ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
katastimata-H&M
Πηγή: Shutterstock

Νέο κατάστημα ανοίγει η Η&Μ στην Κύπρο, ενώ κλείνουν σε πολλές περιοχές

Μετά από ένα πολύ δύσκολο έτος με αυξημένες ζημίες, η σουηδική εταιρεία προσβλέπει σε βελτίωση των επιδόσεών της από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία ανοίγει στις 2 Μαρτίου.

Την Πέμπτη 2 Μαρτίου εγκαινιάζεται το νέο κατάστημα της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Η&Μ στην Κύπρο. Πρόκειται για το τρίτο σημείο της αλυσίδας στην κυπριακή αγορά και το δεύτερο στην πόλη της Λευκωσίας. Το νέο σημείο θα λειτουργήσει στους χώρους του εμπορικού κέντρου Nicosia Mall, προσφέροντας τις γυναικείες και παιδικές συλλογές ενδυμάτων της Η&Μ, σε έναν χώρο 700 τμ. Η Η&Μ εισήλθε στην αγορά της Κύπρου το 2016, λειτουργώντας το πρώτο της κατάστημα στην Λευκωσία, ενώ το 2021 πρόσθεσε το δεύτερο σημείο της στην Λεμεσό.

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, η νέα χρήση 2022/23 εκτιμάται ότι ξεκίνησε θετικά, με τις πωλήσεις διεθνώς να ενισχύονται κατά 5% στο διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2022 έως τις 25 Ιανουαρίου 2023, ενώ  εξαιρουμένων των δραστηριοτήτων σε Ρωσία, Λευκορωσία και Ουκρανία, η θετική μεταβολή αγγίζει το 9%. Μετά από μία δύσκολη χρονιά, κατά την οποία ο σουηδικός όμιλος είδε τα κέρδη του να συρρικνώνονται δραματικά, το 2023 αναμένεται να καταγραφεί μεταστροφή, ειδικά κατά το δεύτερο εξάμηνο. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα συνδράμει η διάθεση επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 10 δισ σουηδικών κορόνων στην διάρκεια της τρέχουσας χρήσης (+50% από πέρσι), αλλά και η ελαχιστοποίηση των αρνητικών παραγόντων που επηρέασαν τα αποτελέσματα του ομίλου την περσινή χρήση. Έτσι, παραμένει ο στόχος για διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου το 2024.

Σημειώνεται ότι η Η&Μ είχε ζημιές μετά φόρων ύψους 864 εκατ κορόνων το τέταρτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης (Σεπτέμβριος-Νοέμβριος 2022), έναντι κερδών ύψους 4,62 δισ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, συνέπεια της αύξησης των λειτουργικών δαπανών του ομίλου, λόγω της ενεργειακής κρίσης, των δυσμενών συνθηκών για την αγορά πρώτων υλών, το ιστορικά ισχυρό δολάριο και φυσικά την αποχώρηση από τις αγορές Ρωσίας, Ουκρανίας και Λευκορωσίας. Όλα αυτά συνέβαλαν σε συνολική επιβάρυνση ύψους 5 δισ κορόνων, η οποία εγγράφηκε στο τέταρτο τρίμηνο της χρήσης. Συνολικά δε στην δωδεκάμηνη χρήση η Η&Μ είχε μειωμένα κέρδη μετά φόρων ύψους 3,56 δισ κορώνες, έναντι 11 δισ το προηγούμενο έτος, και αύξηση πωλήσεων κατά 12%, στα 223,5 δισ κορώνες.

Σε ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον, ο όμιλος δίνει προτεραιότητα και στον εξορθολογισμό του δικτύου φυσικών καταστημάτων του, με δεδομένο δε ότι πλέον το 30% των συνολικών του πωλήσεων προέρχεται από το e-shop. Έτσι, το νέο άνοιγμα στην Κύπρο είναι ένα από τα ελάχιστα που προγραμματίζονται για φέτος, μαζί με λανσαρίσματα της Η&Μ σε Αλβανία και Εκουαδόρ, της COS σε Μεξικό και Ταϋλάνδη και της Arket στην Εσθονία. Συνολικά για την τρέχουσα χρήση, ο όμιλος σχεδιάζει να ανοίξει 100 νέα καταστήματα, κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές, και να κλείσει 200, σε πιο ώριμες. Στο  τέλος του περασμένου Νοεμβρίου λειτουργούσαν συνολικά 4.465 καταστήματα όλων των σημάτων του ομίλου, έναντι 4.801 σημεία το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Συνολικά, 427 σημεία τερμάτισαν την λειτουργία τους την προηγούμενη χρήση, εκ των οποίων τα 175 βρίσκονταν σε Ρωσία και Λευκορωσία, ενώ προστέθηκαν 91 νέα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων επανέφερε την H&M στην κερδοφορία

Παρά το γεγονός ότι κατά την διάρκεια του εννεαμήνου υπήρξαν περίοδοι όπου 1.800 καταστήματα του ομίλου σε όλο τον κόσμο παρέμειναν κλειστά, οι πωλήσεις της H&M ενισχύθηκαν κατά 13% στις 142,1 δισ. σουηδικές κορώνες. Σε ποιες αγορές στοχεύει η εταιρεία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.