ΓΔ: 1424.04 0.16% Τζίρος: 185.19 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
aegean
Φώτο: Shutterstock

Μεγάλη επισκευαστική βάση και κέντρο εκπαίδευσης πιλότων από την Aegean

Εγκατάσταση βαριάς συντήρησης αεροσκαφών στην Ελλάδα και κέντρο εκπαίδευσης νέων πιλότων δημιουργεί η Aegean Airlines με επένδυση 140 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσει 1.100 θέσεις εργασίας.

Ένα νέο ολοκληρωμένο οικοσύστημα συντήρησης αεροσκαφών σε όλη την «αλυσίδα» της ζωής ενός αεροπλάνου δημιουργεί η Aegean Airlines, ενώ συγχρόνως δημιουργεί σύγχρονο, διεθνών προδιαγραφών κέντρο εκπαίδευσης πιλοτών και προσωπικού καμπίνας με συνολικές επενδύσεις 140 εκατ. ευρώ στον χώρο της παλιάς τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής.

Πρόκειται για το πλέον φιλόδοξο εγχείρημα της Aegean Airlines εδώ και πολλά χρόνια, που στόχο έχει όχι μόνο να καλύψει τις δικές της ανάγκες επισκευής και συντήρησης αεροσκαφών, αλλά να ελκύσει και δουλειές για τρίτους, πρωτίστως από το εξωτερικό, στοχεύοντας να δημιουργήσει έναν κόμβο εξωστρέφειας που θα καταστήσει τη χώρα μας διεθνές κέντρο επισκευής αεροσκαφών αλλά και εκπαίδευσης νέων πιλότων.

Το εγχείρημα της Aegean στοχεύει να επαναφέρει στο προσκήνιο δραστηριότητες στην επισκευή αεροσκαφών και εκπαίδευση πιλότων που είχε αναπτύξει με επιτυχία στο παρελθόν η Ολυμπιακή Αεροπορία και οι οποίες θα λειτουργήσουν σαν «κράχτης» για εκατοντάδες Έλληνες αλλά και ξένους υποψήφιους πιλότους ή τεχνικούς αεροσκαφών.

Όπως τόνισε κατά τη χθεσινή παρουσίαση στο Ελ. Βενιζέλος ο πρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης, «η επένδυση αυτή φέρνει στην Ελλάδα ένα εύρος υπηρεσιών υποστήριξης της Aegean που εκτελούνται μέχρι σήμερα στο εξωτερικό, αλλά και δημιουργεί, στην ωρίμανση της, σημαντικό δυναμικό υποστήριξης πτητικών μέσων και εκπαίδευσης πληρωμάτων τρίτων, βάζοντας την Ελλάδα και τον ΔΑΑ στον χάρτη των διεθνών υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς. Παράλληλα, δημιουργεί ευκαιρίες για αναβάθμιση και εξέλιξη των ανθρώπων μας, αλλά και πολλές νέες θέσεις εργασίας, σε έναν κλάδο με ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική».

Όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, η ωρίμανση αυτής της επένδυσης θα πάρει από πέντε έως επτά χρόνια και στο στάδιο ωρίμανσης θα απασχολεί 500 άμεσα εργαζόμενους και 600 έμμεσα, άρα θα δημιουργήσει 1.100 θέσεις εργασίας υψηλών δεξιοτήτων. Σημαντικά εκτιμώνται ότι θα είναι και τα δημοσιονομικά οφέλη για τη χώρα, καθώς αναμένονται φορολογικά έσοδα και εισφορές άνω των 400-450 εκατ. ευρώ κατά την διάρκεια της παραχώρησης της έκτασης του αεροδρομίου που είναι έως το 2046.

Το ύψος της επένδυσης, στο σύνολό της θα ανέλθει στα 140 εκατ. ευρώ και θα υποστηριχτεί από ίδια κεφάλαια της εταιρείας αλλά και τραπεζικό δανεισμό, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει και χρήση κεφαλαίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Για την πρώτη διετία τα κεφάλαια που απαιτούνται για την επένδυση θα ανέλθουν στα 65-70 εκατ. ευρώ.

Το Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, αναμένεται να λειτουργήσουν στα τέλη του 2023, άρα, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines Δημήτρης Γερογιάννης, από τον επόμενο χειμώνα θα μπορεί να δέχεται αεροσκάφη και τρίτων εταιρειών από το εξωτερικό για συντήρηση και επισκευή.

Τι περιλαμβάνει η επένδυση

Η επένδυση περιλαμβάνει το τίμημα για την παραχώρηση από τον ΔΑΑ έως το 2046 κτηριακών εγκαταστάσεων συνολικής στεγασμένης επιφάνειας 85.000 τ.μ. και αφορά τρία κτήρια, καθώς επίσης την επισκευή, λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμισή τους και φυσικά την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού για την επί δεκαετία και πλέον αδρανή Τεχνική Βάση της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά, που θα τεθεί στην υπηρεσία του ευρύτερου κλάδου, όπου θα κληθούν να συνδράμουν εξειδικευμένοι επιστήμονες, εταιρείες τεχνολογίας και πολλές άλλες ειδικότητες από Ελλάδα και εξωτερικό.

Το έργο θα έχει δύο κυρίες παράλληλες δραστηριότητες:

  • Τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως δέκα θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.
  • Την ανάπτυξη Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, με επένδυση σε συνολικά έξι προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και εγκαταστάσεων για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας

Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της Aegean που λειτουργεί ήδη.

Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της επένδυσης για την εγκατάσταση στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης.

Στόχος η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines Δημήτρης Γερογιάννης σημείωσε πως «με τη νέα επένδυση ενισχύουμε σημαντικά την ανταγωνιστικότητα και τις τεχνικές δυνατότητες της Aegean και διευρύνουμε τις αναπτυξιακές μας επιλογές και το γνωσιακό επίπεδο των ανθρώπων μας. Παράλληλα, ερχόμαστε να δώσουμε λύση σε χρόνια ζητήματα του τομέα των αερομεταφορών στη χώρα, υποστηρίζοντας τη δυναμική του κλάδου και διαμορφώνοντας το πλαίσιο ανάπτυξης σε μια νέα διεθνή αγορά με ισχυρές προοπτικές».

Ο κ. Γερογιάννης τόνισε ότι τη διαφορά στις αεροπορικές υπηρεσίες δεν την κάνουν οι… λαμαρίνες και τα σίδερα, δεν την κάνουν τα αεροπλάνα, αλλά οι άνθρωποι που εργάζονται και δημιουργούν τις ξεχωριστές υπηρεσίες συμπληρώνοντας: «Στον πυρήνα αυτής της επένδυσης βρίσκεται και πάλι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Στόχος μας είναι οι πιλότοι και μηχανικοί του μέλλοντος για τη χώρα να αποφοιτούν από την Aegean. Να γίνουμε ουσιαστικά ένα εκκολαπτήριο στελεχών για την Aegean και τη χώρα».

Σήμερα εκτελούνται 100 χιλιάδες ώρες ετησίως βαριάς συντήρησης αεροσκαφών από την Aegean, ενώ καλύπτεται το 70% των αναγκών της και το υπόλοιπο «φεύγει» στο εξωτερικό. Παράλληλα, από τρία αεροσκάφη που είναι το τωρινό capacity της εταιρείας στην επισκευή, θα πάει στα δέκα.

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, «από το 2011 έχουμε ξεκινήσει να επενδύουμε στη βαριά συντήρηση και σταδιακά έχουμε “χτίσει” κουλτούρα και τεχνογνωσία. Η μαγιά των ανθρώπων υπάρχει. Στόχος είναι να παρέχουμε εφάμιλλες ή και καλύτερες υπηρεσίες βαριάς συντήρησης με τις καθιερωμένες δυνάμεις του εξωτερικού. Ξέρουμε πως δεν υστερούμε σε τίποτα και μπορούμε καλύτερα. Παράλληλα, διατηρούμε συνεργασίες εδώ και πολλά χρόνια με εκπαιδευτικούς φορείς της χώρας, όπως είναι το πρώην ΤΕΙ Χαλκιδας Τμήμα Αεροσκαφών, απ’ όπου πολλούς φοιτητές τους έχουμε απορροφήσει στην παραγωγή».

