ΓΔ: 912.33 0.05% Τζίρος: 280.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ekptoseis, Sales, Discounts
Φωτο: Shutterstock

Μεγάλες προσδοκίες για τις εκπτώσεις, τονωτική ένεση στην αγορά

Σε συνέχεια ενός θετικού δευτέρου τριμήνου ως προς την αγοραστική κίνηση, ο εμπορικός κόσμος προσδοκά σε ακόμη καλύτερες επιδόσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων με σημαντικές μειώσεις στις τιμές.

Πιο αναγκαίες από ποτέ χαρακτηρίζει ο εμπορικός κόσμος τις φετινές θερινές εκπτώσεις, διαβλέποντας τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Στ. Καφούνης, οι καταναλωτές μπορούν πλέον από χθες να καλύψουν με λιγότερα χρήματα τις ανάγκες τους και οι επιχειρήσεις να δουν μεγαλύτερες εισπράξεις, ενώ και η οικονομία θα πάρει μία ανάσα, φρενάροντας τις ανατιμήσεις κι αυξάνοντας κατανάλωση κι άρα και ανάπτυξη.

Αισιόδοξος ως προς την αγοραστική κίνηση εμφανίζεται στο BD από την πλευρά του ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, εκτιμώντας παράλληλα ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να συνεισφέρει στην τόνωση των πωλήσεων καλλυντικών. Ο ίδιος σημειώνει ότι ειδικότερα η κατηγορία των αντηλιακών επιδεικνύει μέχρι στιγμής σημαντική δυναμική, με τους σχετικούς τζίρους να ενισχύονται κατά 8%, ωθούμενοι κυρίως από τους τουρίστες που αναζητούν και τα ελληνικής παραγωγής αντιηλιακά προϊόντα σε φαρμακεία, μίνι μάρκετ και καταστήματα καλλυντικών στα πιο τουριστικά μέρη της χώρας μας. Σύμφωνα με τον κ. Γιαρμενίτη, συνολικά η αγορά των καλλυντικών ενισχύεται περίπου κατά 3% συγκριτικά με πέρσι, και στην θετική μέχρι στιγμής εξέλιξη έχει συνεισφέρει και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με το οποίο εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο οι Έλληνες.

Στο περιβάλλον αυτό, οι εμπορικές αγορές εμφανίζονται έτοιμες να προσφέρουν όλων των ειδών τα προϊόντα σε πολύ ελκυστικές τιμές. Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου, ενώ την προσεχή Κυριακή, 17 Ιουλίου, τα καταστήματα δύνανται να παραμείνουν ανοικτά, με προτεινόμενο ωράριο από τον ΕΣΑ 11:00 - 18:00. Υποχρεωτική είναι η αναγραφή διπλής τιμής, ενώ εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Σύμφωνα πάντως με τον πρόεδρο του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Βασίλη Κορκίδη, ο στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι θα επιτευχθεί αφενός, εάν ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου κινηθεί πάνω από τον πήχη των 6 δισ. ευρώ, κι αφετέρου εάν η περίοδος των εκπτώσεων καταφέρει να περιορίσει τον εθνικό πληθωρισμό τουλάχιστον κατά 1%.

Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί ένα διάστημα σημαντικών διακυμάνσεων στη ζήτηση, συνολικά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, με τους μήνες Απρίλιο και Μάιο να καταγράφουν θετικές επιδόσεις, σε συνέχεια ενός αρνητικού Μαρτίου ως προς τους τζίρους στην αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, κάποια είδη κυρίως ένδυσης καταγράφουν αύξηση πωλήσεων έως και 8% τον Ιούνιο συγκριτικά με πέρσι, επαναφέροντας εν συνόλω την αγοραστική κίνηση κοντά στα επίπεδα του 2019. Οι αυξημένες τουριστικές ροές συνέβαλαν σημαντικά στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης κυρίως στα κέντρα των πόλεων αλλά και στις τουριστικές περιοχές, κατά το δεύτερο τρίμηνοι του έτους, με τις αφορολόγητες αγορές να συνεισφέρουν σε ποσοστό έως και 25% στους τζίρους των οργανωμένων αγορών.

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ο η κατηγορία ένδυση/υπόδηση σημείωσε τη μεγαλύτερη μεταβολή ως προς τον γενικό δείκτη όγκου τον Απρίλιο στην χώρα μας, ενισχυόμενη κατά 38,8% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα του 2021 και κατά 40,5% συγκριτικά με τον φετινό Μάρτιο. Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η κατηγορία φαρμακευτικά/καλλυντικά είδη κατέγραψε άνοδο κατά 16,0% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο και κατά 4,7% συγκριτικά με τον φετινό Μάρτιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

calin
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Calin: Καλύπτει τις απώλειες της πανδημίας και επεκτείνει το δίκτυό της

Η εταιρεία ελέγχει στην χώρα μας τις αλυσίδες ένδυσης, εσωρούχων και μαγιώ Intimissimi, Intimissimi Uomo, Calzedonia, Falconeri και Tezenis. Συζητήσεις για την επέκτασή της στα εμπορικά κέντρα της Lamda, στο River West και στον νέο εμπορικό προορισμό του Ελληνικού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευκαιρίες στις ΗΠΑ αναζητεί η Mat Fashion - Έχασε εξαγωγές λόγω πολέμου

Η εταιρεία που παράγει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις συλλογές plus size ρούχων της στην Ελλάδα αναζητά νέες αγορές, μετά τη συρρίκνωση της παρουσίας σε Ρωσία και Ουκρανία. Αυξημένος ο τζίρος του ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Pink Woman: Επιστροφή σε κερδοφορία, επέκταση δικτύου καταστημάτων

Κατά 48% αυξήθηκε ο τζίρος το 2021. Δυναμικά συνεχίζεται η επέκταση του δικτύου φυσικών καταστημάτων, καθώς προστέθηκαν 20 νέα σημεία πώλησης Pink Woman από το 2020 έως σήμερα, ξεπερνώντας συνολικά τα 100.
Papoutsanis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγωγικό άλμα από την Παπουτσάνης με αύξηση 74% το α' τρίμηνο

Η εταιρεία προχωρά σε ολική επαναφορά του εμβληματικού της brand KARAVAKI και την είσοδό του σε νέες κατηγορίες. «Ποντάρει» και στο νέο πρωτοποριακό προϊόν καθαριότητας και υγιεινής των χεριών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έγιναν περιζήτητα στη διεθνή αγορά τα καλλυντικά με ελληνική υπογραφή

Οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών ενισχύθηκαν κατά 20% το 2021, συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο συγκριτικά με τα μεγέθη προ δεκαετίας. Με ρυθμό 31% η αύξηση το πρώτο δίμηνο του έτους.