ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Modiano-Agora-Thessaloniki
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Την επόμενη εβδομάδα το άνοιγμα της Στοάς Μοδιάνο από τον όμιλο Φάις

Επεκτείνει την παρουσία του στην αγορά της Θεσσαλονίκης ο όμιλος Φάις, καθώς ολοκληρώνεται η ανακατασκευή και λειτουργία της ιστορικής Στοάς Μοδιάνο. Ενεργό το ενδιαφέρον του ομίλου και για το κτίριο των πρώην Μύλων Αλλατίνη.

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η επαναλειτουργία της Στοάς Μοδιάνο στην Θεσσαλονίκη από τον όμιλο Φάις. Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, τα εγκαίνια του ιστορικού πολυχώρου προγραμματίζονται για την ερχόμενη εβδομάδα, με το soft opening να αναμένεται στις 5 Δεκεμβρίου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανακατασκευής του, σχεδόν έξι μήνες μετά τον αρχικό προγραμματισμό του ομίλου για την επαναλειτουργία. Το συγκεκριμένο project διευρύνει περαιτέρω την παρουσία του ομίλου Φάις στη συμπρωτεύουσα, δεδομένης της λειτουργίας του εμπορικού κέντρου One Salonica Outlet Mall, στην δυτική πλευρά της πόλης, καθώς και της απόκτησης του 50% των κτιρίων του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος των Μύλων Αλλατίνη, στις αρχές του φθινοπώρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον του ομίλου για τη συγκεκριμένη ανάπλαση παραμένει ενεργό και για την απόκτηση του υπολοίπου 50%, σε πλειστηριασμό που πρόσφατα αναβλήθηκε για τις 18 Ιανουαρίου 2023. Στα δε πλάνα του ομίλου Φάις, εφόσον αποκτήσει και το υπόλοιπο 50%. περιλαμβάνεται η αξιοποίηση των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων, εκτάσεως 27 στρεμμάτων περίπου, για την δημιουργία κατοικιών και ξενοδοχείου, διευρύνοντας έτσι περαιτέρω την δραστηριότητα του ομίλου στην τουριστική αγορά. Σημειώνεται ότι ήδη βρίσκεται σε λειτουργία από τον Αύγουστο του 2021 το πρώτο ξενοδοχείο του ομίλου, Radisson Blu Zaffron Resort στην Σαντορίνη, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και έτερο έργο τουριστικής ανάπτυξης, στην Κέρκυρα, μέσω της ανακατασκευής του ιστορικού ακινήτου Castello Bidelli, σε σύγχρονο boutique ξενοδοχείο, σε συνεργασία με την Bluehouse.

Ως προς την εμπορική του δραστηριότητα, ο όμιλος άνοιξε πριν λίγες ημέρες την boutique Hogan σε νέο χώρο, επί της οδού Σταδίου στην Αθήνα, ενώ στην τελική ευθεία είναι το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της φίρμας υποδημάτων UGG στο Κολωνάκι, στον χώρο όπου στέγαζε έως πρότινος το κατάστημα Hogan. Μέσα στο 2022 άνοιξαν επίσης τα πρώτα καταστήματα της αλυσίδας καλλυντικών Kiko Milano στην Κύπρο, ενώ μέσα στο 2023 προγραμματίζεται το άνοιγμα αντίστοιχων σημείων σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Στην Ελλάδα, το πλάνο για την Kiko προβλέπει επίσης το άνοιγμα 3 νέων καταστημάτων και 3 shop-in-shop μέχρι το τέλος του 2023.

Ως προς τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, το επτάμηνο του 2022 οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα περσινά επίπεδα, ενώ εκτιμάται ότι συνολικά η χρήση θα κλείσει με αύξηση εσόδων, παρά τις πιέσεις που ασκούνται στο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών. Σημειώνεται ότι το 2021 ο όμιλος Φάις παρουσίασε συνολικό κύκλο εργασιών αυξημένο κατά 32% συγκριτικά με το 2020, στα 122 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη του ανήλθαν σε 11,4 εκατ ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 7 εκατ ευρώ το 2020. Επίσης, τα κέδη EBITDA άγγιξαν τα 27,9 εκατ ευρώ, βελτιωμένα κατά 251% συγκριτικά με το 2020, και το μικτό αποτέλεσμα βελτιώθηκε σε 46% από 37%.

