ΓΔ: 1702.82 0.09% Τζίρος: 213.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
businessdaily-Public + home
Φωτο: Public

«Ποντάρει» στις λευκές συσκευές η Public, πού θα ανοίξει νέα καταστήματα

Συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς η αναδιαμόρφωση του δικτύου καταστημάτων της Public, καθώς το στοίχημα των λευκών συσκευών στέφεται μέχρι στιγμής με επιτυχία και η αλυσίδα στρέφεται στη δημιουργία Public +home.

Έχοντας ενισχύσει τη θέση της στην αγορά, με λευκές συσκευές και υπηρεσίες, η Public θέλει να διευρύνει την παρουσία των νέων megastores και επιδιώκει, σε βάθος τριετίας, να έχει φτάσει τα 70 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.

Με μια επένδυση ύψους περίπου 4,5 εκατ. ευρώ, η Public στοχεύει να αυξήσει τον αριθμό των Public +home, θέλοντας να εκμεταλλευτεί το θετικό μομέντουμ που καταγράφει η αγορά των λευκών συσκευών. Η κατηγορία, αν και νέα για την Public, έχει αναδειχθεί σε σημαντική πηγή εσόδων και η αλυσίδα ετοιμάζεται να ανοίξει τρία νέα καταστήματα σε Αττική, Πελοπόννησο αλλά και σε ένα νησί το 2025, ενώ το 2026 θα κοιτάξει και την αγορά της Κύπρου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Public Ρ. Μπουρλάς στο περιθώριο των εγκαινίων του καταστήματος Public +home στο Ίλιον.

Η επιτυχία που καταγράφουν οι λευκές συσκευές έχει οδηγήσει την Public στην αναδιαμόρφωση του δικτύου καταστημάτων, με 27 καταστήματα να ανήκουν πλέον στην κατηγορία των Public +home, και τα μικρά καταστήματα φτάνουν τα 25, ενώ υπάρχουν ακόμα λιγότερα από 10 που είναι στα «μεσαία» καταστήματα, και διαθέτουν κάποιες ηλεκτρικές συσκευές.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Public, οι ηλεκτρικές συσκευές φαίνεται πως το 2024 κατέγραψαν την υψηλότερη άνοδο από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ και να αποτελούν περίπου το 25% του συνολικού τζίρου που εκτιμάται ότι κινήθηκε πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ. Αν και τα αποτελέσματα ακόμα δεν έχουν κλείσει όπως επισήμανε ο κ. Μπουρλάς, η κατηγορία των λευκών συσκευών «είναι η πιο ανοδική κατηγορία, και γι αυτό προσθέτουμε μαγαζιά Public +home και γι αυτό προσθέτουμε συσκευές σε υφιστάμενα μαγαζιά όπως στα Γιάννενα και τον Πειραιά».

Καθώς οι λευκές συσκευές αποτελούν μεγάλο κομμάτι του τζίρου, στόχος της Public είναι σε βάθος τριετίας να φτάσει τα 70 καταστήματα, με τον κ. Μπουρλά να υπογραμμίζει ότι όλα τα νέα καταστήματα που θα δημιουργηθούν θα έχουν και οικιακές συσκευές. Ανέφερε ότι θα γίνουν συγχωνεύσεις μικρών καταστημάτων σε κάποιες περιοχές ώστε να ενωθούν σε ένα μεγάλο, ενώ σε περιοχές που δεν κρίνεται απαραίτητο θα παραμείνουν ως έχουν και τα μικρά καταστήματα.

Γι' αυτό και ο όμιλος εξετάζει περιοχές για τη δημιουργία νέων μεγάλων καταστημάτων επιφάνειας 2.000 τ.μ., τα οποία θα μπορούν να έχουν μεγάλη γκάμα λευκών συσκευών αλλά και ειδών τεχνολογίας και πολιτισμού. «Κοιτάμε αυστηρά Ελλάδα και Κύπρο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουρλάς που ανέφερε ότι η Public έχει κλείσει ήδη παρουσία στο νέο Mall που θα γίνει στο Ελληνικό καταλαμβάνοντας τρεις ορόφους, ενώ επίσης κοιτάει και την επένδυση στο Mall που χτίζεται στη Λεμεσό της Κύπρου.