Η ανανέωση του στόλου και τα warrants

Από την πλευρά του ο κ. Βασιλάκης σε συνομιλία με δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης σημείωσε πως είμαστε στο μέσον της διαδρομής της ανανέωσης του στόλου μας, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί έως το 2025. Για το 2023 τόνισε πως η Aegean Airlines θα φτάσει σε έναν στόλο 70-72 αεροσκαφών, τον μεγαλύτερο που είχε ποτέ.

Για το ενδεχόμενο άσκησης των warrants από το κράτος, λόγω της κεφαλαιακής στήριξης που έδωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως «το δικαίωμα για την άσκησή τους είναι στο Δημόσιο. Αυτό θα πει το πότε και εμείς θα απαντήσουμε. Δε νομίζω ότι θα τα εξασκήσει, δεν θέλει να γίνει μέτοχος. Θα πάρει όποτε αποφασίσει κάποια κεφάλαια και θα προχωρήσουμε». Επίσης επισήμανε πως «το Δημόσιο πρέπει να είναι χαρούμενο καθώς τα αποτελέσματά μας φέτος είναι καλύτερα από το 2019, έχουμε υψηλότερο τζίρο ενώ απασχολούμε πολύ παραπάνω κόσμο από τότε». Τέλος για το κόστος καυσίμων, τόνισε πως κάνουμε στο 45% των αναγκών μας hedging, όμως πάντα υπάρχει ρίσκο…

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύει 140 εκατ. η Aegean σε κέντρο εκπαίδευσης και βάση επισκευών

Εντός του έτους η λειτουργία του κέντρου προσομοιωτών πτήσεων και εκπαίδευσης πληρωμάτων, joint venture με τον καναδικό κολοσσό CAE. Συγκροτείται νέα τεχνική βάση. Θα δημιουργηθούν 1.100 θέσεις εργασίας.
businessdaily-AEGEAN - CAE_Mr. Dimitris Gerogiannis, Mr. Nick Leontidis & Mr. Eftichios Vassilakis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις... αέρος - εδάφους από την Aegean, άνω των 140 εκατ. ευρώ

Η νέα τεχνική βάση και το εκπαιδευτικό πτητικό κέντρο αναμένεται να φέρουν επιπλέον έσοδα στην εταιρεία, να μειώσουν το λειτουργικό κόστος αλλά και να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακος. Ρευστότητα άνω των 500 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κοντά στα έσοδα του 2019 φέτος η Aegean, έρχονται αυξήσεις στα ναύλα

Αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης για το κρίσιμο, τρίτο τρίμηνο του έτους. Αναπόφευκτες οι αυξήσεις στα εισιτήρια. Αποκλείεται η διανομή μερίσματος φέτος, απίθανη το 2023. Αυξημένο κατά 75% το χρέος της Aegean λόγω πανδημίας.
aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετά προς την... κερδοφορία η Aegean, αισιόδοξος ο Ευ. Βασιλάκης

Ισχυρό momentum στον τουρισμό και επιμήκυνση της σεζόν «βλέπει» ο επικεφαλής της Aegean. Πρώτη κερδοφόρα χρήση φέτος, ύστερα από δύο χρόνια μεγάλων ζημιών. Γιατί δεν εμπνέει ανησυχία η μεγάλη αύξηση του δανεισμού.
Aegean
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κατάφερε η μετοχή της Aegean να «πετά» υψηλότερα από τις ευρωπαϊκές

Κρατά κέρδη 7,6% η μετοχή της Aegean το 2022 ακόμη και μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενώ οι αεροπορικές του Stoxx 600 χάνουν 10,38%. Οι ισχυρές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού δίνουν ισχυρό πλεονέκτημα.