προ πανδημίας επίπεδα».

Αυτά επισήμανε μεταξύ άλλων χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines Δημήτρης Γερογιάννης, μιλώντας στο συνέδριο του Αviation Εvent 2022 στο Metropolitan Expo, δίνοντας τι στίγμα του καλοκαιριού για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και για την πορεία της μεγαλύτερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας, η οποία έχει σημαντικό μερίδιο στην εκτόξευση της τουριστικής βιομηχανίας στη χώρα μας την τελευταία 10ετία.

Όπως τόνισε, «βασικός στόχος για την εταιρεία το 2022 είναι να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές στους επιβάτες αλλά και να επιτύχουμε την πρώτη κερδοφόρα χρονιά από την έναρξη της πανδημίας. Δίχως αμφιβολία, σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες», τόνισε ο κ. Γερογιάννης.

Αναφορικά με τις απώλειες λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Aegean τροποποίησε εγκαίρως τις διαθέσιμες θέσεις από την Ανατολική Ευρώπη, αλλάζοντας μερικώς τη γεωγραφική της παρουσία, με περισσότερα αεροπλάνα και επιπλέον δρομολόγια όπου υπάρχει ζήτηση και σε χώρες όπως Γαλλία, Γερμανία, Σκανδιναβία κ.α..

Οι μεγάλες προκλήσεις του κλάδου

Αναφορικά με τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο αεροπορικός κλάδος διεθνώς, ο κ. Γερογιάννης επισήμανε πως «οι αεροπορικές εταιρείες είναι αλήθεια πως γνώρισαν αρκετές κρίσεις και πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλες στο μέλλον. Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα έρθει η επόμενη κρίση και πόσο σοβαρή θα είναι. Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε είναι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ως οργανισμός, να πατάμε σε γερές βάσεις και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, έτσι ώστε - στο μέτρο του δυνατού και δεδομένης της σοβαρότητας της εκάστοτε κρίσης - να την αντιμετωπίσουμε και να αναδειχθούμε πιο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί για την επόμενη ημέρα».

Σε σχέση με τις μεγάλες ελλείψεις που παρατηρούνται πανευρωπαϊκά σε όλη την αλυσίδα της αεροπορικής βιομηχανίας από τις αεροπορικές μέχρι τα αεροδρόμια και τις αποσκευές, ο CEO της Aegean Airlines ανέφερε ότι η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα: οι πρώτες προσλήψεις για τη σεζόν στον όμιλο ξεκίνησαν από το Νοέμβριο του 2021, σε μία περίοδο όπου ήταν προ των πυλών η μετάλλαξη ’Ομικρον της Covid 19, ενώ υπήρξαν στο ξεκίνημα της σεζόν και σχετικές προσαρμογές εν όψει του καλοκαιριού. 

Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό, είναι αναπόφευκτο ότι θα επηρεάσει και τα ελληνικά αεροδρόμια «γιατί η πρωινή πτήση μπορεί να ξεκινά εγκαίρως, ωστόσο αν καθυστερήσουν πτήσεις από το εξωτερικό αναπόφευκτα επηρεάζεται και η χώρα προορισμού». Γενικώς πάντως επισήμανε ότι το ζήτημα στη χώρα μας είναι μικρό και διαχειρίσιμο.

Η εκτόξευση της αεροπορικής βιομηχανίας την 20ετία και ο ρόλος της Aegean

Μιλώντας για την πορεία της αεροπορικής βιομηχανίας και την εκτόξευσή της την τελευταία 20ετία, ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι «με βεβαιότητα το αεροπορικό τοπίο άλλαξε ριζικά τα τελευταία 20 χρόνια», ενώ εξήγησε τους τρεις κυρίαρχους λόγους που έπαιξαν καταλυτικό ρόλο.

  1. Ο πρώτος, τόνισε, «είναι η Aegean Airlines και η αναφορά της ως πρώτη στη λίστα αυτών των παραγόντων οφείλεται στο ότι χρονικά προηγείται των υπολοίπων, καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1999. Το επιτυχημένο start up των πρώτων μόλις χρόνων της απελευθέρωσής των αερομεταφορών, που από μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με δύο αεροσκάφη, αναπτύχθηκε δυναμικά στις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές και αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα στόλο 65 αεροσκαφών που πετούν από τις οκτώ συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε 133 προορισμούς σε 41 χώρες με τακτικές αλλά και ναυλωμένες πτήσεις. Πρόκειται για μια διαχρονική δέσμευση που κρατάει και εξελίσσεται ήδη 23 χρόνια, ενώ αποδεικνύεται από το δεύτερο πρόγραμμα ανανέωσης στόλου – το πρώτο είχε πραγματοποιηθεί το 2007 με τη μετάβαση σε ολοκαίνουργια αεροσκάφη Airbus – που βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη και βασίζεται στην επόμενη γενιά της οικογένειας ΝΕΟ και συγκεκριμένα τα αεροσκάφη 320/321».
  2. Ο δεύτερος παράγοντας, σύμφωνα με τον κ. Γερογγιάνη, εστιάζεται γύρω από τη λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που ξεκίνησε το 2001. Ο διάδοχος του ιστορικού αεροδρομίου του Ελληνικού, είναι το πρώτο ιδιωτικά διαχειριζόμενο αεροδρόμιο στη χώρα, το πρώτο ανάλογο πείραμα, σε μια Ελλάδα γεμάτη με κρατικές επιχειρήσεις. Ένα πείραμα που αποδείχθηκε επιτυχημένο και είμαστε περήφανοι που εμείς ως Aegean με την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τη σταθερή μας ανάπτυξη συμβάλλαμε σε αυτή την επιτυχία.
  3. Ο τρίτος παράγοντας σχετίζεται με τη λειτουργία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport το 2018. Τα 14 αυτά αεροδρόμια αποτελούν μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σημεία εισόδου τουρισμού για την καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα. Γι’ αυτό και η επένδυση στον εκσυγχρονισμό τους έχει αλλάξει ριζικά όχι μόνο την εικόνα της χώρας αλλά και την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών η οποία έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά.

