ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:55:16 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Jumbo: Επιστροφή σε θετική πορεία με αύξηση πωλήσεων 24% στο 4μηνο

Μήνας - κλειδί ο Απρίλιος, με την εταιρεία να υπογραμμίζει, όμως, ότι η «επιστροφή στην κανονικότητα» θα αργήσει λόγω των «υπέρμετρα αυστηρών περιορισμών».

Στροφή σε θετική πορεία εμφάνισαν οι πωλήσεις της Jumbo για το τετράμηνο του 2021, με την εταιρεία να αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι «η πορεία των πωλήσεων κατά το τετράμηνο του 2021 προσομοιάζει αγώνα της φόρμουλα 1 σε περιβάλλον αμαξιού ασφαλείας να προηγείται των μονοθέσιων», με τον Απρίλιο να αποδεικνύεται ένας ιδιαίτερα καλός μήνας, καθώς στο α' τρίμηνο οι πωλήσεις είχαν σημειώσει πτώση 11%

Σε ό,τι αφορά τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος οι πωλήσεις στην Ελλάδα ενισχύθηκαν περίπου 5%, στην Κύπρο κατά 33%, στη Βουλγαρία κατά 32% και στη Ρουμανία κατά 74%. Παρά, πάντως, την καλή πορεία ο όμιλος τονίζει ότι «η επιστροφή στην  κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία, με  δεδομένους τους υπέρμετρα αυστηρούς περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και  για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές  μας που είναι τα Υπερ-market».

Πιο αναλυτικά όπως τονίζεται στην ανακοίνωση: 

Οι πωλήσεις του Ομίλου, κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 πέρασαν για πρώτη φορά από την έναρξη της χρήσης σε θετικό έδαφος καταγράφοντας αύξηση κατά +24% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά -11% περίπου. 

  • Ελλάδα: Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασε αύξηση κατά + 5% περίπου σε  σχέση με τον περσινό τετράμηνο. Tον Απρίλιο του 2021, ξεκίνησε να επαναλειτουργεί 75% των καταστημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, με αυστηρούς και δυσανάλογους για το μέγεθος των καταστημάτων περιορισμούς, ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με την μέθοδο click inside ή click away. Τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη Πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα. 
  • Κύπρος: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Ωστόσο, το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και παρέμεινε κλειστό και την εβδομάδα μετά το Πάσχα (ολικό lock down). Oι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 σημείωσαν αύξηση κατά +33% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό τετράμηνο. 
  • Βουλγαρία: Η πλειοψηφία των καταστημάτων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 12 Απριλίου με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +64% περίπου τον Απρίλιο 2021 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά +32% περίπου.
  • Ρουμανία: Λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα με περιορισμούς στο ωράριο λειτουργίας, σημειώνοντας σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά +74% περίπου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην  κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία, με  δεδομένους τους υπέρμετρα αυστηρούς περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και  για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές  μας που είναι τα Υπερ-market.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 9% σημείωσαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo κατά το 8μηνο

Στην ανακοίνωσή του ο όμιλος τονίζει ότι καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις σε ορισμένα προϊόντα λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και χαρακτηρίζει ως «παράλογο» το κόστος μεταφοράς.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 12,6% για τις πωλήσεις της Jumbo το α' εξάμηνο του 2021

Προβληματισμό προκαλεί στον όμιλο η αύξηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, ο οποίος πραναγγέλει αλλαγή στρατηγικής τόσο σε αυτόν όσο και στον σχεδιασμό λειτουργίας των νέων καταστημάτων.