ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Κοντά σε deal η αλυσίδα Κρητικός για δίκτυο στη Βόρειο Ελλάδα

Η μεσαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ ετοιμάζει την εξαγορά της «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» του Γ. Πηλείδη, που έχει τζίρο περίπου 90 εκατ. ευρώ. Πληροφορίες για υψηλό τίμημα.

Οι ανακατατάξεις στη χαμηλή κλίμακα του λιανεμπορίου –που μοιάζει με «κινούμενη άμμο»- συνεχίζονται. Tελευταία εξέλιξη είναι η κατ' αρχήν συμφωνία στην οποία ήρθαν η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός –μία από τις μεγαλύτερες μεσαίου μεγέθους αλυσίδες σούπερ μάρκετ– με τον όμιλο των πολύ μικρών, «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» του κ. Γιάννη Πηλείδη, παράγοντα εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια στη Θεσσαλονίκη και γενικότερα στη Βόρειο Ελλάδα.

Μάλιστα διάφορες συνεργασίες του και επιχειρηματικά «διαζύγια» άφησαν εποχή, από την αλυσίδα Άριστα και την αλήστου μνήμης Ατλάντικ ΑΕ της οικογένειας Αποστόλου –συμμετείχε και στο διοικητικό της συμβούλιο, θυμούνται κάποιοι– μέχρι την ΕΛΓΕΚΑ του κ. Αλ. Κατσιώτη, αφού μεσολάβησε προηγουμένως η Ελληνική Διατροφή.

Φαίνεται όμως πως ο ανταγωνισμός στην Βόρειο Ελλάδα και κυρίως στη Θεσσαλονίκη μεταξύ των μεγάλων έχει «χτυπήσει κόκκινο» και τα περιθώρια επιβίωσης των μικρών τείνουν να εξαντληθούν –λέγεται μάλιστα ότι ο κ. Πηλείδης εξαγόρασε και τα μερίδια που διέθεταν συνεργάτες του προκειμένου να διαπραγματευτεί συνολικά, σοβαρά και κατ' αποκλειστικότητα την πώληση του ομίλου.

Από την άλλη πλευρά, η Κρητικός αν και διαθέτει 42 καταστήματα σε οκτώ περιοχές της Βορείου Ελλάδος –από τον Πλαταμώνα ως τις Φέρρες του Έβρου, της Θεσσαλονίκης περιλαμβανομένης-, ωστόσο η παρουσία της είναι αδύναμη. Λέγεται μάλιστα ότι είναι η πρώτη φορά που η Κρητικός αγοράζει ακριβά. Τι αγοράζει;

Εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά, η Κρητικός θα αγοράσει ετήσιο τζίρο περίπου 90 εκατ. ευρώ –τόσες οι πωλήσεις των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών το 2021 και «έδειξαν» μάλιστα και κέρδη 200.000 ευρώ–, περί τα 50 ιδιόκτητα καταστήματα και δύο μεγάλες αποθήκες στην Θεσσαλονίκη, λένε πως είναι 3.500 4.000 τμ η κάθε μία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ύπαρξη των αποθηκευτικών χώρων είναι κρίσιμο μέγεθος προκειμένου να στηριχθεί η ανάπτυξη στην Βόρειο Ελλάδα και να αποβλέπει ο νέος όμιλος στην απόσπαση ενός αξιόπιστου μεριδίου αγοράς.

Επίσης, η Κρητικός θα αποκτήσει ένα δίκτυο περίπου 330 – 340 συνεργαζόμενων καταστημάτων με διάφορες επωνυμίες (Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος, Ηλιος) σ' όλη την Βόρειο Ελλάδα. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, την Τετάρτη πρόκειται να υπογραφεί ένα προσύμφωνο συνεργασίας και στις 30 Σεπτεμβρίου, εφόσον ο έλεγχος και οι απογραφές που θα γίνουν σ' αυτό το διάστημα είναι σωστές και δεν προκύψουν οικονομικές διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών, τότε στο τέλος του μήνα θα πέσουν και οι οριστικές υπογραφές.

Κατ΄αυτό τον τρόπο η Κρητικός βελτιώνει την θέση της στον κλάδο και οι πωλήσεις της θα κυμανθούν περί τα 500 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος στην διάρκεια του 2020 παρουσίασε πωλήσεις 390,1 εκατ. ευρώ και κέρδη 2,854 εκατ. ευρώ.

Η Κρητικός αποκτά μία ισόρροπη γεωγραφική ανάπτυξη έστω και με μικρά σημεία πώλησης και ενισχύει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα –βγαίνει από την κατηγορία των μεσαίου μεγέθους αλυσίδων και τοποθετείται πλέον στην χαμηλή κλίμακα των μεγάλων της αγοράς, μαζί με την Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας). Κάτι που το έχει ανάγκη, έτσι κι αλλιώς, στις ετήσιες διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές της, που δεν θα αργήσουν φυσικά να αρχίσουν.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς αναβαθμίζει η αλυσίδα Κρητικός την παρουσία της στη Β. Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της αλυσίδας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες με την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η Κρητικός αποκτά δίκτυο μικρών καταστημάτων σε 20 νομούς και δύο μεγάλες αποθήκες στη Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσιάζει περιθώρια κέρδους η Μασούτης για να κερδίσει νέα μερίδια αγοράς

Με όπλο τις χαμηλές τιμές, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ επιδιώκει την αύξηση των πωλήσεων με ταχύτερους ρυθμούς από τον μέσο όρο της αγοράς, ενώ ανοίγει νέα καταστήματα στη νότια Ελλάδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.