ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
elefsina_naypigeio
Ναυπηγεία Ελευσίνας, πηγή: Shutterstock

«Κόλλησε» στο υπ. Άμυνας η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Καθυστερεί η έγκριση της συμφωνίας εξυγίανσης των ναυπηγείων από το υπ. Άμυνας, ενώ πληθαίνουν οι πληροφορίες για αποκλεισμό τους από το πρόγραμμα για τις κορβέτες. Τι αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Την ώρα που ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος βρίσκεται στη Γαλλία, όπου θα επισκεφθεί τα ναυπηγεία του Ομίλου Naval Group στη Λωριάν, όπου ναυπηγούνται οι φρεγάτες Belharra, στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας αγωνιούν για το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων, που από 23 Δεκεμβρίου 2021 έχει «κολλήσει» στα συρτάρια του υπουργείου.

Οι 600 εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, με χθεσινή επιστολή που κοινοποιείται στο Γραφείο του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδ. Γεωργιάδη, τον αντιπρόεδρο της Βουλής Αθ. Μπούρα, τον υφυπουργό Δικαιοσύνης Γ. Κώτσηρα και τον βουλευτή Δυτικής Αττικής Ευ. Λιάκο, ζητούν εξηγήσεις από τον υπ. Άμυνας για την καθυστέρηση στην υπογραφή του σχεδίου εξυγίανσης από πλευράς του, η οποία είναι απολύτως αναγκαία για την κατάθεσή του στο δικαστήριο από την Onex.

Παράλληλα, την ίδια ώρα, πληροφορίες από το ΥΠΕΘΑ κάνουν λόγο για αγορά των γαλλικών κορβετών Gowind και θέτουν εν αμφιβόλω τη σύμπραξη της Onex με την ιταλική Fincantieri, η οποία συνδέει την επένδυσή της στην Ελευσίνα με τη συμμετοχή της στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, έχοντας υποβάλει δική της πρόταση για τις κορβέτες με συμπαραγωγή στην Ελλάδα.

Με την επιστολή τους, οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων ερωτούν τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλο: 

  • Ποιοι και για ποιο λόγο δεν προχωρούν την διαδικασία εξυγίανσης που εμείς έχουμε ήδη εγκρίνει και αναμένουμε εδώ και χρόνια;
  • Ποτέ θα εγκριθεί και θα προχωρήσει το σχέδιο εξυγίανσης;
  • Γνωρίζετε αν κάποιοι έχουν πάρει απόφαση να κλείσουν το ναυπηγείο μας, παρόλο που υπάρχει η πλέον αξιόπιστη λύση με συμμετοχή και υποστήριξη κορυφαίων οργανισμών παγκοσμίως; Έχετε πάρει εσείς τέτοια απόφαση; Θέλετε να κλείσουμε;
  • Ισχύει η δημόσια δέσμευσή σας για κατασκευή των 3 από τις 4 κορβέτες σε ελληνικά ναυπηγεία; Έχετε πρόβλημα εσείς ή οι επιτελείς σας να γίνει αυτό στα ναυπηγεία Ελευσίνας;

Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Ελευσίνας σημειώνουν πως «ενώ ο ειδικός εμπειρογνώμονας Ernst & Young εκ μέρους του νέου επενδυτή έπραξε αυτό που και εσείς ο ίδιος μας είχατε πει πως έπρεπε να γίνει, δηλαδή να σας υποβάλει το βιώσιμο σχέδιο εξυγίανσης, για τη συγκατάθεσή σας σε αυτά που σας αφορούν, και τη μετέπειτα υποβολή του στα ελληνικά δικαστήρια για επικύρωση, αυτό από τις 23 Δεκεμβρίου 2021 λιμνάζει σε γραφεία αρμοδίων του Πολεμικού Ναυτικού και του Υπουργείου αντί να έχει ήδη υπογράφει και επαναπροωθηθεί στην Ernst & Young για να προχωρήσει η διαδικασία».

