ΓΔ: 2099.64 0.78% Τζίρος: 173.74 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:12:40

Media Strom: Κυρίαρχη στα στρώματα, στοχεύει σε τζίρο 30 εκατ. ευρώ

Σε φάση ανάκαμψης ο κλάδος της στρωματοποιίας, ο οποίος είχε ακολουθήσει την καθοδική πορεία της οικοδομής και των επίπλων. Στα 160 εκατ. οι συνολικές πωλήσεις, με τη Media Strom να παραμένει με διαφορά στην πρώτη θέση.

Ξεκίνησε πριν από 55 χρόνια, το 1967, και ουσιαστικά «έχτισε» την κουλτούρα της σπουδαιότητας του καλού ύπνου και την τέχνη της στρωματοποιίας στην Ελλάδα, έχοντας φτάσει να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε αυτό τον ιδιαίτερο κλάδο, που σήμερα κάνει συνολικές πωλήσεις περί τα 160 εκατ. ευρώ ετησίως στη χώρα μας.

Ο λόγος για την Αθηναϊκή Στρωματοποιία που είναι περισσότερο γνωστή με το brand Media Strom, η οποία σήμερα είναι leader σε έναν κλάδο που είναι σχεδόν αμιγώς ελληνικός, καθώς μόνο το 10% των στρωμάτων που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα είναι εισαγωγής.

Πλέον, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει φτάσει να απασχολεί 250 εργαζόμενους, έχοντας ένα δίκτυο 35 καταστημάτων Media Strom, ενώ τα πολλαπλά κανάλια πωλήσεων περιλαμβάνουν περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shops, ενώ τελευταία έχει συνάψει και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία.

Όπως τόνισε χθες σε παρουσίαση στο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο Αττικής ο κ. Γιώργος Νιάρχος, γενικός διευθυντής και εκ των κύριων μετόχων, στόχος της εταιρείας για το 2023 είναι να φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, πετυχαίνοντας μια αύξηση περί το 13,2% έναντι του 2022.

Το έτος που παρήλθε ο τζίρος της εταιρείας έφτασε στα 26,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 13,9% έναντι του 2021 που ήταν στα 23,24 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 οι πωλήσεις ήταν στα 19,9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο, τα EBITDA του 2023 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 7,3 εκατ. ευρώ, έναντι 5,8 εκατ. που ήταν το 2022.

Αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα του 2023 τόνισε ότι θα είναι ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ και θα περιλαμβάνει τρία νέα εταιρικά καταστήματα τα οποία θα φτάσουν στα 38 στο τέλος του έτους, ενώ στόχος είναι να κάνει μεγαλύτερο άνοιγμα στον κλάδο των ξενοδοχείων και κυρίως των τεσσάρων και πέντε αστέρων.

Επίσης, στο επενδυτικό πρόγραμμα του 2023 περιλαμβάνεται η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αναβάθμιση του ERP και η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ για πιο φθηνή πρόσβαση στην ενέργεια.

Η εταιρεία έως σήμερα δραστηριοποιείται πρωτίστως στα οικιακά στρώματα, εκεί όπου είναι και η μεγαλύτερη αγορά με 450-500 χιλ. τεμάχια ετησίως, όμως στοχεύει σε περαιτέρω διείσδυση στον ξενοδοχειακό κλάδο (περίπου 120 χιλ. στρώματα ετησίως), όπου σήμερα έχει μερίδιο μόλις 2,1%, ευελπιστώντας σε αύξηση κατά 40% φέτος, λόγω και των μεγάλων ξενοδοχειακών επενδύσεων που λαμβάνουν χώρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Νιάρχος, το 2021 που η Media Strom είχε κύκλο εργασιών 23,24 εκατ. ευρώ, η Greco Strom είχε κύκλο εργασιών 12,35 εκατ. ευρώ, η Candia Strom 11,32 εκατ. και η Elite Strom 10,9 εκατ. ευρώ.

Κάτω από το κεντρικό brand Media Strom η εταιρεία δραστηριοποιείται με άλλα δύο μικρότερα brands όπως το Stromatex, φίρμα που εξαγοράστηκε από την οικογένεια το 1992 και είναι το πρώτο που έβαλε το ελατήριο στα στρώματα στην Ελλάδα αλλά και το Zenius, το οποίο δημιούργησε αποκλειστικά για τη συνεργασία της με την Praktiker Hellas που ήρθε στην Ελλάδα επίσης το 1992. Επίσης, νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αποτελεί το Sleep Dimmer, που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις προϊόντων ύπνου, στο πλαίσιο ενός έξυπνου Sleep Concept.

Εξ αυτών, το Media Strom συνεχίζει να αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, με ένα ευρύ δίκτυο 128 καταστημάτων (εταιρικά, franchise & shop in shop).

Η επένδυση 30 εκατ. στο εργοστάσιο και η «βουτιά» της αγοράς

Μετά τις «καλπάζουσες» για την ελληνική οικοδομή και την ελληνική οικονομία δεκαετίες ‘80, 90 και 2000, περίπου το 2004 – 2005 το management της εταιρείας έλαβε την απόφαση για τη δημιουργία του μεγάλου, υπερσύγχρονου εργοστασίου στο Μαρκόπουλου Αττικής, που ολοκληρώθηκε το 2010.

Είναι δημιουργημένο σε μια έκταση 40 στρεμμάτων, ενώ ήταν μια επένδυση 30 εκατ. ευρώ, αποτελώντας σήμερα ένα από τα τρία πιο αυτοματοποιημένα και σύγχρονα εργοστάσια στην Ευρώπη σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο. Όπως τόνισε ο ίδιος, υπήρξαν προτάσεις για να γίνει η επένδυση στη Βουλγαρία με το ήμισυ ή και λιγότερα από τα απαιτούμενα κεφάλαια, όμως η εταιρεία προτίμησε να μείνει και να επενδύσει στην Ελλάδα, ποντάροντας και στο εγχώριο προσωπικό της.

