ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πτώση 52% των πωλήσεων της H&M στην Ελλάδα κατά το α' τρίμηνο

Σε διεθνές επίπεδο ο όμιλος εμφάνισε ζημίες 1,07 δισ. κορώνες, παρά το ότι οι online πωλήσεις του ενισχύθηκαν 57%. Επί ελληνικού εδάφους σχεδιάζει άνοιγμα καταστήματος της αλυσίδας COS.

Ζημιογόνο είναι το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης για την σουηδική εταιρεία ένδυσης Η&Μ, ενώ και οι πωλήσεις της κατέγραψαν κάμψη σε ποσοστό 21% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, στον απόηχο της πανδημίας και των περιορισμών στην λειτουργία των καταστημάτων σε όλο τον κόσμο. 

Στην χώρα μας οι πωλήσεις της αλυσίδας υποχώρησαν κατά 52% το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου 2020 μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021, διαμορφούμενες σε 210 εκατ. σουηδικές κορώνες, έναντι 434 εκατ. που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο της περσινής χρήσης. Η αλυσίδα διατηρεί σταθερό δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα, ενώ σχεδιάζει το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της αλυσίδας COS, που ανήκει στον όμιλο, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall μέσα στο έτος, κι όταν επανεκκινήσει η λειτουργία της αγοράς. 

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του τριμήνου για τον όμιλο, πρέπει να σημειωθεί ότι 1.800 καταστήματα ανά τον κόσμο παρέμειναν κλειστά το υπό εξέταση διάστημα, ήτοι ποσοστό 36% επί του συνόλου. Σε αυτό το πλαίσιο, ο τζίρος της Η&Μ διαμορφώθηκε σε 40 δισ. κορώνες το φετινό τρίμηνο, έναντι 54,9 δισ πέρσι, ενώ το αποτέλεσμα μετά φόρων διαμορφώθηκε σε ζημίες ύψους 1,07 δισ. κορώνες, έναντι κερδών ύψους 1,92 δισ πέρσι. Περαιτέρω, τα μεικτά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν σε 19,05 δισ. κορώνες στην διάρκεια του τριμήνου, έναντι 28,03 δισ κορώνες πέρσι. Πάντως, οι online πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 57% το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης, ενώ σε θετικό έδαφος επανήλθαν και οι καθαρές πωλήσεις της Η&Μ την περίοδο από την 1η έως και τις 28 Μαρτίου 2021, ενισχυόμενες κατά 55% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς ο όμιλος επέκτεινε την διαδικτυακή του παρουσία στο Κατάρ και την Ινδονησία. 

Για την χρήση του 2021 ο όμιλος σχεδιάζει να κλείσει 350 καταστήματα ανά τον κόσμο, και να προσθέσει μόλις 100 νέα σημεία, κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ εξακολουθεί να διαπραγματεύεται μισθωτήρια συμβόλαια για τα καταστήματα του προκειμένου να εξισορροπήσει τις δαπάνες του. Το ένα τέταρτο δε των συνολικών του συμβολαίων προσφέρουν την δυνατότητα ακόμη και τερματισμού τους εφόσον το απαιτούν οι συνθήκες. Να σημειωθεί ότι το σύνολο των καταστημάτων του ομίλου της Η&Μ (συνολικά αφορά σε 8 αλυσίδες) είναι ήδη μειωμένο κατά 69 σημεία στο τέλος του πρώτου τριμήνου της νέας χρήσης, με το σύνολο πλέον να αγγίζει τα 4.949 σημεία, από 5.053 στο τέλος του περσινού Φεβρουαρίου, με την περιοχή της Ευρώπης/Αφρικής να καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες, και τον τερματισμό της λειτουργίας συνολικά 46 καταστημάτων. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kiko Milano, Kallintika, Makigiaz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύο νέα καταστήματα Kiko Milano από τον Όμιλο Φάις στη Θεσσαλονίκη

Στο τέλος του 2019 λειτουργούσαν περίπου 900 καταστήματα ΚΙΚΟ Milano στον κόσμο και ο κύκλος πωλήσεων του brand ξεπερνούσε τα 588 εκατ. ευρώ. Ο Όμιλος Φάις ανέλαβε το Master–franchising. για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τριπλασιασμός ηλεκτρονικών πωλήσεων για τα Αττικά Πολυκαταστήματα

Η εκτίναξη των μεγεθών του ηλεκτρονικού καταστήματος του ομίλου αποδίδεται στην στροφή των καταναλωτών στο ψηφιακό κανάλι και στον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας. Στο -30% η πτώση πωλήσεων για το 2020.
clickaway-emporio-katastimata-magazia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι νέοι παίκτες στο click away και ποιοι είναι σίγουρα κερδισμένοι

Μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου μπαίνουν στο παιχνίδι, αλλά οι μόνοι που κερδίζουν σίγουρα είναι οι εταιρείες ταχυμεταφορών, που αποφεύγουν φόρτο. Εκτίναξη τζίρου στο ηλεκτρονικό εμπόριο από 6,2 σε 15 δισ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κερδίζει η Φουρλής το στοίχημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Με ατού την εμπιστοσύνη που έχουν καταναλωτές στο δίκτυο καταστημάτων, ο όμιλος Φουρλή κινείται προς το διπλασιασμό των πωλήσεων από το ηλεκτρονικό κανάλι, με καλές επιδόσεις από IKEA και Intersport.