ΓΔ: 872.89 1.10% Τζίρος: 42.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:50:41 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
syskeyes-energeiaki katanalosi
Φώτο: Shutterstock

«Μάχες» ισχυρών στις λευκές συσκευές: Τι σχεδιάζουν Πλαίσιο και Public

Η αγορά των λευκών συσκευών επιστρέφει σε ανοδική τροχιά. Μεγάλοι παίκτες επενδύουν σε νέο concept καταστημάτων με στόχο να κερδίσουν τους καταναλωτές στη μετά την πανδημία εποχή του εμπορίου.

Σε Ελ Ντοράντο για τις μεγάλες αλυσίδες έχουν μετατραπεί οι λευκές συσκευές, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στους καταναλωτές στη μετά την πανδημία εποχή και ενώ επιστρέφουν οι περισσότεροι στα καταστήματα.

Παράλληλα, το νέο πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ανακύκλωση και αντικατάσταση ενεργοβόρων συσκευών που πρόκειται να ξεκινήσει στις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται να δώσει ώθηση στην αγορά που έχει επιβραδύνει τους ρυθμούς της το 2022, καθώς καλπάζει ο πληθωρισμός. Οι αλυσίδες από την πλευρά τους βλέπουν το πρόγραμμα ως μιας πρώτης τάξης ευκαιρία, να διευρύνουν την γκάμα των προϊόντων που προσφέρουν και να ενισχύσουν τους τζίρους.

Η αγορά των λευκών συσκευών μετά από μια δεκαετία κρίσης έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια σε ανοδική τροχιά και πάλι, προσελκύοντας μεγάλους παίκτες που έρχονται να ανεβάσουν τον πήχη του ανταγωνισμού, καθώς ιστορικά ονόματα όπως οι αλυσίδες Ηλεκτρονική Αθηνών, Κορασίδης, Εικόνα και Ήχος, Elephant αποτελούν εδώ και καιρό παρελθόν.

Ήδη η Πλαίσιο που μπήκε στην αγορά στα μέσα του 2019, έχει καταφέρει μόλις σε δυο χρόνια οι λευκές συσκευές να αποτελούν το 10% του τζίρου της, ενώ και η Public μπαίνει πλέον δυνατά στο παιχνίδι, με σχέδιο να προσφέρει μέσα από περισσότερα από 10 καταστήματα οικιακές συσκευές.

Η Πλαίσιο είδε την κατηγορία των λευκών συσκευών να είναι από τις κατηγορίες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων το 2021, καθώς από τα 22 εκατ. ευρώ του 2020 πραγματοποίησαν άλμα στα 42 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 9,7% του συνολικού τζίρου, διευρύνοντας συνεχώς το μερίδιο της.

Όπως ανέφερε στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο, Κώστας Γεράρδος, οι πωλήσεις των λευκών συσκευών βρίσκονται στις προτεραιότητες της αλυσίδας, που θέλει να προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες που βρίσκονται στο κατάστημα για να αγοράσουν είδη τεχνολογίας και γραφείου να δουν και οικιακές συσκευές. 

Ήδη βρίσκονται σε 10 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, με την τελευταία προσθήκη να είναι το κατάστημα στο Ηράκλειο και στο πλάνο είναι να βρεθούν σε περισσότερα σημεία το επόμενο διάστημα, καθώς σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο «η επιτυχία των οικιακών συσκευών οφείλεται στο ότι μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την επισκεψιμότητα του καταστήματος και να δει ο πελάτης μας ότι διαθέτουμε και οικιακές συσκευές».

Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο BD, η Πλαίσιο πρόκειται να ανοίξει και δυο ακόμα νέα καταστήματα με την έκταση τους να είναι πάνω από 1.500 τμ και θα διαθέτουν κατά πάσα πιθανότητα και λευκές συσκευές.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Πλαίσιο παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021. Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 437 εκατ. ευρώ από 355 εκατ. ευρώ το 2020, βελτιωμένες κατά 23,2%, ενώ τα Κέρδη Προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 19,9 εκατ. ευρώ από 13,3 εκατ. ευρώ (+49,6%).

Την ίδια στιγμή, το Public Group, έπειτα από την εξαγορά του 98% του κοινοπρακτικού σχήματος Public-MediaMarkt, εφαρμόζει το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και μετασχηματισμού με στόχο να διευρύνει τις επιλογές για τους καταναλωτές όχι απλά σε προϊόντα τεχνολογίας, πολιτισμού και ψυχαγωγίας, αλλά και σε μικρές ή μεγάλες συσκευές.

Το πρώτο στάδιο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και η επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε ήδη από τις αρχές της χρονιάς και είναι σε φάση υλοποίησης ουσιαστικά φέρνει το Public και στο κομμάτι των οικιακών συσκευών, ενώ παράλληλα εισάγονται στο δίκτυο και νέες υπηρεσίες, όπως είναι η άμεση επισκευή συσκευών στα iRepair corners.

Ήδη το νέο format έχει διαμορφωθεί στα δυο καταστήματα Public σε Σύνταγμα και Athens Hall, όπου έχουν τοποθετηθεί μικρές οικιακές συσκευές, ενώ το πλάνο για τη νέα γενιά καταστημάτων περιλαμβάνει την ανάπτυξη λευκών συσκευών σε τουλάχιστον δέκα ακόμη καταστήματα του δικτύου, αυτά που είναι πάνω από 2,000 τ.μ., μέχρι το 2023.

«Αυτή τη περίοδο ενοποιείται ένα κατάστημα Public/MediaMarkt στο Μαρούσι που διαθέτει όλη την γκάμα συσκευών, λευκές και συναφή καθώς και όλη την γκάμα προϊόντων Public», δηλώνουν πηγές από το Olympia Group και συμπληρώνουν πως όσο προχωράει η ενοποίηση των δυο αλυσίδων, θα προστεθούν και επιπλέον νέα καταστήματα που θα διαθέτουν λευκές συσκευές αλλά και τα προϊόντα που προσφέρει το Public «προσφέροντας έτσι έναν προορισμό στους καταναλωτές για μια ολοκληρωμένη εμπειρία».

Επενδύσεις σε logistics

Όπως ανέφερε ο κ. Γεράρδος στην ετήσια ενημέρωση των αναλυτών, η αύξηση των πωλήσεων το 2021 σε σχέση με το 2019 αγγίζει το 38%, χάρη τόσο στις εξελιγμένες υποδομές σε logistics, όσο και στη συλλογική προσπάθεια της ομάδας της Πλαίσιο

Έχοντας στόχο να διευρύνει το αποτύπωμά της περαιτέρω στην αγορά, η Πλαίσιο έχει προαναγγείλει πως πρόκειται να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ την φετινή χρονιά σε last mile, logistics και των δυο καταστημάτων που πρόκειται να ανοίξει. Παράλληλα παρουσίασε και τη νέα υπηρεσία live παρακολούθησης της πορείας της παραγγελίας από τους πελάτες, που ήρθε να προστεθεί και να αναβαθμίσει την υφιστάμενη υπηρεσία next day delivery.

Εκτός των νέων καταστημάτων, το Public Group έχει θέσει στο επίκεντρο της στρατηγικής του μεταξύ άλλων και την βελτίωση των logistics με την επέκταση και τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα αποθηκευτικά κέντρα, την αναβάθμιση της εμπειρίας στο call center κ.ά. Ήδη χάρη στην κεντρική αποθήκη, άνω των 30 χιλιάδων τ.μ., της εταιρίας, το Public προσφέρει για 100.000 προϊόντα στο public.gr δυνατότητα παράδοσης την επόμενη μέρα πανελλαδικά.

Ο όμιλος προχωράει επίσης σε επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία αφορά σε επενδυτικές πρωτοβουλίες μέσω της Public Capital Partners σε scale-up επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς Retail Tech & eCommerce, Fintech, Logistics, Digital Payments, EdTech, καθώς και Entertainment & Analytics. Απώτερος σκοπός είναι η διαμόρφωση ενός οικοσυστήματος που συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο το μοντέλο αγοραστικής εμπειρίας που απολαμβάνουν οι καταναλωτές Public. Η διάθεση των 20 εκατ. από την Public Capital Partners θα γίνεται σταδιακά και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες που θα προκύψουν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

public
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναλαμβάνει Chief Financial Officer στο Public Group ο Πάνος Βρετός

Ο Πάνος Βρετός ήρθε στη Public Group προερχόμενος από την Vodafone Ελλάδας όπου ως Head of Finance είχε αναλάβει, μεταξύ άλλων, στρατηγικό ρόλο από την πλευρά του Finance στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρίας.
eshop, emporio, internet, elstat
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς έγιναν η Skroutz και η BestPrice κόμβοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ρυθμιστές των εξελίξεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν γίνει οι πλατφόρμες marketplace, μέσα από τις οποίες περνούν πλέον σχεδόν μία στις τρεις συναλλαγές. Έξι στους δέκα καταναλωτές προχωρούν σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου.