ΓΔ: 879.23 0.27% Τζίρος: 48.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Κόβουν τις προσφορές, φέρνουν νέα προϊόντα οι βιομηχανίες ψωμιού

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Οι συσκευασίες ψωμιού «δύο σε ένα» χάνονται από τα ράφια, ενώ έρχονται νέα προϊόντα της κατηγορίας premium. Ένας στους έξι καταναλωτές αγοράζει τυποποιημένο ψωμί, στο 1,1 δισ. ο συνολικός τζίρος της αγοράς.

«Φουρνίζουν» νέα, ποιοτικότερα προϊόντα και κόβουν τις προσφορές οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού και διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά που υπολογίζεται ότι ξεπερνά το 1,1 δισ. ευρώ, αν αθροιστούν οι πωλήσεις στους φούρνους, το τυποποιημένο ψωμί και το bake off στα σούπερ μάρκετ.

Με τις έρευνες να αναφέρουν ότι 1 στους 6 καταναλωτές αγοράζει πλέον ψωμί από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι εγχώριες αρτοβιομηχανίες επικεντρώνουν τους σχεδιασμούς τους στην περαιτέρω τόνωση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος, ενώ έχοντας για «μαγιά» την τάση που επικρατεί από πέρυσι αναφορικά με την εξισορρόπηση των τιμολογιακών πολιτικών -στην κατεύθυνση του περιορισμού των έντονων προωθητικών ενεργειών στο ράφι- προσβλέπουν σε βελτιωμένες επιδόσεις εφέτος.

Ο τζίρος της κατηγορίας «τυποποιημένο ψωμί» το 2018, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 4% σε αξία, ενώ ακόμα μεγαλύτερη ήταν η ενίσχυση των όγκων. Να σημειωθεί ότι το τυποποιημένο ψωμί αφορά σε μια αγορά που στα δίκτυα της οργανωμένης λιανικής τροφίμων διαμορφώνεται στα 80 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρουν στελέχη των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη κατηγορία, εφέτος στο εννεάμηνο καταγράφονται ακόμα υψηλότερες επιδόσεις, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στο γεγονός ότι και οι τρεις βασικοί παίχτες της αγοράς έχουν επενδύσει πολύ στην καινοτομία και στο λανσάρισμα νέων προτάσεων στους καταναλωτές.

Το premium ψωμί

Μάλιστα, εκτιμάται ότι τα δυνατά λανσαρίσματα στους επώνυμους κωδικούς κατάφεραν να επιβραδύνουν τους ρυθμούς ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Η σχετικά πρόσφατη κατηγορία των premium ψωμιών, έχει ήδη καταφέρει να βρει το κοινό της, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια σε μια αγορά στην οποία την πρωτοκαθεδρία διατηρεί το ψωμί του τοστ σε φέτες.

Την ίδια ώρα, στην κατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού από πέρυσι και πολύ περισσότερο εφέτος καταγράφεται μια ορθολογική τοποθέτηση των εταιρειών στο θέμα της τιμής, με αποτέλεσμα η πολιτική των προσφορών να εφαρμόζεται πιο στοχευμένα. Ενδεικτικό είναι ότι στο ράφι δεν υπάρχουν πολυσυσκευασίες που προσφέρουν ένα συν ένα τυποποιημένο ψωμί, ενώ ακόμα και στο διάστημα που «τρέχει» το price off το ποσοστό της μείωσης τιμής κινείται σε «λελογισμένα» πλαίσια.

Παρά το γεγονός ότι η τιμή εξακολουθεί να παίζει σημαντικό παράγοντα επιλογής, έχει αρχίσει να διαφαίνεται μια προθυμία στους καταναλωτές να δαπανήσουν λίγο περισσότερα χρήματα  για το προϊόν που επιθυμούν.

Πάντως, σε επίπεδο ανταγωνισμού, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η βιομηχανία δεν διεκδικεί μερίδιο μόνο από την «πίτα» στους φούρνους αλλά καλείται να αντιμετωπίσει και την οργανωμένη λιανική η οποία «φλερτάρει» εντόνως την κατηγορία άρτου και αρτοσκευασμάτων, με τις ισχυρές αλυσίδες να επεκτείνουν σε όλο και περισσότερα καταστήματά τους τα σημεία bake off.

Τρεις ισχυροί «παίκτες»

Σημειώνεται ότι η σύνθεση της εγχώριας αγοράς στο τυποποιημένο ψωμί χαρακτηρίζεται από έντονο συγκεντρωτισμό, καθώς σε επίπεδο επώνυμων προϊόντων τρεις είναι οι βασικές εταιρείες οι οποίες εμφανίζονται να ελέγχουν συνολικά περί το 70%.

Σε ο,τι αφορά στην μεριδιακή διάταξη των επιχειρήσεων στο σύνολο της κατηγορίας ψωμί, στην πρώτη θέση φιγουράρει η Καραμολέγκος, ακολουθεί η Ε.Ι Παπαδοπούλου και τρίτη η Elbisco.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καραμολέγκος: Βελτίωση πωλήσεων και κερδοφορίας για το εννεάμηνο

Σε 63,334 εκατ. ανήλθαν οι πωλήσεις της αρτοβιομηχανίας το εννεάμηνο του 2021, αυξημένες κατά 9,85%. Τα κέρδη πριν τη φορολογία (EBT) αυξήθηκαν σε σχέση με πέρυσι, στα 2,716 εκατ. έναντι κερδών 1,950 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κόβουν τη φόρα της βιομηχανίας τροφίμων τα αυξημένα κόστη παραγωγής

Αυξημένος ο τζίρος των εισηγμένων εταιρειών τροφίμων το α' εξάμηνο, αλλά προβληματίζει η άνοδος των πρώτων υλών, του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους, που αρχίζει να πλήττει την κερδοφορία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καραμολέγκος: Νέος αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος ο Β. Ανδρικόπουλος

Ο Βασίλης Ανδρικόπουλος είναι επίσης ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος στην εταιρία Premia Properties. Όπως αναφέρει η εταιρεία, ο κ. Ανδρικόπουλος κατέχει εμπειρία 25 ετών σε θέσεις υψηλής διοικητικής ευθύνης σε επιχειρήσεις.