ΓΔ: 788.46 -0.37% Τζίρος: 51.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Σε νέες επενδύσεις και επέκταση σε νέες αγορές προχωρά η Green Cola

Πώς η μικρή εταιρία από την Ορεστιάδα έφτασε να εξάγει σε 45 χώρες. Η εταιρεία στη Βρετανία και τα φιλόδοξα νέα σχέδια. Τι αναφέρει στο BD ο κ. Γιάννης Χήτος.

Από την Ορεστιάδα στη ... Βοστώνη! Πρόκειται για την «διαδρομή» μιας από τις πιο επιτυχημένες επιχειρηματικές ιστορίες που έχουν την αφετηρία τους στις ημέρες της πιο δύσκολης περιόδου της ελληνικής οικονομίας.

Είναι η περίπτωση της Green Cola που ξεκίνησε στα χρόνια της μεγάλης και μακράς ύφεσης που ταλαιπώρησε την οικονομία και φυσικά τις επιχειρήσεις, πόσο μάλλον αυτές που βρίσκονταν στο ξεκίνημα τους. Πλέον με την δημιουργία προσφάτως της νέας εταιρείας στη Βρετανία, την Green Beverages Group PLC, αποβλέπει στην ενίσχυση της προσπάθειας με ξένα επενδυτικά κεφάλαια, αλλά και στην είσοδο της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, εφόσον διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. 

Ο κ. Περικλής Βενιέρης, αυτός που ξεκίνησε πριν από 11 χρόνια την προσπάθεια από την ακριτική Ορεστιάδα – στη συνέχεια κι αφού άλλαξε αρκετές φορές το μετοχολόγιο της μειοψηφίας λόγω της αναζήτησης επενδυτικών κεφαλαίων, συστρατεύθηκε μαζί του ο κ. Γιάννης Χήτος και πλέον οι δυό τους οδηγούν το success story της Green Cola στη διεθνή αγορά – μιλώντας για τα πρώτα χρόνια του εγχειρήματος λέει χαρακτηριστικά ότι «υπάρχουν στιγμές που μοιάζουν με θρίλερ» τέθηκε σε κίνδυνο η αξιοπιστία της προσπάθειας λόγω του γενικότερου οικονομικού περιβάλλοντος κι αν διέθετε την πολυεθνική εμπειρία των προηγούμενων 30 χρόνων για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις πυκνές δυσάρεστες καταστάσεις εκείνης της περιόδου θα ήταν αμφίβολη η επιτυχία του.

Ωστόσο η προσπάθεια – κατά τεκμήριο - κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Σε λίγα χρόνια έγινε δυνατή η παραγωγική επέκταση σε περισσότερες από 12 χώρες – κυρίως σε συνεργασία με τοπικούς εμφιαλωτές – και η τοποθέτηση των προϊόντων της Green Cola σε 45 αγορές. «Πετράδι του στέμματος» είναι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, την οποία κατόρθωσε να «ανοίξει» μέσω των προηγούμενων επαγγελματικών και προσωπικών του σχέσεων ο κ. Βενιέρης και να αναπτύξει επιτυχώς εν συνεχεία ο κ. Χήτος.

Ισχυρή παρουσία στις ΗΠΑ – επέκταση σε νέες αγορές

Είναι χαρακτηριστικό γεγονός, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Χήτος μιλώντας στο BD ότι στη διάρκεια των δύο τελευταίων χρόνων ο όμιλος διαθέτει μέσω θυγατρικής του παραγωγική δραστηριότητα στη Βοστώνη, έχει τοποθετήσει τα προϊόντα του σε αρκετές μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της αμερικανικής αγοράς – στις βορειοανατολικές πολιτείες, τις κεντροδυτικές και είναι σε εξέλιξη συμφωνίες για τις νότιες και δυτικές πολιτείες - και κατόρθωσε να συνεργαστεί με το online κατάστημα της Walmart και με την Amazon για όλη την αμερικανική αγορά.

Η ιστορία ξεκίνησε από τον Δεκέμβριο του 2010 όταν ο κ. Βενιέρης εξαγόρασε ΕΠΑΠ (Ενωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών), στην ακριτική Ορεστιάδα του Νομού Εβρου – βρισκόταν τότε στα πρόθυρα της χρεωκοπίας - μια εταιρεία που συγκροτήθηκε ως κοινοπραξία έξι μικρών εμφιαλωτών στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και λειτουργούσε ως εμφιαλωτής της Ελληνικής Εταιρείας Εμφιάλωσης ΑΕ από το 1983 ως το 2009.

Ο στόχος του νέου μετόχου ήταν η αντικατάσταση της ζάχαρης με την αποκλειστική χρήση της στέβιας σε όλη την σειρά των προϊόντων και ένα μοντέλο ανάπτυξης που προσιδίαζε με την μέθοδο που ανέπτυξε η Coca Cola Company διεθνώς.

Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν μάλλον ικανοποιητικά. Η εξαγορά ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2011 και οι πωλήσεις της εταιρείας το 2011 διαμορφώνονται στα 2,7 εκατ. ευρώ, από 1,2 εκατ. ευρώ το 2010 και το 2012, ανήλθαν στα 4,8 εκατ. ευρώ. Και παράλληλα, άρχισαν δειλά-δειλά οι πρώτες εξαγωγές στην Κύπρο, την Σερβία και το Ισραήλ.

Το 2015 Green Cola απέκτησε παρουσία σχεδόν στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου και την ίδια χρονιά κατόρθωσε να ξεπεράσει το μερίδιο αγοράς της Pepsi και παράλληλα έγινε ο «ηγέτης» στην Ελλάδα στο σύνολο των αναψυκτικών με στέβια.

Εν τω μεταξύ η  Green Cola άρχισε γρήγορα να έχει παρουσία στην Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων της Βρετανίας και της Γερμανίας. Και λίγα χρόνια αργότερα πρόσθεσε τις γεύσεις πορτοκάλι, λεμόνι, βύσσινο και γκαζόζα και πολύ πρόσφατα τα Moctails.

Και στη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων παρουσιάζει μία θαυμαστή ανάπτυξη διεθνώς. Άρχισε να «χτίζει» το «Green Brand» σε 45 χώρες με περισσότερα από 12 συνεργαζόμενα εργοστάσια να παράγουν για λογαριασμό της, στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Και πρόκειται να σχεδιάσει την είσοδο της σε νέες αγορές, μεταξύ των οποίων το Μεξικό, η Βραζιλία, η Νιγηρία, η Ινδία και η Κίνα.

Η πρόσφατη δημιουργία της Green Beverages Group PLC στο Λονδίνο από τους κκ Βενιέρη και Χήτο έχει σκοπό να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρουσιάζει η διεθνής αγορά των μη αλκοολούχων ποτών, η αξία της οποίας ανέρχεται στα 1,3 τρισ. δολλάρια – και εντός αυτής η κατηγορία των υγιεινών ποτών συγκεντρώνει πωλήσεις ύψους 500 δισ. δολλαρίων με ετήσιο ρυθμός ανάπτυξης 10%

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στα ζυμαρικά, κερδίζει έδαφος η ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι μεγάλες εταιρείες «απαντούν» με προσφορές με μείωση τιμών ακόμη και κατά 30%. Στο 26,2% αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων private label.
proionta, trofima, ellada
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΛΛΑ – ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Με διευρυμένους στόχους ο «ελληνικός» επιχειρηματικός σύνδεσμος

Κοινές προμήθειες ρεύματος, κινητής τηλεφωνίας και συμφωνίες leasing για τις εταιρίες μέλη της πρωτοβουλίας. Oικονομίες κλίμακος και κοινές κινήσεις για την ενίσχυση των εξαγωγών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Άλμα» πωλήσεων το 2022 για την Μέγας Γύρος με ώθηση από τουρισμό - εξαγωγές

Παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί η τρέχουσα συγκυρία η εταιρία καταγράφει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης. Πρόβλημα η περιορισμένη εγχώρια παραγωγή κρέατος. Τι αναφέρει στο BD ο επικεφαλής κ. Νίκος Λούστας.
masoutis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Μασούτης: Η άκαρπη προσπάθεια εξαγοράς της Bazaar και τα σχέδια για την Αττική

Η διαφορά των δυο πλευρών στο τίμημα οδήγησε σε αδιέξοδο τις συζητήσεις για την εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Bazaar. Κεντρικός στόχος η επέκταση στην αγορά της Αθήνας ώστε να καταστεί πανελλαδικός παίχτης.
kliafa_ergostasio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διψήφιο μερίδιο στα αναψυκτικά ως το 2024 θα διεκδικήσει η Κλιάφας

Με την υποστήριξη του ομίλου Σαράντη, που έχει επενδύσει 18,5 εκατ. ευρώ, η Κλιάφας ανασυγκροτήθηκε και επιδιώκει να γίνει ένας από τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς. Γιατί τιμολογεί τα προϊόντα της ακριβότερα από τον ανταγωνισμό.
Konservopoiia-Konserves-Can factory
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Intercom: Διψήφια αύξηση πωλήσεων, πιέσεις από τα αυξημένα κόστη

Θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ο τζίρος της μεγαλύτερης ελληνικής επιχείρησης τυποποίησης βρώσιμης ελιάς. Μείωση πωλήσεων στην Ευρώπη, ανθεκτική η αμερικανική αγορά. Μεγάλες αυξήσεις σε κόστη συσκευασίας και μεταφορικά.