Ως προς τις επιμέρους θυγατρικές, αξίζει να σημειωθεί η βελτίωση κατά 33% των εσόδων της αλυσίδας υποδημάτων και αξεσουάρ Καλόγηρου το περασμένο έτος, χάρη εν πολλοίς και στην πολιτική εξορθολογισμού που ακολουθήθηκε την προηγούμενη χρονιά, με το κλείσιμο δύο ζημιογόνων καταστημάτων στη Λάρισα (Χαραλάς και Καλόγηρου) κι ενός μη αποδοτικού σημείου της φίρμας Ferragamo στο εμπορικό κέντρο Golden Hall. Σε θετικό έδαφος βρέθηκε επίσης η θυγατρική Unlimited Sport, η οποία αύξησε τον τζίρο της κατά 49,5%, και τα κέρδη μετά φόρων κατά 455%, στα 6,5 εκατ ευρώ, χάριν μεταξύ άλλων στην αύξηση κατά 45% των χονδρικών και κατά 49% των λιανικών πωλήσεων της Under Armour, και την προσθήκη του αντίστοιχου e-shop την χρονιά που πέρασε.

Ανοδικά κινήθηκαν επίσης οι πωλήσεις της Sportswind (καταστήματα Mango, Puma, κλπ), ενισχυόμενες κατά 38,3% το 2021, με το σήμα της Puma να ξεχωρίζει καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 41%, τόσο μέσω της χονδρικής όσο και της λιανικής πώλησης, αλλά και τoυ e-shop. H εταιρεία είχε επίσης αύξηση κερδών προ φόρων κατά 2155%, στα 2,16 εκατ ευρώ και βελτιωμένο EBITDA κατά 69%, ύψους 4,67 εκατ ευρώ. Κατά 6% αυξήθηκαν επίσης οι πωλήσεις του εμπορικού κέντρου One Outlet το 2021, ποσοστό ωστόσο χαμηλότερο του αναμενομένου, εξαιτίας των πανδημικών περιορισμών στην λειτουργία του.

Στον αντίποδα τέλος, αξίζει να σημειωθεί η κάμψη κατά 23,5% των πωλήσεων της AM Gencom AE (μεταξύ άλλων διαθέτει τα σκάφη αναψυχής Princess, αλλά και καταστήματα λιανικής αθλητικών ειδών Adidas), μεταβολή που οφείλεται στην μεταβλητότητα των παραγγελιών για τα σκάφη, εξαιτίας της υψηλής τιμής πώλησής τους. Το 2021 δεν πωλήθηκε κανένα σκάφος, σε αντίθεση με το 2020 οπότε είχαν πωληθεί δύο. Σε θετικό έδαφος ωστόσο βρέθηκε η δραστηριότητα της λιανικής πώλησης της Adidas, ενισχυόμενη κατά 24% συγκριτικά με το 2020.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή θα κρίνουν φέτος τις επιδόσεις της Jumbo

Προς το παρόν δεν έχουν επηρεαστεί τα οικονομικά μεγέθη, τονίζει ο Απ. Βακάκης. Γιατί η Jumbo πήρε μετοχές στην Trade Estates αλλά δεν σκοπεύει να ανοίξει καταστήματα στα εμπορικά πάρκα της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύει την παρουσία του ο όμιλος Φουρλή με αύξηση των επενδύσεων

Στα 25 - 30 εκατ. ευρώ θα αυξηθεί φέτος η επενδυτική δαπάνη του ομίλου, ενώ προχωρά η απο-ενοποίηση της Trade Estates. Οι επιδόσεις των δραστηριοτήτων λιανικής κινήθηκαν άνω του μέσου όρου της αγοράς το πρώτο τρίμηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.