Η αγορά των στρωμάτων στην Ελλάδα κινήθηκε ανάλογα με την πορεία της οικοδομής αλλά και αυτής του επίπλου. Η οικοδομική δραστηριότητα έφτασε στο… πικ το 2007-2008, όμως μετά ήρθε η οικονομική κρίση και στην ουσία ισοπέδωσε την αγορά επίπλου, ενώ μείωσε κατακόρυφα και τους γάμους, μειώθηκε το άνοιγμα νέων διαμερισμάτων από καινούρια ζευγάρια.

Η αγορά μειώθηκε κατά πολύ, υποχωρώντας 60-70%, αλλά τα τελευταία χρόνια και κυρίως την τελευταία πενταετία, συνδυαστικά με την οικοδομική δραστηριότητα, έχει ανακάμψει.

Η ιστορία

Η εταιρεία ξεκίνησε από ένα υπόγειο στο Μεταξουργείο, σε μια εποχή που ο κλάδος της στρωματοποιίας δεν ήταν οργανωμένος ενώ και η κουλτούρα της σπουδαιότητας του καλού ύπνου καθόλου διαδεδομένη.

Το πρώτο κατάστημα Media Strom άνοιξε το 1977 με τις δύο επόμενες δεκαετίες να αναπτύσσεται με ελεγχόμενους ρυθμούς. Μεταξύ ‘92 και ‘98 η εταιρεία επεκτάθηκε στη ρωσική αγορά, με τέσσερα καταστήματα, όμως ήρθε το ‘98 η υποτίμηση στο ρούβλι, που επέφερε δραματικές αλλαγές στο βιωτικό επίπεδο των Ρώσων πολιτών, αλλάζοντας τα πάντα στην κατανάλωση και στους μισθούς, κάτι που οδήγησε την Αθηναϊκή Στρωματοποιία να αποχωρήσει εντελώς από τη Ρωσία το 2001 με μεγάλες ζημιές.

Πλέον η εταιρεία διαθέτει το κορυφαίο εργοστάσιο παραγωγής στρωμάτων στην Ελλάδα, με δυνατότητα παραγωγής 1.000 στρωμάτων την ημέρα, όμως η σημερινή παραγωγή είναι αρκετά χαμηλότερη.

Είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που διαθέτει εργαστήριο έρευνας & ανάπτυξης για την έκδοση πιστοποιητικών ποιότητας, ενώ έχει 28 σημεία ελέγχου ποιότητας και αντοχής υλικών στην παραγωγική διαδικασία. Επίσης, η εταιρεία υλοποιεί προγράμματα μελέτης ύπνου σε συνεργασία με το Κέντρο Ύπνου Ευαγγελισμού, ενώ είναι η πρώτη στην Ελλάδα που έλαβε την πιστοποίηση ΟΕΚΟ – ΤΕΧ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πανοραμική Τίρανα πόλη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θεσμικές επαφές και μνημόνια συνεργασίας ελληνικών επιχειρήσεων στα Τίρανα

Αντιπροσωπεία ελληνικών επιχειρήσεων πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στα Τίρανα με συναντήσεις, υπογραφές μνημονίων συνεργασίας και συμμετοχή σε διεθνές οικονομικό φόρουμ, με στόχο την ανάπτυξη επενδυτικών και εμπορικών σχέσεων.
Καινοτομία και χρηματοδότηση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο πρόγραμμα και εργαλείο για ΜμΕ και στρατηγικές επενδύσεις από το υπ. Ανάπτυξης

Νέο πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με σύγχρονη τεχνολογία, θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2026. Ετοιμάζεται και νέο εργαλείο για στρατηγικές επενδύσεις με βασικό έργο υποδομής ανά περιοχή.
Σφυρί δημοπρασίας και σπίτι
ΔΙΕΘΝΗ

Σε δημοπρασία έργα και έπιπλα από την έπαυλη του Τζέφρι Έπστιν

Στις ΗΠΑ, δημοπρασία του οίκου Millea Bros. πούλησε έπιπλα και έργα τέχνης που ανήκαν στον Τζέφρι Έπστιν, συγκεντρώνοντας περίπου 100.000 δολάρια. Τα αντικείμενα είχαν βρεθεί στην κατοικία του στο Μανχάταν.
Τηλεργασία σε εξωτερικό χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δωρεάν υποστήριξη ΜμΕ για συμμόρφωση με κυρώσεις της ΕΕ

Το ΕΒΕΑ ενημερώνει πως το EU Sanctions Helpdesk είναι δωρεάν υπηρεσία της ΕΕ, που βοηθά ΜμΕ και άλλους φορείς στην Ελλάδα να συμμορφώνονται με κυρώσεις ΟΗΕ και ΕΕ, παρέχοντας λίστες κυρώσεων και σχετικά εργα
Τεχνητή νοημοσύνη Λος Άντζελες
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Έρευνα AI Readiness Index 2025: Πού βρίσκονται οι ελληνικές ΜμΕ

Η πρώτη πανελλαδική έρευνα AI Readiness Index 2025 καταγράφει την ψηφιακή ετοιμότητα των ελληνικών ΜμΕ, δείχνοντας ότι 1 στις 3 πειραματίζεται με λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, αλλά μόλις 1 στις 20 έχει προχωρήσει σε ουσιαστική εφαρμογή με μετρήσιμα αποτελέσματα.