ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
aegean
Φώτο: Shutterstock

Επιστρέφει στα κέρδη φέτος η Aegean, απειλές από καύσιμα και ευρώ

Σε επίπεδα 2019 επανέρχεται η επιβατική κίνηση, ενώ αυξάνονται τα έσοδα ανά πτήση. Υπερδιπλάσιο το κόστος των καυσίμων, ενώ σημαντικό ρόλο στην κερδοφορία παίζει και η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Κερδοφόρα χρονιά όπως όλα δείχνουν θα είναι το 2022 για την Aegean, καθώς τόσο οι πληρότητες όσο και οι προκρατήσεις από τον Απρίλιο και μετά μπορούν πια να συγκριθούν με τις επιδόσεις του 2019. 

Όπως μάλιστα τόνισαν τα στελέχη της, κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, που πραγματοποιήθηκε σήμερα διαδικτυακά, η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα και χάρη στη «συστηματική και δημιουργική προετοιμασία όλη την προηγούμενη διετία», η εταιρεία αναμένει φέτος βελτίωση στο έσοδο ανά πτήση, ώστε να αντισταθμιστούν οι νέες προκλήσεις που διαφαίνονται στο προσκήνιο.

Μοναδικό «μελανό» σημείο το κόστος των καυσίμων που πλέον είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2019, ενώ σημαντικό ρόλο στα κέρδη θα παίξει και η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου, καθώς πλέον χρειάζονται περισσότερα έσοδα ανά πτήση κάτι που η AEGEAN πετυχαίνει. 

Ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, ανέφερε πως από τον Απρίλιο και μετά, κάθε μήνα οι προπωλήσεις εισιτηρίων για μελλοντικά ταξίδια είναι μεγαλύτερες από τα αντίστοιχα νούμερα του 2019. «Αυτό δείχνει ότι θα πετύχουμε σημαντική αύξηση εσόδου ανά πτήση, πράγμα απαραίτητο για να αντιμετωπιστούν οι τρέχουσες προκλήσεις, όπως η αύξηση του κόστους των καυσίμων και οι πληθωριστικές πιέσεις που γεννούν οι έκρυθμες γεωπολιτικές συνθήκες και ο πόλεμος στην Ουκρανία» σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

«Το κόστος καυσίμων είναι πλέον υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2019, ενώ σημαντικό ρόλο στην κερδοφορία μας παίζει και η σημαντική υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου. Με τις υπάρχουσες συνθήκες χρειάζεσαι περισσότερα έσοδα ανά πτήση, κάτι που επιτυγχάνουμε, άρα είμαστε σε καλό δρόμο» εξήγησε. «Κάπως έτσι μπορούμε να πούμε με μια σχετική σιγουριά, ότι φέτος θα είναι η πρώτη κερδοφόρα κρίση, χωρίς όμως να μπορούμε να δώσουμε συγκεκριμένη κατεύθυνση, αφού ξεκινάμε με ζημιές εξαιτίας της πανδημίας και με πετρέλαιο 110%-120% πάνω σε σχέση με το 2019». Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε τέλος και στην ανανέωση του στόλου της Αεροπορικής, τονίζοντας ότι συνεχίζεται ο κύκλος παραλαβής των AIRBUS A320neo.

Δ. Γερογιάννης: Ισχυρή δυναμική στην κίνηση

«Η πανδημία επηρέασε και το 2021 τον κλάδο μας και την Aegean και το επιχειρησιακό περιβάλλον παρουσίασε μεγάλες διακυμάνσεις καθόλη την διάρκεια της χρονιάς. Ενώ η χρονιά ξεκίνησε με πολύ χαμηλό πτητικό έργο, της τάξης του 60% του 2019, από τον Ιούνιο κι έπειτα, όπου ανεστάλησαν οι υγειονομικοί περιορισμοί, ανακτήσαμε το 65% της επιβατικής κίνησης που είχαμε το 2019, εκτελώντας το 78% του πτητικού έργου μας και καταγράψαμε για πρώτη φορά οργανική κερδοφορία, αρχής γενομένης της πανδημίας, καταγράφοντας μέσα σε πέντε μήνες (από Ιούνιο έως Οκτώβριο) το 70% των συνολικών πωλήσεων του 2021» ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης.

«Καθόλη την προηγούμενη χρονιά ωστόσο εργασθήκαμε με εντατικούς ρυθμούς, ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για επάνοδο όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες. Ενισχύσαμε την κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας και υπήρξαμε ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Προχωρήσαμε σε αποτελεσματική διαχείριση του κόστους μας, επιταχύναμε την παραλαβή των νέων αεροσκαφών ώστε να εκμεταλλευτούμε ταχύτερα τα πλεονεκτήματά τους και προσθέσαμε τα ATR με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους μίσθωσης. Παράλληλα, επενδύσαμε στην τεχνολογία, εισάγοντας το WiFi στις πτήσεις, αναβαθμίσαμε το Lounge στην Θεσσαλονίκη αλλά και το χώρο υποδοχής των εκτός Σένγκεν επιβατών στην Αθήνα. Με όλα τα παραπάνω δημιουργήσαμε στέρεες βάσεις για δυναμική ανάπτυξη του ομίλου τα επόμενα χρόνια», συνέχισε ο κ. Γερογιάννης.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο παρά την διστακτική εκκίνηση, το 2022 προχωρά με ιδιαίτερη δυναμική. «Ξεκινήσαμε νωρίς την χρονιά και η επιβατική κίνηση αλλά και η ζήτηση παρουσιάζει ήδη υψηλά ποσοστά ανάκαμψης. Η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και η καλή διαχείριση της πανδημίας αποφέρει καρπούς» σημείωσε, τονίζοντας ότι οι θετικές τάσεις στην Aegean εμφανίστηκαν ήδη από τον Απρίλιο όπου η εταιρεία ξεπέρασε τις πωλήσεις του 2019 για μελλοντικά ταξίδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, ο Μάιος ήταν ακόμα καλύτερος, με την Aegean να σπάει το φράγμα του 1 εκατ. επιβατών, αριθμός που έφτασε τα 1,3 εκατ. επιβάτες που μεταφέρθηκαν από τον αερομεταφορέα τον Ιούνιο. Οι πληρότητες πλέον προσεγγίζουν τα προ πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει άνω του 90% της χρυσής για τον τουρισμό χρονιάς του 2019, και το καλοκαίρι προχωρά με αύξηση των συχνοτήτων και των δρομολογίων, γεγονός που πολλαπλασιάζει τις προσδοκίες για την πρώτη κερδοφόρα χρήση του μεγαλύτερου εγχώριου αερομεταφορέα. «Στόχος μας είναι το 2022 να είναι μια χρονιά με νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες μας, αλλά και η πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά την πανδημία» κατέληξε ο κ. Γερογιάννης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλο μέρισμα από την Aegean για το 2023, διανέμει συνολικά 67,6 εκατ.

Εκτίναξη της καθαρής κερδοφορίας κατά 58% και διανομή του 40% των κερδών στους μετόχους, αφού πλέον έχουν αποπληρωθεί τα warrants του Δημοσίου. Στα 0,75 ευρώ ανά μετοχή το μέρισμα από τα κέρδη του 2023.
aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέρασε σε κέρδη η Aegean το β' τρίμηνο κόντρα στο κόστος καυσίμων

Η μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης επέτρεψε στην αεροπορική εταιρεία να εμφανίσει κέρδη το β' τρίμηνο, ενώ συνολικά στο εξάμηνο παρουσίασε ζημιές, μειωμένες σε σχέση με το 2021. Υπερδιπλάσιο το κόστος των καυσίμων.