ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
black_friday
Πηγή: Shutterstock

Επί ποδός πολέμου το εμπόριο ενόψει της Black Friday

Η Black Friday πέφτει φέτος στις 29 Νοεμβρίου 2019 και ήδη έχουν μπει στην κούρσα των προσφορών αλυσίδες ηλεκτρικών, σούπερ μάρκετ, αλλά και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ψωνίζουν οι Έλληνες και τι πρέπει να προσέξουμε.

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις έληξαν, η «Black Friday » έρχεται και όλος ο εμπορικός κόσμος, με πρωταγωνιστές τις μεγάλες αλυσίδες, είναι έτοιμος για τη μάχη των προσφορών

Η Black Friday πέφτει φέτος στις 29 Νοεμβρίου 2019, ωστόσο ήδη οι μεγάλοι έχουν πάρει θέση μάχης με διαφημίσεις και εντυπωσιακές προσφορές. Άλλωστε, το 2018, ο νέος θεσμός είχε μεγάλη επιτυχία, καθώς οι συνολικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Black Friday αυξήθηκαν κατά 1141% σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα, σύμφωνα με έρευνα της Picodi.

Από την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών έχουν στα online καταστήματά τους αλλά και στα φυσικά καταστήματα, ειδικά banner όπου οι καταναλωτές μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, να επιλέξουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, ώστε να ενημερωθούν νωρίτερα με newsletter για τις σχετικές προσφορές.

Άλλωστε η μάχη στον συγκεκριμένο κλάδο αναμένεται ιδιαίτερα σκληρή καθώς πλέον διαμορφώνονται νέα δεδομένα μετά τη συμφωνία Public – MediaMarkt αλλά και την είσοδο του Πλαισίου στις λευκές συσκευές.

Ειδικότερα, από τη μία η Plaisio μπήκε πλέον και στις λευκές συσκευές, δηλαδή στις κουζίνες, τα ψυγεία κ.λπ. Αντίστοιχα, τα Public είναι σε στρατηγική συμφωνία με τη Media Markt. Οπότε και από εκεί αναμένονται μεγάλες προσφορές για να χτυπήσουν τον ανταγωνισμό, με τους παραδοσιακούς παίκτες, όπως ο Κωτσόβολος, αλλά και νέους, να ετοιμάζουν τα δικά τους δέλεαρ για τους καταναλωτές.

Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι στις εταιρείες που είχαν προσφορές το 2018 έρχονται να προστεθούν ο Σκλαβενίτης και ο ΑΒ Βασιλόπουλος, που θα δώσουν το «παρών» στην Black Friday

Ειδικότερα, η AB Βασιλόπουλος προσφέρει έξτρα πόντους για την κάρτα AB Plus στις 100 πρώτες παραγγελίες που θα γίνουν online στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, ενώ η Σκλαβενίτης, που αποτελεί και την μεγάλη έκπληξη ανακοινώνει εκπτώσεις 20% σε είδη σπιτιού και εποχικά είδη για τη Black Friday και το Σάββατο. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κατηγορία των ειδών σπιτιού είναι νέα για την Σκλαβενίτης και έχει αναπτυχθεί κυρίως σε καταστήματα της πρώην Carrefour που εντάχθηκαν στο δίκτυο της μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος.

Τι αγοράζουμε την Black Friday

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του black-friday.global:

  • Η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και έως 2-3 μ.μ.
  • Κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής, ένας Έλληνας αγοράζει 4 προϊόντα.
  • Οι Έλληνες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου 242 ευρώ ανά άτομο σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.
  • Τα εσωτερικά δεδομένα της πλατφόρμας Black-Friday.Global για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Μαύρη Παρασκευή σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα. Αυτοί οι μεγάλοι αριθμοί δεν είναι ασυνήθιστοι. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση ήταν 1708%, στη Γερμανία - πάνω από 2418%, και στην Αυστρία - πάνω από 3000%.