Επένδυση στις υπηρεσίες για μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους

Καθώς η ύπαρξη του φυσικού καταστήματος περιορίζει τη δυνατότητα μείωσης των τιμών, η Public θέλει να καλύψει το χάντικαπ με συνδυασμό περισσότερων υπηρεσιών και ευκολίες πληρωμής, ενώ ταυτόχρονα διευρύνει τις ροές εσόδων της, με στόχο την πολυπόθητη κερδοφορία.

Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου πως το ηλεκτρονικό κανάλι κατάφερε να ξεπεράσει το 30% του συνολικού τζίρου, και αυξάνονται συνεχώς τα μερίδιά του, ενώ και το marketplace συνεχίζει να βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ταυτόχρονα, τα audiobooks «πάνε καταπληκτικά» σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά που ανέφερε ότι έχουν βγει πλέον και συνδρομητικά πακέτα.

Η Public το δεύτερο εξάμηνο παρουσίασε το νέο loyalty πρόγραμμα Public +, που περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια. Το wallet θα είναι για αποκλειστική χρήση στα καταστήματα της Public και έρχεται να αντικαταστήσει το κομμάτι των πόντων και τα loyalty προγράμματα, με τα πρώτα στοιχεία να είναι άκρως ενθαρρυντικά όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας. «Υπάρχει πολύ θετική αντιμετώπιση από τους καταναλωτές οι οποίοι λαμβάνουν πραγματική ανταπόδοση των χρημάτων τους» σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, τα Public έχουν ενισχύσει τους ευέλικτους τρόπους πληρωμής, έχοντας προχωρήσει στην επέκταση της υπηρεσίας “Public Now Pay Later” με Klarna και στα φυσικά καταστήματα, ενώ πρόσθεσε τη δυνατότητα πληρωμής μέσω Apple Pay και Google Pay στο public.gr. Επιπλέον, τα Public αποτελούν τον μοναδικό retailer στην αγορά που δίνει τη δυνατότητα άτοκων δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα.

Προσφέρει επίσης υπηρεσίες όπως γρήγορη επισκευή smartphones, laptops και tablets μέσω της iRepair, τη next-day παράδοση σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα έχοντας τις συνεργασίες με BoxNow και SVUUM, την εγκατάσταση οικιακών συσκευών μέσω της πλατφόρμας Douleutaras.gr, αλλά και συνδέσεις μέσω της συνεργασίας με τη Vodafone, ενώ παράλληλα προσφέρει και νέες υπηρεσίες στο κομμάτι των πληρωμών έχοντας συνεργασία με την Klarna και τη Revolut.

Επίσης, με την υπηρεσία secondgo, τα Public βρίσκονται ανάμεσα στις κορυφαίες προτιμήσεις των καταναλωτών για την αγορά πιστοποιημένων μεταχειρισμένων smartphones.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

public
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Public: Επενδύσεις 100 εκατ. και σχέδιο εξαγοράς εταιρείας courier

Ο όμιλος Public υλοποιεί ένα πολυεπίπεδο επενδυτικό σχέδιο για την ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων και τη διεύρυνση των παρεχόμενος υπηρεσιών, ενώ εξετάζει την απόκτηση συμμετοχής σε εταιρεία courier.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντίδοτο στα αναιμικά κέρδη ψάχνουν οι αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών

Παρά τους μεγάλους τζίρους, οι αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών καταγράφουν εξαιρετικά χαμηλή κερδοφορία. Στρέφονται στα megastores και στην παροχή υπηρεσιών για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.