ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
AVAX, HLEIA, MEA
Πηγή: ΑΒΑΞ

AVAX: Επιστροφή στην κερδοφορία το 2022, ανήλθαν σε 39,9 εκατ. ευρώ

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου μειώθηκε στα 402,7 εκατ. ευρώ λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων στην υπογραφή και έναρξη των αναληφθέντων νέων έργων. Στα 2,2 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου.

Επέστρεψε στην κερδοφορία ο όμιλος AVAX που συνέχισε την αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων του ενώ ανέλαβε και νέα σημαντικά έργα, τα οποία αναμένεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω κερδοφόρα πορεία. 

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2022, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου μόνο από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, δηλαδή εξαιρουμένων των διακοπεισών δραστηριοτήτων της θυγατρικής Volterra, μειώθηκε κατά 32% σε 402,7 εκατ. ευρώ έναντι 592,2 εκατ. ευρώ το 2021, λόγω των σημαντικών καθυστερήσεων στην υπογραφή και έναρξη των αναληφθέντων νέων έργων. 

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) του ομίλου από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 58,2 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 51 εκατ. ευρώ στο προηγούμενο έτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το προσαρμοσμένο EBITDA για το σύνολο των συνεχιζόμενων και διακοπεισών δραστηριοτήτων του ομίλου ανήλθε σε 82,3 εκατ. ευρώ το 2022. Το EBITDA της εταιρείας ανήλθε σε 89,3 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 20,1 εκατ. ευρώ το 2021. 

Τα κέρδη μετά φόρων σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 39,9 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι ζημίας 12,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 50,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 22,6 εκατ. ευρώ το 2021. 

Στο πλαίσιο αυτό και σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τη στρατηγική της, η εταιρεία αποφάσισε για το 2022 να προτείνει στους μετόχους τη διανομή μερίσματος ύψους 10,1 εκατ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε 0,07 ευρώ/μετοχή

Περαιτέρω μείωση του τραπεζικού δανεισμού

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του ομίλου μειώθηκε σε 307 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, μετά από αποπληρωμές ύψους 135,3 εκατ. ευρώ εντός του έτους, ενώ ο καθαρός δανεισμός υποχώρησε κατά 107,9 εκατ. ευρώ (33%) ανερχόμενος σε 220,4 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022. 

Επισημαίνεται ότι ο συνολικός δανεισμός του ομίλου εντός των τελευταίων δύο ετών έχει μειωθεί κατά 250 εκατ. ευρώ, με προγραμματισμό για περαιτέρω σημαντική μείωση και το 2023.  Αντίστοιχη μείωση με τον δανεισμό υπήρξε και στα χρηματοοικονομικά έξοδα του ομίλου, τα οποία ανήλθαν σε 20,7 εκατ. ευρώ το 2022, έναντι 22,3 εκατ. ευρώ το 2021. 

Στα 2,2 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο

Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ενισχύθηκε ποσοτικά, και κυρίως ποιοτικά, με συμβάσεις οι οποίες ενσωματώνουν ανώτερα χαρακτηριστικά κερδοφορίας σε σχέση με το παρελθόν, προσφέροντας μακροπρόθεσμη ορατότητα για περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων και ανταμοιβή της εμπιστοσύνης των μετόχων. 

Πιο αναλυτικά, στο τέλος του 2022, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων έργων του ομίλου έφτανε τα 1,9 δισ. ευρώ περίπου (έναντι 1,4 δισ. ευρώ περίπου στο τέλος του 2021). Εντός του 2023, ο όμιλος έχει υπογράψει νέες συμβάσεις ύψους 274 εκατ. ευρώ ενώ υπάρχουν και συμβάσεις προς υπογραφή αξίας 43 εκατ. ευρώ

Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω έργα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η εκτέλεση έργων εντός του 2023, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο την τρέχουσα περίοδο ανέρχεται σε 2,2 δισ. ευρώ περίπου. 

