ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Η εταιρεία που κατέκτησε την αγορά με ελληνικό εσπρέσο

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Καφέ εσπρέσο ελληνικής παραγωγής με το σήμα Dimello τοποθέτησε με επιτυχία στην ελληνική αγορά η Kafea Terra Terra Food & Drinks. Ήδη έχει κατακτήσει μερίδιο της τάξεως του 20% στη λιανική.

Κερδίζει το στοίχημα της παραγωγής ελληνικού καφέ εσπρέσο η Kafea Terra Terra Food & Drinks, η οποία έχοντας κατακτήσει ισχυρό μερίδιο στο κανάλι της εστίασης με το brand Dimello επιδιώκει να πάρει θέση και στο καλάθι της νοικοκυράς, κοιτάζοντας στα μάτια τα ισχυρά, ανταγωνιστικά πολυεθνικά σήματα.

Η ιστορία της Kafea ξεκινά το 1988, όταν ο Γιάννης Ιωσηφίδης καταφέρνει να συνάψει συνεργασία με την ιταλική illycaffé για την αποκλειστική διάθεση εσπρέσο στην ελληνική εστίαση.

Επί της ουσίας, η Kafea έμαθε στην Ελλάδα τον εσπρέσο και για μια μεγάλη περίοδο το σήμα illy είχε κατακλύσει τα εγχώρια καφέ. Στο πέρασμα του καιρού, η ανταπόκριση των καταναλωτών για καφέ εσπρέσο ενισχύεται κι άλλοι παίχτες εισέρχονται δυναμικά στην αγορά και πλέον οι επιδόσεις της κατηγορίας είναι δυναμικές. Στο διάστημα αυτό η Kafea εξελίσσεται στον μεγαλύτερο εισαγωγέα της Illycaffé σε ποσότητα στην Ευρώπη και δεύτερο, παγκοσμίως, μετά τις ΗΠΑ.

Για την ομάδα της Kafea, η μετεξέλιξη από αμιγώς εισαγωγικής εταιρείας καφέ σε παραγωγό ήρθε σχεδόν φυσικά, όταν διαπιστώθηκε ότι εκτός συνόρων ο εσπρέσο δεν θεωρείται προνόμιο μόνο ιταλικών βιομηχανιών. Έτσι, το 2002 λαμβάνεται η απόφαση της δημιουργίας της πρώτης πρότυπης ελληνικής βιομηχανικής μονάδας επεξεργασίας πράσινου καφέ. Το πρώτο λανσάρισμα του ελληνικού brand «Dimello» έγινε το 2006.

Η ανταπόκριση στον ελληνικό εσπρέσο ήταν μεγάλη και σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει σημαντικό μερίδιο στο κανάλι HoReCa, σχεδόν αντίστοιχο με αυτό του illy. Σήμερα τα δύο σήματα κατέχουν το 22% της αγοράς στην εστίαση, ποσοστό το οποίο μοιράζονται σχεδόν εξίσου.

Να σημειωθεί ότι αρχικά οι Ιταλοί δεν είδαν θετικά τον ελληνικό ανταγωνιστή Dimello, ωστόσο οι επιδόσεις της εμπορικής πολιτικής της Kafea, που «τρέχει» ξεχωριστά τα δύο project είχαν ως αποτέλεσμα την διατήρηση αλώβητης της συνεργασίας, η οποία ανανεώνεται κάθε τρία με πέντε χρόνια.

«Σερβίροντας» λοιπόν ελληνικό εσπρέσο η Kafea Terra καταγράφει σημαντικές επιδόσεις στην εστίαση, που αποτελεί το 80% του συνολικού τζίρου και πλέον εστιάζει τους αναπτυξιακού της σχεδιασμούς στη λιανική αλλά και στις εξαγωγές.

Το 2017 η εταιρεία λανσάρει καφέ εσπρέσο και φίλτρου στα εγχώρια ράφια, ενώ πριν από τρεις περίπου μήνες έκανε «ντεμπούτο» και στις κάψουλες καφέ.

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, ο εσπρέσο Dimello στην λιανική φέρεται να έχει ήδη κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της τάξεως του 20% στην κατηγορία. Το ενδιαφέρον σε αυτή την περίπτωση είναι ότι το σήμα Dimello δεν προβάλλει καθόλου την ελληνικότητά του, με αποτέλεσμα πολλοί καταναλωτές να μην γνωρίζουν ότι πρόκειται για καφέ που παράγεται στην Ελλάδα και να το επιλέγουν καθαρά για τα γευστικά και ποιοτικά του χαρακτηριστικά.

Εμπλουτισμός γκάμας και εξαγωγές

Υπό το πρίσμα αυτό, τα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνουν τον εμπλουτισμό της γκάμας για το ράφι ενώ δεν αποκλείεται «επέκταση» και σε άλλες κατηγορίες όπως το τσάι. ( σ.σ. για στο κανάλι της εστίασης η Dimello καλύπτει σχεδόν όλη τη γκάμα ροφημάτων).

Εκτός συνόρων, το σήμα Dimello ταξιδεύει ήδη σε έντεκα αγορές, οι ισχυρότερες εκ των οποίων είναι η Γερμανία, η Βρετανία, Κύπρος και η Βουλγαρία. Στις τρεις τελευταίες αγορές μάλιστα η Kafea διατηρεί θυγατρικές εμπορικές εταιρείες. Σήμερα εξάγεται το 8% των παραγόμενων ποσοτήτων, όμως η στόχευση της εταιρείας είναι σε βάθος χρόνου οι εξαγωγές να αγγίξουν το 20% των εσόδων.

Στο άξονα των συνολικών της σχεδιασμών, η Kafea προσβλέπει σε μίνιμουμ ρυθμούς ανάπτυξης 8-12% στην ερχόμενη πενταετία.

Για εφέτος, οι προβλέψεις μεγεθών θέλουν ενισχυμένα έσοδα κατά περίπου 10% στα 72,1 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καφέ ( περί τα 62,6 χωρίς της προσμέτρηση του ΕΦΚ) σε σχέση με το 2018. Σε όρους κερδοφορίας, η αύξηση των προ φόρων αποτελεσμάτων αναμένεται να προσεγγίσει το 13,5% με το 2019 να κλείνει με κέρδη 9,4 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το όλο εγχείρημα για την παραγωγή ελληνικού εσπρέσο έχει απορροφήσει μέχρι στιγμής κεφάλαια ύψους 18- 20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περί τα 9 εκατ. ευρώ αφορούν στις επενδύσεις στα ακίνητα στην Παιανία και στις αποθήκες στο Μαρκόπουλο, ενώ περί τα 9-10 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί για αμιγώς μηχανολογικό εξοπλισμό και γραμμές παραγωγής. Η τελευταία επένδυση που ολοκληρώθηκε προσέγγισε τα 2 εκατ. ευρώ και αφορά στη γραμμή για τις κάψουλες καφέ.

Σε ό,τι αφορά στα μελλοντικά επενδυτικά πλάνα, στο μικροσκόπιο της εταιρείας βρίσκεται η δημιουργία μιας νέας μονάδας ψησίματος καφέ ενώ παράλληλα εξετάζεται και η δυνατότητα χρήσης εφαρμογών ρομποτικής στο κομμάτι της συσκευασίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδισμένη από το lockdown η Melissa Κίκιζας, αβεβαιότητα για τη συνέχεια

Εκτίναξη πωλήσεων στα ζυμαρικά και τις έτοιμες σάλτσες σημειώθηκε το δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου, αλλά η διοίκηση της Melissa Κίκιζας παραμένει επιφυλακτική για τις επερχόμενες αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών.