ΓΔ: 1424.19 0.47% Τζίρος: 59.79 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:56:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πώς κέρδισαν μερίδιο στη διεθνή αγορά τα παιχνίδια Made in Greece

H Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς ως προς τις εξαγωγές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19, χάρη στη θετική συσχέτιση ποιότητας/τιμής αλλά και στην αμεσότητα αποστολής των ειδών.

Τις εξαιρετικές προοπτικές του κλάδου παιχνιδιού καθώς και τις πολύ θετικές επιδόσεις των επιχειρήσεων του χώρου τους τελευταίους μήνες παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών, κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες, με αφορμή την Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού που θα ανοίξει και πάλι τις πύλες της από την 1η έως τις 5 Φεβρουαρίου 2023, στην Νυρεμβέργη, μετά από δύο χρόνια απουσίας.

Στην εκδήλωση, σύντομους χαιρετισμούς απεύθυναν επίσης ο Γενικός Διευθυντής και μέλος ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ Α. Κελέμης, καθώς και η εκπρόσωπος του Εκθεσιακού Οργανισμού Spielwarnmesse eG στην Ελλάδα και την Κύπρο κα Δήμητρα Καλύβα. Την παρουσίαση της έκθεσης πραγματοποίησαν ο κ. Florian Hess, μέλος του ΔΣ και η κα Marlene Hosch, Project Director του Εκθεσιακού Οργανισμού Spielwarenmesse.

Όπως σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς ως προς τις εξαγωγές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19, χάρη στη θετική συσχέτιση ποιότητας/τιμής αλλά και στην αμεσότητα αποστολής των ειδών.

«Μεγάλες εταιρείες από την Ευρώπη στράφηκαν σε κοντινότερες αγορές ώστε να παραλάβουν τα εμπορεύματα τους γρηγορότερα και πιο οικονομικά, και σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς τόσο σε σχέση με την Κίνα, που πλήττεται από τους περιορισμούς της πανδημίας και τα υψηλά μεταφορικά κόστη, όσο και σε σχέση με την Τουρκία που υστερεί σε τεχνολογικές υποδομές», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ, υπογραμμίζοντας επιπλέον τις ισχυρές πωλήσεις προϊόντων του κλάδου κατά την καλοκαιρινή περίοδο λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, ιδιαιτέρως στους νησιωτικούς προορισμούς αλλά και στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Ο ίδιος επεσήμανε επίσης ότι η ελληνική αγορά παραμένει σε θετικό έδαφος και το φετινό φθινόπωρο, ενώ εκφράζεται αισιοδοξία για την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των γιορτών, παρά το δύσκολο διεθνές περιβάλλον και τις πληθωριστικές πιέσεις, εκτιμώντας ότι οι δαπάνες για το παιδί δεν θα περιοριστούν σημαντικά. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας NPD Group Inc., διαχρονικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι πωλήσεις παιχνιδιών δεν επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές πιέσεις.

Από την πλευρά του, ο κ. Hess αναφέρθηκε στην δυναμική της διεθνούς έκθεσης της Νυρεμβέργης, σημειώνοντας ότι μόνο οι επισκέπτες από την Ελλάδα υπερβαίνουν τους 1.000 σε ετήσια βάση. Μεταξύ άλλων, στην φετινή διοργάνωση, ξεχωρίζει ο χώρος ToyTrends, όπου νέα παιχνίδια θα είναι έτοιμα προς εξερεύνηση, ενώ, όπως επεσήμανε η κα Hosch, τρεις νέες τάσεις αναμένεται να κλέψουν τις εντυπώσεις των επισκεπτών:  “Discover!”, “Brands for Fans” και “MetaToys¨. Επιπλέον, θέματα όπως η ψηφιοποίηση, η βιωσιμότητα, οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο και τα τυχερά παιχνίδια, αναμένεται να αναλυθούν μεταξύ άλλων κατά την διάρκεια του Toy Business Forum, από υψηλού επιπέδου ομιλητές.

Διεθνώς ο κλάδος παρουσιάζει ανάπτυξη η οποία ενισχύθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές αναζήτησαν stay-at-home προϊόντα, εισάγοντας μάλιστα τον όρο “kidults” (συνένωση των λέξων παιδί και ενήλικας), για τους ενήλικες που με οδηγό τη νοσταλγία αναζήτησαν κλασικά παιχνίδια για τους ίδιους και όλη την οικογένεια ώστε να περάσουν χαλαρωτικά τις ημέρες του εγκλεισμού λόγω πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Research & Markets, η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών άγγιξε σε αξία τα 156,5 δισ δολάρια το 2021 και εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 7,50% μέχρι το 2027, οπότε και θα ανέλθει τελικά σε 249,6 δισ δολάρια. Στην θετική εξέλιξη των μεγεθών του κλάδου αναμένεται να συμβάλει και η τάση των νέων σε ηλικία γονέων να επενδύσουν σε παιχνίδια που συμβάλουν στην ανάπτυξη των παιδιών με δεξιότητες, κοινωνική υπευθυνότητα και οικολογική συνείδηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

temu
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Temu: Υιοθετεί αυστηρότερη διαδικασία για την επιλογή παιχνιδιών

Η κινεζική πλατφόρμα αναφέρει στο BD ότι προχώρησε σε έλεγχο 19 παιχνιδιών και τα αφαίρεσε από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ καθιερώνει αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας για την ευρωπαϊκή αγορά.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.
paixnidia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αμείωτες οι πωλήσεις παιχνιδιών κόντρα στην κακή συγκυρία της αγοράς

Αισιοδοξία στον κλάδο ενόψει της εορταστικής περιόδου. Σημαντική αύξηση πωλήσεων από τις αλυσίδες Jumbo και Μουστάκας. Οι Έλληνες κατασκευαστές μεταφέρουν την παραγωγή από την Κίνα στην Ευρώπη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατακτούν αγορές τα ελληνικά καλλυντικά, άλμα εξαγωγών 26% στο 9μηνο 2022

Τα μηνύματα είναι θετικά και για την εγχώρια αγορά καλλυντικών, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,5% το 2023, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αγκάθι για τον κλάδο αποτελεί το θέμα των ακριβών πρώτων υλών.