ΓΔ: 1475.02 -0.42% Τζίρος: 20.86 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:49:34 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Στρατηγική συνεργασία της Advent Technologies με Alfa Laval στη Δανία

Το έργο στο οποίο θα ενώσουν δυνάμεις οι δυο εταιρείες θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας της Δανίας και στοχεύει την αντικατάσταση των γεννητριών παροχής ηλεκτρικής ισχύος στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Η Advent Technologies ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας με την Alfa Laval, που δραστηριοποιείται στο χώρο της τεχνολογίας πλοίων. Η συνεργασία στοχεύει στην αξιολόγηση των κυψελών καυσίμου της Advent που λειτουργούν με μεθανόλη–και αργότερα με πράσινη μεθανόλη με μηδενικές εκπομπές– με σκοπό την αντικατάσταση των γεννητριών παροχής ηλεκτρικής ισχύος στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Επίδειξης Ενεργειακής Τεχνολογίας (Energy Technology Development and Demonstration Program) της Δανίας ενώ για την υλοποίησή του θα συνεργαστούν η Advent, η Alfa Laval και ομάδα Δανών πλοιοκτητών. Αρχικά, η συνεργασία θα επικεντρωθεί στη δοκιμή των κυψελών καυσίμου HT-PEM της Advent που λειτουργούν με μεθανόλη ως πηγή ηλεκτρικής ενέργειας για πλοία. Κατά τη διάρκεια του έργου, το σύστημα κυψελών καυσίμου θα υποβληθεί σε αξιολόγηση κινδύνου από κορυφαίο νηογνώμονα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ταυτόχρονα, το έργο στοχεύει στην ενσωμάτωση της επόμενης γενιάς κυψελών καυσίμου της Advent. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες κυψέλες καυσίμου βασίζονται στη νέα μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων υψηλής θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του L’Innovator, ενός αναπτυξιακού προγράμματος της Adventσε συνεργασία με το Εθνικό Ερευνητικό Κέντρο Los Alamos του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, το Εθνικό Εργαστήριο Brookhaven και το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Με κύριο στόχο την κάλυψη των συνεχώς αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι κυψέλες καυσίμου επόμενης γενιάς της Advent αναμένεται να επιδείξουν σημαντική αύξηση σε τομείς όπως η διάρκεια ζωής, η απόδοση και η αποδιδόμενη ηλεκτρική ισχύς.

Η προηγμένη τεχνολογία της Advent επιτρέπει στις κυψέλες καυσίμου της να λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες, μεταξύ 160°C και 220°C, χρησιμεύοντας ως πράσινη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας για τη ναυτιλία, τις αερομεταφορές και τα φορτηγά οχήματα, τομείς που δεν μπορούν να στηριχθούν στην αποκλειστική χρήση μπαταριών. Η τεχνολογία HT-PEM της Advent μπορεί να χρησιμοποιήσει καύσιμα χαμηλών (μεθανόλη, βιομεθανόλη) ή μηδενικών εκπομπών (πράσινη μεθανόλη). 

Ο Δρ. Βασίλης Γρηγορίου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Advent Technologies, σχολίασε: «Η ομάδα της Advent εστιάζει στην επιτάχυνση του ρυθμού απανθρακοποίησης στην ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι κυψέλες καυσίμου μας λειτουργούν με μεθανόλη η οποία είναι ασφαλέστερη στη χρήση της από το αέριο υδρογόνο και μπορεί εύκολα να μεταφερθεί. Ήδη η μεθανόλη έχει προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον ως μελλοντικό καύσιμο για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και θεωρείται ως η πιθανότερη πηγή ενέργειας ώστε να τροφοδοτηθούν τα πλοία με πράσινο υδρογόνο (καθώς η πράσινη μεθανόλη παράγεται από πράσινο υδρογόνο).Η συνεργασία αυτή μας γεμίζει με αισιοδοξία για την επίτευξη της ουσιαστικής συνεισφοράς μας στον παγκόσμιο στόχο της ναυτιλιακής βιομηχανίας για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα έως το 2050. Προσβλέπουμε επίσης στην επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του εξαιρετικά καινοτόμου έργου και στην περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας μας με την Alfa Laval». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Στη δεύτερη θέση των χρηματοδοτήσεων της ναυτιλίας το 2023

Σύμφωνα με την μελέτη της Petrofin Research η Eurobank κατέχει το μεγαλύτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών. Μειώθηκε κατά 2% η τραπεζική χρηματοδότηση πλοίων για την ελληνική ναυτιλία το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σιάμισιης: Σε 12 έως 18 μήνες η απόφαση για γεώτρηση για υδρογονάνθρακες

Ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy επανέλαβε εξάλλου ότι ο όμιλος σχεδιάζει δύο μεγάλες επενδύσεις αρχικού προϋπολογισμού 3-4 δισ. ευρώ για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.