Ενδυνάμωση τομέα παραχωρήσεων

Στα πλαίσια της στρατηγικής για σταδιακή μεταφορά των συμμετοχών του Ομίλου σε έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ στην 100% θυγατρική "ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις Μονοπρόσωπη Α.Ε.", εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η διαδικασία μεταβίβασης των συμμετοχών κατά 23,61% στην "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ", και κατά 19,1% στις "Ολυμπία Οδός ΑΕ" και "Ολυμπία Οδός Λειτουργία ΑΕ". 

Η αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, ΣΔΙΤ και μαρίνων του Ομίλου παραμένει υψηλή, προσφέροντας υψηλά προβλεπόμενα μερίσματα σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενώ ο Όμιλος συμμετέχει επιλεκτικά στις διαγωνιστικές διαδικασίες για νέες συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ στη χώρα μας. 

Στα πλαίσια της στρατηγικής μείωσης του δανεισμού και βέλτιστης αξιοποίησης των περιουσιακών του στοιχείων, ο όμιλος απο-επένδυσε στη διάρκεια του 2022 από μη βασικές δραστηριότητες και ώριμες συμμετοχές, πωλώντας ένα χαρτοφυλάκιο 112MW έργων ΑΠΕ της 100% θυγατρικής Volterra και ποσοστό 20,53% που κατείχε στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. 

Σε τροχιά ανάπτυξης το 2023

Όσον αφορά το τρέχον έτος, ό όμιλος ΑΒΑΞ τονίζει ότι βρίσκεται στην πρώτη γραμμή διεκδίκησης των μεγάλων δημόσιων και ιδιωτικών έργων που υλοποιούνται στη χώρα μας, ενώ συμμετέχει με αξιώσεις και στις διαγωνιστικές διαδικασίες για συμβάσεις παραχώρησης και ΣΔΙΤ, προσδοκώντας στην αύξηση του κύκλου εργασιών και του ανεκτέλεστου υπολοίπου του. 

Επιπλέον, αξιολογούνται οι νέες ευκαιρίες που διαμορφώνονται, τόσο λόγω της πληθώρας των υπό δημοπράτηση έργων στην Ελλάδα, αλλά και λόγω της μεταστροφής που έχει προκληθεί και την αντίστοιχη αύξηση των επενδύσεων σε αγορές όπου έχει εξειδίκευση (Υποδομές φυσικού αερίου, Σταθμοί παραγωγής ενέργειας). 

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής, τα νέα έργα που έχουν αναληφθεί την τελευταία χρονική περίοδο, καθώς και το ύψος του ανεκτέλεστου υπόλοιπου δημιουργούν προοπτικές ισχυρής μελλοντικής κερδοφορίας. 

Στο πλαίσιο αυτό τονίζεται ότι ο όμιλος ΆΒΑΞ συνεχίζει να ισχυροποιείται και να αναπτύσσεται, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας νέας γενιάς υποδομών και στην ενίσχυση και στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, πάντα με γνώμονα την προσήλωση στις αρχές της προστασίας του περιβάλλοντος, και της χρηστής διακυβέρνησης. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επαφές Ελλάκτωρ με AVAX για εξαγορά ποσοστών στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Οι δυο εταιρείες βρίσκονται σε συζητήσεις για την αγορά μετοχικού κεφαλαίου των εταιρειών ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. και ΓΕΦΥΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.. Η επί της αρχής αυτής συμφωνία εξαρτάται από όρους, αιρέσεις και προϋποθέσεις, οι οποίες δεν την καθιστούν οριστική αναφέρει η Avax.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AVAX: Πλήγμα στα κέρδη του εννεαμήνου παρά την αύξηση 38,7% των εσόδων

Η αυξημένη δραστηριότητα του εννεαμήνου του 2021, συνοδεύτηκε από υψηλότερα τιμολόγια προμήθειας και μεταφοράς δομικών υλικών, αυξημένες δαπάνες ενέργειας αλλά και ζημιογόνα λειτουργία του κλάδου ενέργειας, φαινόμενο το οποίο εντάθηκε στο γ’ τρίμηνο.