Αναφορικά με την πρότασης της ιταλικής Fincantieri για συμμετοχή της στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι είχε γίνει δεκτή τόσο από στελέχη της κυβέρνησης αλλά και από τον Τύπο ως  «μάννα εξ’ουρανού», και συνεπικουρείται από τη χρηματοδότηση της ΟΝΕΧ από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα. DFC. Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, όλα αυτά «αντιμετωπίζονται ως περίπου ανύπαρκτα γεγονότα από τους επιτελείς σας, ενώ η ευρωπαϊκή και διεθνής αγορά τα αντιμετωπίζει ως κορυφαία γεγονότα για την κλάδο».

Όσον αφορά το ξαφνικό «μπαράζ» δημοσιευμάτων που αναφέρονται στη συμμετοχή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην κατασκευή των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού, οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναφέρουν: «Καταλαβαίνουμε από συνάδελφους μας στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και από μέσα μαζικής ενημέρωσης, πως ανώτατα στελέχη της ΓΔΑΕΕ αλλά και του ΠΝ έχουν εξαπολύσει μια καμπάνια να "πείσουν" τον κύριο Προκοπίου, να δεχθεί να κατασκευαστούν κορβέτες στα ναυπηγεία που θα αποκτήσει (όταν), αν η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει να προμηθευτεί πλοία από την Γαλλία ή την Ολλανδία, ενώ ο ίδιος είχε από την αρχή ξεκάθαρη θέση περί μη εμπλοκής του σε αυτά τα προγράμματα. (...) Ενημερώνοντας τους παράλληλα πως τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα κλείσουν..!».

    Καταλήγοντας οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας καλούν τον υπουργό Εθνικής Άμυνας να παραμερίσει όπως λένε χαρακτηριστικά «τους διαπλεκόμενους που ρήμαξαν το ναυπηγείο μας και οι οποίοι σήμερα εμφανίζονται ως υπέρμαχοι της "λύσης Σκαραμαγκά και διάλυσης της Ελευσίνας". Παραμερίστε τους και γράψτε ιστορία στον κλάδο ως ο υπουργός που αναγέννησε τα ελληνικά ναυπηγεία και όχι τα γαλλικά ναυπηγεία».

    Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    Την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ «χτυπούν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

    Έχει κατατεθεί προσφορά για το πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Ξενοκώστας. Έντονη κινητικότητα στις δεξαμενές των ναυπηγείων με την είσοδο του 76ου πλοίου. Τον Μάιο η σύμβαση με την Attica Group.
    businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναζητούν τη... «χρυσή» παραγγελία πλοίων

    Η επανεκκίνηση των ναυπηγείων και οι συζητήσεις με την Attica Group που θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ. Τα εμπόδια, η πιθανή εμπλοκή του Δημοσίου με επιδοτήσεις και το παράδειγμα της Ιταλίας.
    businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θέλουν να γίνουν το ναυπηγικό hub της Μεσογείου

    Με επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια θα προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου αναγέννησης των ναυπηγείων από την ONEX. Η στήριξη της αμερικανικής τράπεζας DFC και οι δύο κλάδοι δραστηριότητας.
    Elefsina-Naypigeia-Shipyards
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    Βγήκε από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας το πρώτο πλοίο που επισκευάστηκε

    Με γρήγορους ρυθμούς συντελείται η αναγέννηση των ναυπηγείων. Ήδη έχουν εισέλθει για επισκευή συνολικά 11 πλοία και σε ένα οι εργασίες ολοκληρώθηκαν. Οι συνεργασίες με την DFC, την ιταλική Fincantieri και με τεχνολογικούς κολοσσούς.
    Naypigeia-Psixalis
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    Πρώτο υβριδικό πλοίο από ελληνικό ναυπηγείο: Πότε μπαίνει σε δρομολόγια

    Στο ναυπηγείο Ψυχάλης κατασκευάζεται το πρώτο υβριδικό πλοίο και θα είναι έτοιμο σε περίπου οκτώ μήνες. Θα καλύπτει δρομολόγια της άγονης γραμμής και θα λειτουργεί με το 1/3 της κατανάλωσης καυσίμου των συμβατικών πλοίων.