bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Πτώση 52% των πωλήσεων της H&M στην Ελλάδα κατά το α' τρίμηνο

Σε διεθνές επίπεδο ο όμιλος εμφάνισε ζημίες 1,07 δισ. κορώνες, παρά το ότι οι online πωλήσεις του ενισχύθηκαν 57%. Επί ελληνικού εδάφους σχεδιάζει άνοιγμα καταστήματος της αλυσίδας COS.

Ζημιογόνο είναι το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης για την σουηδική εταιρεία ένδυσης Η&Μ, ενώ και οι πωλήσεις της κατέγραψαν κάμψη σε ποσοστό 21% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, στον απόηχο της πανδημίας και των περιορισμών στην λειτουργία των καταστημάτων σε όλο τον κόσμο. 

Στην χώρα μας οι πωλήσεις της αλυσίδας υποχώρησαν κατά 52% το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2020 μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021, διαμορφούμενες σε 210 εκατ. σουηδικές κορώνες, έναντι 434 εκατ. που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο της περσινής χρήσης. Η αλυσίδα διατηρεί σταθερό δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα, ενώ σχεδιάζει το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της αλυσίδας COS, που ανήκει στον όμιλο, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall μέσα στο έτος, κι όταν επανεκκινήσει η λειτουργία της αγοράς. 

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του τριμήνου για τον όμιλο, πρέπει να σημειωθεί ότι 1.800 καταστήματα ανά τον κόσμο παρέμειναν κλειστά το υπό εξέταση διάστημα, ήτοι ποσοστό 36% επί του συνόλου. Σε αυτό το πλαίσιο, ο τζίρος της Η&Μ διαμορφώθηκε σε 40 δισ. κορώνες το φετινό τρίμηνο, έναντι 54,9 δισ πέρσι, ενώ το αποτέλεσμα μετά φόρων διαμορφώθηκε σε ζημίες ύψους 1,07 δισ. κορώνες, έναντι κερδών ύψους 1,92 δισ πέρσι. Περαιτέρω, τα μεικτά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν σε 19,05 δισ. κορώνες στην διάρκεια του τριμήνου, έναντι 28,03 δισ κορώνες πέρσι. Πάντως, οι online πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 57% το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης, ενώ σε θετικό έδαφος επανήλθαν και οι καθαρές πωλήσεις της Η&Μ την περίοδο από την 1η έως και τις 28 Μαρτίου 2021, ενισχυόμενες κατά 55% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς ο όμιλος επέκτεινε την διαδικτυακή του παρουσία στο Κατάρ και την Ινδονησία. 

Για την χρήση του 2021 ο όμιλος σχεδιάζει να κλείσει 350 καταστήματα ανά τον κόσμο, και να προσθέσει μόλις 100 νέα σημεία, κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ εξακολουθεί να διαπραγματεύεται μισθωτήρια συμβόλαια για τα καταστήματα του προκειμένου να εξισορροπήσει τις δαπάνες του. Το ένα τέταρτο δε των συνολικών του συμβολαίων προσφέρουν την δυνατότητα ακόμη και τερματισμού τους εφόσον το απαιτούν οι συνθήκες. Να σημειωθεί ότι το σύνολο των καταστημάτων του ομίλου της Η&Μ (συνολικά αφορά σε 8 αλυσίδες) είναι ήδη μειωμένο κατά 69 σημεία στο τέλος του πρώτου τριμήνου της νέας χρήσης, με το σύνολο πλέον να αγγίζει τα 4.949 σημεία, από 5.053 στο τέλος του περσινού Φεβρουαρίου, με την περιοχή της Ευρώπης/Αφρικής να καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες, και τον τερματισμό της λειτουργίας συνολικά 46 καταστημάτων. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει σε κερδοφορία η H&M αλλά θα μειώσει το δίκτυο καταστημάτων

Αύξηση πωλήσεων κατά 12% το πρώτο εξάμηνο για τον σουηδικό κολοσσό, βελτιωμένη εικόνα και στην Ελλάδα το β' τρίμηνο. Κλείνουν φέτος 350 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και θα ανοίξουν μόνο 100 νέα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
ΔΙΕΘΝΗ

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο κατάστημα ανοίγει η Η&Μ στην Κύπρο, ενώ κλείνουν σε πολλές περιοχές

Μετά από ένα πολύ δύσκολο έτος με αυξημένες ζημίες, η σουηδική εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των επιδόσεών της από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίγει στις 2 Μαρτίου.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.