ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Nikas

Με προϊόν – έκπληξη, η Νίκας βγαίνει στις ευρωπαϊκές αγορές

Όχημα εισόδου σε νέα κατηγορία ενδέχεται να αποτελέσει το νέο προϊόν της βιομηχανία αλλαντικών, που ελέγχεται από την Chipita. Αύξηση μεριδίου αγοράς για τη Νίκας μετά και την κρίση στην Creta Farms.

Στον άξονα της εξωστρέφειας κινούνται τα αναπτυξιακά πλάνα της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ήδη έχουν αρχίσει οι προετοιμασίες για τη δημιουργία ενός καινοτόμου προϊόντος, το οποίο θα διατίθεται στις ευρωπαϊκές αγορές.
 
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το νέο προϊόν σχεδιάζεται να λανσαριστεί στο πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ σε ό,τι αφορά στην «συνταγή» φέρεται να συνδυάζει συστατικά  και από την προϊοντική δραστηριότητα της Chipita, η οποία εξαγόρασε το 2017 την αλλαντοβιομηχανία Νίκας.
 
Μέχρι στιγμής δεν έχει γνωστοποιηθεί εάν το νέο προϊόν που ετοιμάζεται για να κατακτήσει τα διεθνή ράφια θα αφορά στη ευρύτερη κατηγορία των αλλαντικών ή θα αποτελεί όχημα εισόδου σε νέα κατηγορία.
 
Ωστόσο, το ενδεχόμενο αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί, καθώς η διεκδίκηση ισχυρότερης παρουσίας στα διεθνή ράφια εύλογα θα στοχεύσει στις νέες διατροφικές τάσεις που αναπτύσσουν οι καταναλωτές, αιχμή του δόρατος των οποίων αποτελούν τα κατεψυγμένα γεύματα, έτοιμα και ημιέτοιμα.

Παράλληλα θα πρέπει να προσμετρηθεί και η αλλαγή πλεύσης που πραγματοποιεί η διεθνής βιομηχανία τροφίμων, η οποία  στρέφει τους προβολείς της στη δημιουργία προτάσεων που να περιλαμβάνουν και πιο «υγιεινές» και «χορτοφαγικές» επιλογές με την τάση της αντικατάστασης του κρέατος να βαίνει αυξανόμενη.
 
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο μπορεί να οδηγήσει δυνητικά στη μετεξέλιξη της Νίκας σε έναν όμιλο τροφίμων με δραστηριότητα όχι μόνο στα αλλαντικά, αλλά και σε άλλες κατηγορίες, κίνηση η οποία διασπείρει σημαντικά τον επιχειρηματικό κίνδυνο, ενώ αποτελεί και ισχυρό ανάχωμα έναντι της αύξησης των πρώτων υλών και δη στις τιμές χοιρινού και σε δεύτερο χρόνο της γαλοπούλας, που αναμένεται να διατηρήσουν υψηλούς ρυθμούς τα επόμενα χρόνια, ελέω της έξαρσης της νόσου της αφρικανικής πανώλης των χοίρων.

Προτεραιότητα οι εξαγωγές

Σε κάθε περίπτωση, η διεύρυνση της διεθνούς παρουσίας των προϊόντων της αλλαντοβιομηχανίας αποτελεί μία εκ των βασικών προτεραιοτήτων στον αναπτυξιακό σχεδιασμό για την επόμενη μέρα της εταιρείας, όταν αυτή πέρασε στον έλεγχο της Chipita.

Ήδη τη διετία 2018-2019, έγινε μια πιο στοχευμένη προσέγγιση των καταναλωτικών αναγκών στις εκτός συνόρων αγορές, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκαν σημαντικά κεφάλαια, από το σύνολο των 5 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι επενδύθηκαν σε δράσεις ανάπτυξης νέων κωδικών, σχεδιασμό και ανάπτυξη νέων καναλιών διανομής, εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων οργάνωσης και ελέγχου για την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της αλλαντοβιομηχανίας.
 
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Νίκας δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Γερμανία και Κύπρο, διατηρώντας ωστόσο χαμηλή εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία δεν φέρεται να ξεπερνά το μονοψήφιο ποσοστό επί της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Αύξηση μεριδίου αγοράς

Σε εγχώριο επίπεδο, το σήμα της Νίκας επωφελήθηκε σημαντικά από την παραγωγική δυσλειτουργία της Creta Farms και από την συνολική ενίσχυση που καταγράφηκε στην εγχώρια αγορά αλλαντικών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα οικονομικά στοιχεία της εισηγμένης αλλαντοβιομηχανίας για το πρώτο εξάμηνο του 2019, στο πρώτο μισό της περσινής χρονιάς η αγορά αλλαντικών χαρακτηρίστηκε από αύξηση 5,4% όσον αφορά στους όγκους πωλήσεων και αύξηση κατά 5,6% όσον αφορά στην αξία.

Οι συνολικές πωλήσεις της Νίκας στο πρώτο εξάμηνο του 2019 αυξήθηκαν κατά 2,11% σε 19,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Αν δεν ληφθούν υπόψη μη επαναλαμβανόμενες (one - off) πωλήσεις από δραστηριότητα φασόν που η εταιρεία πραγματοποίησε εντός του α΄ εξαμήνου 2018, ύψους 869 χιλ. ευρώ, οι πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση 6,9% το 2019 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Η εταιρεία δηλώνει ότι κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία προϊόντων «Πάριζα» και «Παριζάκι» καθώς και στα προϊόντα ζαμπόν (μερίδιο αγοράς 22,4% σε όγκο το α’ εξάμηνο 2019 σε σχέση με  16,1% την αντίστοιχη περσινή περίοδο) ενώ πέτυχε μερίδιο αγοράς 31,8% σε όγκο στην κατηγορία προϊόντων από κοτόπουλο, στην οποία εισήλθε το Σεπτέμβριο του 2017. Συνολικά, το μερίδιο της εταιρείας στην αγορά αλλαντικών σε όγκο έχει αυξηθεί την 30.6.2019 σε 17,3% από 15,7% την 30.6.2018.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