Βελτιωμένα μεγέθη παρουσίασε ο σουηδικός όμιλος fast fashion H&M κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, επιστρέφοντας σε κερδοφορία μετά τις περσινές ζημίες, ενώ και συνολικά το πρώτο εξάμηνο η εικόνα είναι καλύτερη παρά το γεγονός ότι σημαντικό τμήμα του δικτύου καταστημάτων του ανά τον κόσμο παρέμεινε κλειστό λόγω της πανδημίας.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις της αλυσίδας διεθνώς αυξήθηκαν κατά 12% το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης (διάστημα μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου 2020 έως και 31 Μαΐου 2021), αγγίζοντας τα 86,56 δισ. σουηδικές κορώνες, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 1,69 δισ κορώνες, έναντι ζημίων ύψους 3 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Περί τα 1.800 καταστήματα (ποσοστό 36% του διεθνούς δικτύου της αλυσίδας) παρέμειναν κλειστά για κάποιες εβδομάδες το υπό εξέταση διάστημα, ωθώντας τις ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου κατά 47% συγκριτικά με πέρσι και συνεισφέροντας το 38% του συνολικού τζίρου της περιόδου.
Οι επιδόσεις της Η&Μ είναι σημαντικά βελτιωμένες ωστόσο κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, με τον τζίρο να αυξάνεται κατά 75% την περίοδο από 1η Μαρτίου έως και 31 Μαϊου 2021, αγγίζοντας τα 46,5 δισ σουηδικές κορώνες από 28,6 δισ κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα, εξέλιξη που αποδίδεται στην σταδιακή μείωση του αριθμού των κλειστών καταστημάτων ανά τον κόσμο λόγω της πανδημίας σε 140, αλλά και την αύξηση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας κατά 40% σε τοπικό νόμισμα. Την ίδια περίοδο, ο σουηδικός όμιλος επέστρεψε σε κέρδη μετά φόρων ύψους 2,76 δισ κορόνων, έναντι ζημιών ύψους 4,99 δισ πέρσι.
Στην χώρα μας, η Η&Μ κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 36% το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, αγγίζοντας τα 305 εκατ κορώνες έναντι 224 εκατ κορώνες το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το εξάμηνο ωστόσο παρουσιάζει αρνητική μεταβολή, με τον τζίρο να καταγράφει κάμψη σε ποσοστό 22%, διαμορφούμενος σε 525 εκατ κορώνες, έναντι 658 εκατ το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Ο όμιλος πρόσθεσε μόλις ένα νέο κατάστημα στην ελληνική αγορά το υπό εξέταση διάστημα, εισάγοντας ουσιαστικά την αλυσίδα COS στην χώρα μας, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι, κι ανεβάζοντας έτσι τον συνολικο αριθμό των σημείων του στην Ελλάδα σε 36.
Στο τέλος του Μαΐου, η Η&Μ μετρούσε συνολικά 4.913 καταστήματα ανά τον κόσμο, έχοντας τερματίσει την λειτουργία 155 σημείων και ανοίγοντας 50. Όπως ενημερώνει η εταιρεία, η εξέλιξη των πωλήσεων ήταν θετική και τον Ιούνιο, με τον τζίρο να ενισχύεται κατά 25% το διάστημα 1-28 Ιουνίου, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και 95 καταστήματα να παραμένουν προσωρινά κλειστά λόγω των περιορισμών της πανδημίας.
Συνολικά για το τρέχον έτος, η Η&Μ προτίθεται να τερματίσει οριστικά την λειτουργία 350 παλαιότερων, μη αποδοτικών καταστημάτων σε αγορές με πολύχρονη παρουσία, και να εγκαινιάσει μόλις 100 νέα, κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές. Παράλληλα, ο σουηδικός όμιλος επεκτείνει την παρουσία του στην αγορά ειδών “από δεύτερο χέρι” (second hand), έχοντας αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στην πλατφόρμα Selpy η οποία πλέον είναι ενεργή σε 24 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ μόλις τον περασμένο Μάιο κατέστησε εφικτές τις ηλεκτρονικές πωλήσεις για την αλυσίδα Weekday μέσω της online πλατφόρμας AboutYou, σε 23 χώρες της Ευρώπης (συμπεριλαμβάνομένης και της Ελλάδας).
Αναγνωρίζοντας τέλος την αλλαγή της φιλοσοφίας των νεότερων, πιο συνειδητοποιημένων καταναλωτών για την διαχείριση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η αλυσίδα συμμετείχε στην πρόσφατη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας τεχνολογίας ύφανσης Infinited Fiber Company κατά 30 εκατ ευρώ, εξασφαλίζοντας πρόσβαση στην ανακυκλωμένη ίνα Infinna. Η εταιρεία αυτή υπόσχεται να παράσχει βιώσιμες λύσεις ώστε να καταστήσει αληθινά κυκλική την βιομηχανία της μόδας, μέχρι το 2024, σχεδιάζοντας να λειτουργήσει ένα τεχνολογικά προηγμένο εργοστάσιο στην Φινλανδία. Να σημειωθεί ότι μεταξύ των επενδυτών στην Infinited Fiber Company συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι εταιρείες Adidas και Bestseller ενώ η Η&Μ υποστηρίζει τις ερευνητικές της προσπάθειες ήδη από το 2019.