ΓΔ: 1490.46 -0.08% Τζίρος: 119.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ekptoseis, Sales, Discounts
Φωτο: Shutterstock

Μεγάλες προσδοκίες για τις εκπτώσεις, τονωτική ένεση στην αγορά

Σε συνέχεια ενός θετικού δευτέρου τριμήνου ως προς την αγοραστική κίνηση, ο εμπορικός κόσμος προσδοκά σε ακόμη καλύτερες επιδόσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων με σημαντικές μειώσεις στις τιμές.

Πιο αναγκαίες από ποτέ χαρακτηρίζει ο εμπορικός κόσμος τις φετινές θερινές εκπτώσεις, διαβλέποντας τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Στ. Καφούνης, οι καταναλωτές μπορούν πλέον από χθες να καλύψουν με λιγότερα χρήματα τις ανάγκες τους και οι επιχειρήσεις να δουν μεγαλύτερες εισπράξεις, ενώ και η οικονομία θα πάρει μία ανάσα, φρενάροντας τις ανατιμήσεις κι αυξάνοντας κατανάλωση κι άρα και ανάπτυξη.

Αισιόδοξος ως προς την αγοραστική κίνηση εμφανίζεται στο BD από την πλευρά του ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, εκτιμώντας παράλληλα ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να συνεισφέρει στην τόνωση των πωλήσεων καλλυντικών. Ο ίδιος σημειώνει ότι ειδικότερα η κατηγορία των αντηλιακών επιδεικνύει μέχρι στιγμής σημαντική δυναμική, με τους σχετικούς τζίρους να ενισχύονται κατά 8%, ωθούμενοι κυρίως από τους τουρίστες που αναζητούν και τα ελληνικής παραγωγής αντιηλιακά προϊόντα σε φαρμακεία, μίνι μάρκετ και καταστήματα καλλυντικών στα πιο τουριστικά μέρη της χώρας μας. Σύμφωνα με τον κ. Γιαρμενίτη, συνολικά η αγορά των καλλυντικών ενισχύεται περίπου κατά 3% συγκριτικά με πέρσι, και στην θετική μέχρι στιγμής εξέλιξη έχει συνεισφέρει και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με το οποίο εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο οι Έλληνες.

Στο περιβάλλον αυτό, οι εμπορικές αγορές εμφανίζονται έτοιμες να προσφέρουν όλων των ειδών τα προϊόντα σε πολύ ελκυστικές τιμές. Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου, ενώ την προσεχή Κυριακή, 17 Ιουλίου, τα καταστήματα δύνανται να παραμείνουν ανοικτά, με προτεινόμενο ωράριο από τον ΕΣΑ 11:00 - 18:00. Υποχρεωτική είναι η αναγραφή διπλής τιμής, ενώ εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Βασίλη Κορκίδη, ο στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι θα επιτευχθεί αφενός, εάν ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου κινηθεί πάνω από τον πήχη των 6 δισ. ευρώ, κι αφετέρου εάν η περίοδος των εκπτώσεων καταφέρει να περιορίσει τον εθνικό πληθωρισμό τουλάχιστον κατά 1%.

Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί ένα διάστημα σημαντικών διακυμάνσεων στη ζήτηση, συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, με τους μήνες Απρίλιο και Μάιο να καταγράφουν θετικές επιδόσεις, σε συνέχεια ενός αρνητικού Μαρτίου ως προς τους τζίρους στην αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, κάποια είδη κυρίως ένδυσης καταγράφουν αύξηση πωλήσεων έως και 8% τον Ιούνιο συγκριτικά με πέρσι, επαναφέροντας εν συνόλω την αγοραστική κίνηση κοντά στα επίπεδα του 2019. Οι αυξημένες τουριστικές ροές συνέβαλαν σημαντικά στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης κυρίως στα κέντρα των πόλεων αλλά και στις τουριστικές περιοχές, κατά το δεύτερο τρίμηνοι του έτους, με τις αφορολόγητες αγορές να συνεισφέρουν σε ποσοστό έως και 25% στους τζίρους των οργανωμένων αγορών.

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ο η κατηγορία ένδυση/υπόδηση σημείωσε τη μεγαλύτερη μεταβολή ως προς τον γενικό δείκτη όγκου τον Απρίλιο στην χώρα μας, ενισχυόμενη κατά 38,8% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2021 και κατά 40,5% συγκριτικά με τον φετινό Μάρτιο. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η κατηγορία φαρμακευτικά/καλλυντικά είδη κατέγραψε άνοδο κατά 16,0% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο και κατά 4,7% συγκριτικά με τον φετινό Μάρτιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με ισχυρές πωλήσεις έκλεισαν το έτος τα Αττικά Πολυκαταστήματα

Ο τζίρος επανήλθε στα επίπεδα του 2019 τη χρονιά που πέρασε, χάρη στην βελτίωση της αγοραστικής κίνησης ειδικά το τελευταίο τρίμηνο του έτους αλλά και στην πολύ καλή τουριστική κίνηση κατά τους θερινούς μήνες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον Πύργο του Πειραιά έστησε η Zara το μεγαλύτερο κατάστημά της

Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα στην Ευρώπη, το οποίο διαθέτει συλλογές ρούχων σε αποκλειστικότητα και ενσωματώνει τεχνολογικές καινοτομίες για την εξυπηρέτηση του επισκέπτη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.