To success story του ελληνικού τουρισμού και το brand name Ελλάδα

Ειδική μνεία έκανε ο κ. Γερογιάννης στην πορεία του ελληνικού τουρισμού την τελευταία 20ετία σημειώνοντας πως «το success story του κλάδου, τα τελευταία 20 χρόνια συμβαδίζει με το success story του ελληνικού τουρισμού και την ισχυροποίηση του brand name της Ελλάδας. Η Ελλάδα έχει αναδειχτεί - ακόμη και μέσα στην κρίση - σε ισχυρό brand name παγκοσμίως και όλοι στον αεροπορικό κλάδο έχουμε συμβάλει σε αυτό, αλλά και έχουμε βοηθηθεί από αυτό εξίσου», και συμπλήρωσε:

«Καθήκον και πρόκληση ειδικά για τη φετινή χρονιά – αλλά και για τις επόμενες - είναι πλέον κάθε μέλος του οικοσυστήματος (αεροπορικές εταιρείες, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αεροδρόμια και τουριστικός τομέας) να υπερασπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελληνικό brand name. Οι δυνατότητες για πολλά περισσότερα είναι εδώ και είναι ακόμα μεγαλύτερες».

Ο κλάδος ευθύνεται μόλις 1/10 των εκπομπών των μεταφορών

Εκτενή αναφορά έκανε ο CEO της Aegean στο μείζον θέμα της βιωσιμότητας που άλλωστε ήταν και κεντρικό ζήτημα στο χθεσινό συνέδριο.

Tόνισε πως «παρόλο που το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα δέκα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενώσω παράλληλα αναπτύσσεται, οι προσαρμογές που θα κληθεί να πραγματοποιήσει είναι σημαντικές και διατρέχουν οριζόντια την αλυσίδα αξίας των αερομεταφορών».

Αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχει κάνει η αεροπορική βιομηχανία καθώς «τα σημερινά αεροσκάφη καταναλώνουν περίπου 80% λιγότερο καύσιμο ανά χιλιομετρική θέση συγκριτικά με τα πρώτα εμπορικά jets το 1960. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Μία δέσμευση που ευθυγραμμίζει τις αεροπορικές μεταφορές με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5°C. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα απαιτηθούν συντονισμένες και σημαντικές προσπάθειες ολόκληρου του κλάδου (αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας, κατασκευαστές).

Παράλληλα, χρειάζεται έναν συνδυασμό μέγιστης εξάλειψης των εκπομπών από την πηγή τους, μέσω τεχνολογιών αντιστάθμισης ή και δέσμευσης άνθρακα.

Όμως καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που θα μηδενίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αεροπορικές μεταφορές δεν είναι ακόμη εφαρμόσιμες, σε μεγάλη κλίμακα, πρέπει να αναζητηθούν πρακτικές λύσεις και μέσα από τη σύνθεση ιδεών να διαμορφωθούν και να υλοποιηθούν από κοινού οι κατάλληλες πολιτικές.

Για το λόγο αυτό και παρά την ένταση των επιπτώσεων της πανδημίας σε παγκόσμιο επίπεδο το 2020 και το 2021, η Aegean, όπως και ο κλάδος των αερομεταφορών, συνεχίζει να δεσμεύεται με τους μακροχρόνιους στόχους βιωσιμότητας που έχουν ως σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και συνεχίζει να υλοποιεί εντατικά τη στρατηγική βιωσιμότητας που διαθέτει.

Στην Aegean, συστηματικά τα τελευταία χρόνια και με συνέπεια, έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητας που εκκινεί από δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ. και κορυφώνεται φυσικά με την αντικατάσταση του στόλου μας από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Πρακτικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της. Τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική πράξη σεβασμού και φροντίδας προς το περιβάλλον».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετά προς την... κερδοφορία η Aegean, αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης

Ισχυρό momentum στον τουρισμό και επιμήκυνση της σεζόν «βλέπει» ο επικεφαλής της Aegean. Πρώτη κερδοφόρα χρήση φέτος, ύστερα από δύο χρόνια μεγάλων ζημιών. Γιατί δεν εμπνέει ανησυχία η μεγάλη αύξηση του δανεισμού.
Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κατάφερε η μετοχή της Aegean να «πετά» υψηλότερα από τις ευρωπαϊκές

Κρατά κέρδη 7,6% η μετοχή της Aegean το 2022 ακόμη και μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενώ οι αεροπορικές του Stoxx 600 χάνουν 10,38%. Οι ισχυρές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού δίνουν ισχυρό πλεονέκτημα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πτήση σε αβεβαιότητα για την Aegean, αύξηση υποχρεώσεων κατά 59%

Αργή επαναφορά των αερομεταφορών στην κανονικότητα με ορίζοντα το 2024, ενώ η εταιρεία βαρύνεται με πολύ αυξημένες υποχρεώσεις, ύψους 862 εκατ. ευρώ. Τι αναφέρει το ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση κεφαλαίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πράσινο» για την αύξηση της Aegean, η διοίκηση αποφασίζει τους όρους

Μέσα στο επόμενο δίμηνο, η διοίκηση διατηρεί ευελιξία να αποφασίσει για το ύψος και τους όρους της αύξησης, ανάλογα με τις συνθήκες. Σχεδόν 300 εκατ. ευρώ οι ζημιές του 2020, απώλεια τζίρου 900 εκατ. ευρώ.