Τα στατιστικά στοιχεία πριν από λίγα χρόνια δείχνουν ότι η μέση έκπτωση στην Ελλάδα κατά τη Μαύρη Παρασκευή ελαφρώς έπεσε (από 53% το 2017 σε 52% το 2018). Εν τω μεταξύ οι προσδοκίες ήταν υψηλότερες. Οι αγοραστές περίμεναν η μέση έκπτωση να φτάσει τα 63%.

Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει τι θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι υπάρχουν κατά μέσο όρο 3,9 προϊόντα ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις. Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.

Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές

Πολλές επιχειρήσεις μέσα από τη διαδικτυακές τους σελίδες δίνουν παράλληλα χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα ψώνια τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, όπως:

Nα κάνουν έρευνα αγοράς

Η έρευνα αγοράς μάλιστα πρέπει να ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τις αρχικές τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν καθώς και τη διακύμανση τους μέχρι την ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

Να καθορίσουν τι θα ξοδέψουν

Οι μεγάλες προσφορές της συγκεκριμένης μέρας μπορεί να αποπροσανατολίσουν τους καταναλωτές από τις πραγματικές τους ανάγκες, όποτε καλό είναι έχουν προκαθορισμένο στο μυαλό τους το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν.

Να φτιάξουν λίστα

Η λίστα θα τους βοηθήσει ώστε να μην «ξεφύγουν» από τις πραγματικές τους ανάγκες, να μην παρασυρθούν από τις προσφορές αγοράζοντας κάτι που δεν έχουν ανάγκη και να «ξεχάσουν» κάτι που χρειάζονται.

Παράλληλα πρέπει να θυμούνται ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή επίσης πρέπει να δοθεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.

Τέλος, οι καταναλωτές πρέπει να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Μην ξεχνάτε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο.

Δυναμικά στην Black Friday οι online αγορές

Η είσοδος του skroutz.gr στην Black Friday φέρνει τα πάνω-κάτω στη μάχη των προσφορών, καθώς έτσι και μικρότερα καταστήματα έχουν την δυνατότητα να αναμετρηθούν με τους μεγάλους του εμπορίου αλλά και να ξεστοκάρουν όσο αυτό είναι δυνατόν.

Ήδη έχει διαμορφώσει ειδική σελίδα για τις 29 Νοεμβρίου στην οποία θα φιλοξενήσει προσφορές για εκείνη την ημέρα από πολλά καταστήματα. Παρόμοια στρατηγική ακολουθεί και το bestprice.gr το οποίο έχει δημιουργήσει σελίδα τρεχουσών προσφορών και προετοιμάζεται για τις 29 Νοεμβρίου.

Ανάλογη στρατηγική ακολουθεί και το Amazon με καθημερινές προσφορές, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν έως τις 29 Νοεμβρίου.

Επίσης, στον ιστότοπο black-friday.gr υπάρχουν σύνδεσμοι για όλες τις προσφορές θεματικά. Ειδική σελίδα έχει και το epapoutsia.gr καθώς και τα kouponia365.gr και picodi.com.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Κάηκε» στη ζέστη ο τζίρος των εκπτώσεων, «όαση» οι τουριστικές περιοχές

Επιβεβαιώθηκε και φέτος ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων οι καταναλωτές προτιμούν τις παραλίες, ενώ υψηλή ήταν η ζήτηση σε περιοχές με τουρισμό, όπως η Πλάκα και το Μοναστηράκι.
super market, trofima, emporio, ielka
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εκπτώσεις μπαίνουν τα σούπερ μάρκετ σε ρυθμούς Black Friday

Παρά το γεγονός ότι η Black Friday αφιερώνεται κυρίως σε αγορές ηλεκτρονικών ειδών, φέτος οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα της ierax analytix θέλουν να αγοράσουν περισσότερα τρόφιμα και κατεψυγμένα εν όψει του δύσκολου χειμώνα που έρχεται.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε ρυθμό προσφορών το εμπόριο ενόψει Black Friday και Cyber Monday

Παρά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε προσφορές επιλεγμένων ειδών. Αισιοδοξία για αύξηση κίνησης. Ένας στους δύο Έλληνες σκοπεύει να επωφεληθεί από τις προσφορές.