ΓΔ: 1370.64 -1.44% Τζίρος: 42.30 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:39:07 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eydap
Φωτο: ΑΠΕ

Στην ΕΥΔΑΠ την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης του Δήμου Αθηναίων

Θα κατασκευαστούν αγωγοί συνολικού μήκους 43.600 μ. στην Αθήνα και 6.500 περίπου συνδέσεις σε οδούς στους οποίους θα δημιουργηθεί το δευτερεύον δίκτυο

Προγραμματική συμφωνία μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και του Δήμου Αθηναίων, που βάζει τέλος σε μια διοικητική «παράνοια» διάρκειας τεσσάρων δεκαετιών, υπέγραψαν ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ, Χάρη Σαχίνη, παρουσία του αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών του Δήμου Αθηναίων, Βασίλη Αξιώτη, του αν. διευθύνοντος συμβούλου της ΕΥΔΑΠ, Αναστάσιου Τόσιου και του γενικού διευθυντή Αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ, Κώστα Βουγιουκλάκη.

Μέχρι σήμερα, βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, η οποία είχε ψηφιστεί τη δεκαετία του '80, η ΕΥΔΑΠ εκτελούσε τις μελέτες των αποχετευτικών αγωγών, ο Δήμος Αθηναίων προχωρούσε στην κατασκευή και ακολούθως επέστρεφε την αρμοδιότητα συντήρησης και διαχείρισης στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ.

Με τη νέα προγραμματική συμφωνία, προβλέπεται, ότι η ΕΥΔΑΠ θα προχωρήσει στην κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος οριστικού δικτύου ακαθάρτων είτε για την αντικατάσταση παλαιών δημοτικών αγωγών, είτε για τη συμπλήρωση του δικτύου στον Δήμο Αθηναίων και στην κατασκευή των ιδιωτικών συνδέσεων των ακινήτων με τους κεντρικούς αγωγούς.

Πρακτικά, αυτό για τους δημότες σημαίνει ότι οι αιτήσεις για σύνδεση στο δίκτυο αποχέτευσης θα υποβάλλονται πλέον απευθείας στην ΕΥΔΑΠ, ενώ ο χρόνος αναμονής για την εξυπηρέτησή τους αναμένεται να μειωθεί από τα 2 χρόνια που είναι κατά μέσον όρο σήμερα, μόλις στους 3 μήνες. Παράλληλα, με την εφαρμογή της νέας αυτής συμφωνίας, προβλέπεται να μειωθεί ο χρόνος ανταπόκρισης στις επείγουσες βλάβες και τις αβαρίες που προκαλεί η παλαιότητα του δικτύου, εξαλείφοντας έτσι και την παραμικρή πιθανότητα να προκληθεί κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Σε δήλωσή του, ο Κ. Μπακογιάννης, ανέφερε: «Σήμερα κάνουμε ένα μικρό, αλλά πολύ σημαντικό βήμα για να βάλουμε τέλος σε έναν πολυετή «παραλογισμό» που είχε ως αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται άδικα οι πολίτες. Συνεννοηθήκαμε, συνεργαστήκαμε και βρήκαμε τη λύση. Για αυτή τη συμφωνία, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ και τα στελέχη της Εταιρείας. Συνεχίζουμε τη μάχη για το αυτονόητο».

Σύμφωνα με την προγραμματική συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ ΕΥΔΑΠ και Δήμου Αθηναίων: Θα προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος δικτύου ακαθάρτων και οι εξωτερικές διακλαδώσεις, δηλαδή οι επιμέρους συνδέσεις των ακινήτων σε όλες τις περιοχές του Δήμου Αθηναίων. Θα κατασκευαστούν αγωγοί συνολικού μήκους 43.600 μ. στην Αθήνα και 6.500 περίπου συνδέσεις σε οδούς στους οποίους θα δημιουργηθεί το δευτερεύον δίκτυο. Οι αγωγοί θα κατασκευαστούν με βάση τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί από την ΕΥΔΑΠ Α.Ε.

Η ΕΥΔΑΠ θα αναζητήσει χρηματοδότηση από αρμόδιους φορείς ή θα χρηματοδοτήσει τα έργα από ιδίους πόρους. Στην περίπτωση χρηματοδότησης των έργων από ιδίους πόρους της εταιρείας, το κόστος κατασκευής των αγωγών ακαθάρτων θα βαρύνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, μπροστά από τα οποία θα κατασκευαστούν οι αγωγοί μέσω της χρέωσης του τέλους δικαιώματος σύνδεσης, όπως αυτή ορίζεται και υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 13 του Κανονισμού Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης (ΚΛΔΑ).

Η νέα προγραμματική συμφωνία αναμένεται να ωφελήσει τον Δήμο Αθηναίων με τους εξής τρόπους:

  • Ο δήμος απαλλάσσεται από τη διαδικασία και το αυξημένο χρηματικό κόστος της επαναλαμβανόμενης κατά χρονικά διαστήματα δημοπράτησης έργων κατασκευής αγωγών λυμάτων και συνδέσεων ακινήτων με το αποχετευτικό σύστημα.
  • Θα εξοικονομηθούν εκατομμύρια ευρώ που δαπανούνται από ιδίους πόρους, τα οποία θα κατευθυνθούν σε άλλα έργα υποδομής όπως π.χ. έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Τα έργα αποχέτευσης έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα, αλλά τα χρήματα επιστρέφουν στον δήμο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα και όχι στο σύνολό τους.
  • Απαλλάσσεται το προσωπικό της Διεύθυνσης Οδοποιίας από ιδιαίτερες γραφειοκρατικές διαδικασίες δημοπράτησης και χρέωσης των έργων. Ταυτόχρονα, αποδεσμεύονται υπάλληλοι, οι οποίοι μπορούν να καλύψουν άλλες ανάγκες της Υπηρεσίας.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το κόστος ενέργειας «βύθισε» τα κέρδη της ΕΥΔΑΠ κατά 96% το α' εξάμηνο

Τα μετά από φόρους κέρδη μειώθηκαν στα 0,7 χιλ. από 16,7 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του -96%. Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 0,4% από 10,2% κατά το α΄ εξάμηνο του 2022.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διαγωνισμός 2,3 εκατ. από την ΕΥΔΑΠ για προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων

Σκοπός της ΕΥΔΑΠ είναι η σταδιακή αντικατάσταση του στόλου συμβατικών οχημάτων της με ηλεκτρικά, με στόχο τη μετάβαση σε συστήματα χαμηλής έκλυσης αερίων του θερμοκηπίου, στο πλαίσιο του προγράμματος net zero.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Βουτιά» 82% στα προ φόρων κέρδη κατέγραψε η ΕΥΔΑΠ για το 2022

Το ΔΣ της Εταιρείας ενέκρινε την υποβολή πρότασης προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων, για τη διανομή μερίσματος, ποσού 2 λεπτών (Ευρώ 0,02) ανά μετοχή, (συνολικό μικτό ποσό ευρώ 2.130 χιλ. ευρώ) για τη χρήση 2022.
Saxinis-Xaris-EYDAP
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χρ. Σαχίνης: Θα παραμείνουν σταθερά και το 2023 τα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ύδρευσης, όλα τα κόστη από την ενεργειακή κρίση έχουν απορροφηθεί χωρίς να μετακυλήσουν στους καταναλωτές. Στο 1,6 δισ. θα φτάσουν οι επενδύσεις της ΕΥΔΑΠ σε βάθος δεκαετίας.