ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Mitsotakis-Naypigeia-Eleysinas
Φωτο: SOOC

Η «ανάσταση» των Ναυπηγείων Ελευσίνας και οι προσδοκίες για τις κορβέτες

Ποια είναι τα επόμενα βήματα μετά το «πράσινο φως» από τη Βουλή για την ανασυγκρότηση των ναυπηγείων. Η Fincantieri επικρατέστερη για τις κορβέτες του Ναυτικού, που θα δώσουν ισχυρή ώθηση στο αμυντικό τμήμα.

Σε τροχιά αναγέννησης μπαίνουν επιτέλους τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από μια μακρά περίοδο πλήρους στασιμότητας. Μετά την ψήφιση του σχεδίου εξυγίανσής τους από τη Βουλή και τη διακομματική συναίνεση Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά άνοιξε ο δρόμος ώστε να ενισχυθεί στην Ελλάδα η εθνική αμυντική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα ο ναυπηγικός της τομέας.

Έτσι, τα δεύτερα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, μετά τον Σκαραμαγκά του Γ. Προκοπίου, έχουν μπει στη ρότα της ανασυγκρότησης από την ONEX, αναβαθμίζοντας οικονομικά και γεωστρατηγικά συνολικά την Ελλάδα. Μετά από πολλά χρόνια η χώρα μας, θα έχει και πάλι ναυπηγεία αφού Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα και Νεώριο θα βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.

Όπως όλα δείχνουν με το δύσκολο ξεμπλοκάρισμα της εξυγίανσης των ναυπηγείων, ανοίγει ο δρόμος και για το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού. Ένα πρόγραμμα για το οποίο εδώ και καιρό «κονταροχτυπιούνται» η γαλλική Naval Group και η ιταλική Fincantieri και για το οποίο όπως μαθαίνουμε οι προτάσεις τους γίνονται όλο και καλύτερες με μοναδικό κερδισμένο το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας.

Τώρα με την επίλυση του ζητήματος των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, η Fincantieri έρχεται ένα βήμα πιο κοντά, καθώς η συνεργασία της με την ONEX φαίνεται πως επιτέλους θα γίνει έργο και μαζί τους θα αναβαθμιστεί όλη η ευρύτερη βιομηχανική περιοχή του Θριασίου πεδίου μετά από πολλά χρόνια οικονομικού μαρασμού. 

Να υπενθυμίσουμε ότι η Fincantieri έχει ξεκινήσει ήδη να έχει επαφές με ελληνικές αμυντικές εταιρείες που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα των κορβετών, εφόσον φυσικά πάρει το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος επισκέφθηκε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και μίλησε στους εργαζόμενους όπου τους είπε: «Θα έρθουν πολλοί καινούργιοι πελάτες, μην έχετε καμία αμφιβολία γι' αυτό. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν και πολύ σημαντικές συνεργασίες με μεγάλα ξένα ναυπηγεία. Και ναι βεβαίως, υπάρχουν και προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία δρομολογούνται και τα οποία θέλουμε, τα πλοία αυτά να μπορούν να χτιστούν στην Ελλάδα, όπως χτίστηκαν άλλα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, για τα οποία το Ναυτικό μας σήμερα είναι εξαιρετικά υπερήφανο», τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Θέλω να γνωρίζετε ότι εγώ προσωπικά αλλά και η κυβέρνηση θα είμαστε κοντά σε αυτήν την συνεχιζόμενη προσπάθεια. Σας θέλω κι εσάς κοντά στο Ναυπηγείο».

Οπότε το μόνο που μένει είναι να δούμε αν στη φετινή ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός – όπως έκανε και τα προηγούμενα χρόνια – θα ανακοινώσει την επιλογή της κυβέρνησης για το πρόγραμμα των κορβετών, βάζοντας στα σενάρια και την πολύμηνη αγωνία των ανθρώπων του Πολεμικού Ναυτικού, οι οποίοι θα ήθελαν τα συγκεκριμένα πλοία να τα είχαν ...χθες.

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία – Τι ακολουθεί τώρα 

Η Συμφωνία Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας που ψηφίστηκε στη Βουλή διαμορφώνει ένα βιώσιμο μοντέλο επανεκκίνησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, καθώς περιλαμβάνει:

  • Άμεση επένδυση 170 εκατ. Δολαρίων.
  • Διασφάλιση όλων των υφιστάμενων θέσεων εργασίας (600).
  • Οφειλές & αποζημιώσεις ύψους 41 εκατ. ευρώ στους εργαζομένους.
  • Δημιουργία 1.400 νέων θέσεων εργασίας μέσα σε 3 χρόνια. Με τον συνολικό αριθμό των εργαζομένων να ανέρχεται στους 2.000.
  • Επιπλέον έσοδα 1,1 δισ. ευρώ για το Ελληνικό Δημόσιο (άμεσοι και έμμεσοι φόροι, ασφαλιστικές εισφορές) κατά τα επόμενα 25 έτη.
  • Ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας με περισσότερα από 1,6 δισ. ευρώ που θα κατευθυνθούν σε εγχώριους προμηθευτές και την Ελληνική Βιομηχανία.

Ο δρόμος της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς αυτό που πρέπει να γίνει μετά την ψήφιση στη Βουλή είναι η έγκριση από τη CEPAL, ως εκπρόσωπο των πιστωτριών τραπεζών, καθώς και η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν και, τέλος, της Δικαιοσύνης. 

Μπορεί αυτές οι διαδικασίες να ακούγονται πολλές και δύσκολες, ωστόσο η ψήφιση του σχεδίου εξυγίανσης από τη Βουλή ήταν το σημαντικότερο βήμα και ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο ώστε να ολοκληρωθούν θετικά το συντομότερο δυνατό. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Fregata-YDRA
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η περιπέτεια των φρεγατών ΜΕΚΟ: Τι θα γίνει με την αναβάθμισή τους

Σε ηλικία 31 ετών επιχειρεί η φρεγάτα Ύδρα στην Ερυθρά Θάλασσα, ύστερα από... «ρετούς». Ανεβαίνει στα 800 εκατ. το κόστος αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ και προβληματίζει το υπ. Άμυνας.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ «χτυπούν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Έχει κατατεθεί προσφορά για το πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Ξενοκώστας. Έντονη κινητικότητα στις δεξαμενές των ναυπηγείων με την είσοδο του 76ου πλοίου. Τον Μάιο η σύμβαση με την Attica Group.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναζητούν τη... «χρυσή» παραγγελία πλοίων

Η επανεκκίνηση των ναυπηγείων και οι συζητήσεις με την Attica Group που θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ. Τα εμπόδια, η πιθανή εμπλοκή του Δημοσίου με επιδοτήσεις και το παράδειγμα της Ιταλίας.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θέλουν να γίνουν το ναυπηγικό hub της Μεσογείου

Με επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια θα προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου αναγέννησης των ναυπηγείων από την ONEX. Η στήριξη της αμερικανικής τράπεζας DFC και οι δύο κλάδοι δραστηριότητας.
Doha-Gowind
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κορβέτες: Η νέα κίνηση από τους Ιταλούς και το «κρυφό» χαρτί των Γάλλων

Οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί σε συνεργασία με τα δύο κορυφαία ελληνικά ναυπηγεία διεκδικούν το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού προσφέροντας πολύ σημαντικά ανταλλάγματα.