ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πώς θέλουν οι Έλληνες να είναι τα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος

Επιβράβευση της οικολογικής συνείδησης, γρήγορη παραλαβή των προϊόντων και έξοδος χωρίς διέλευση από το ταμείο οι τρεις μεγαλύτερες επιθυμίες των καταναλωτών για το σούπερ μάρκετ του 2030.

Επιβραβεύσεις, ευκολία και ταχύτητα στις αγορές τους θέλουν οι Έλληνες καταναλωτές για τα ψώνια που θα πραγματοποιούν στα σούπερ μάρκετ του μέλλοντος. Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών η οποία παρουσιάστηκε την Τετάρτη στο συνέδριο του ECR Greece. Οι παραπάνω θέσεις απέχουν πολύ από το τι θεωρούν σημαντικό για το κατάστημα του σήμερα.

Στην ερώτηση προς τους καταναλωτές για τα σημεία που θεωρούν σημαντικά για τα σούπερ μάρκετ που επισκέπτονται σήμερα, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η ποιότητα των φρέσκων προϊόντων (97%) και ακολουθούν η διαθεσιμότητα το προϊόντων (95%) και η ταχύτητα στην έξοδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταχύτητα στην έξοδο ξεπερνάει σε σημαντικότητα για τον καταναλωτή το ύψος των τιμών (93%) και τη μεγάλη ποικιλία προϊόντων (87%). Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι σκοράρει χαμηλά η χρήση ανακυκλώσιμων συσκευασιών (65%).

Τα λιγότερο σημαντικά για το σημερινό σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην ερεύνα, είναι η ύπαρξη έτοιμων γευμάτων (35%), η παρακολούθηση της παραγγελίας σε ζωντανό χρόνο (46%), η παραλαβή από σημεία ευκολίας (55%), η παροχή πληροφορίας προϊόντων στο ράφι (58%), η παραλαβή προϊόντων σε ορισμένο χρόνο (58%) και οι ενέργειες για προστασία του περιβάλλοντος.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον, που οι ερευνητές έβαλαν ένα όριο επτά χρόνων από σήμερα, δηλαδή το 2030, υπάρχουν σημαντικές ανατροπές στο τι θεωρούν σημαντικό και τι όχι οι καταναλωτές. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η επιβράβευση της οικολογικής συνείδησης (76%), στοιχείο ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς δείχνει ότι τον Έλληνα καταναλωτή τον ενδιαφέρει η βιωσιμότητα όμως θέλει κίνητρα, όπως είναι η επιβράβευση, για να κινητοποιηθεί.

Οι τέσσερις επόμενες θέσεις έχουν να κάνουν με την ευκολία. Η παραλαβή την επιθυμητή ώρα από τον καταναλωτή (75%), η ολοκλήρωση αγορών χωρίς διέλευση από το ταμείο (69%), η παροχή πληροφορίας προϊόντων στο ράφι (66%) και η εύρεση – κλείσιμο θέσης parking πριν από την έλευση (59%) συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα για το τι θεωρούν σημαντικό οι Έλληνες καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ του 2030.

Αντίθετα, χαμηλά σκοράρουν απαντήσεις που έχουν να κάνουν με την αγοραστική εμπειρία. Έτσι, στην τελευταία θέση βρίσκεται η αναγνώριση και η αποστολή προσωποποιημένων μηνυμάτων κατά την άφιξη (48%), η χρήση Virtual Reality για την κατανόηση του προϊόντος (50%), η δημιουργία προσωποποιημένης λίστας αγορών (52%) και οι προτάσεις για προϊόντα εντός του εκάστοτε διαδρόμου (57%).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Eπίθεση» της Μασούτης στη νότια Ελλάδα, «πονοκέφαλος» τα logistics

Με προσφορά για δωρεάν ψώνια σε τυχερούς καταναλωτές, η βορειοελλαδική αλυσίδα δίνει ώθηση στα νέα καταστήματα Γλυφάδας και Πάτρας. Υψηλό κόστος από τη μεταφορά των εμπορευμάτων από Θεσσαλονίκη.
MERE
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από το κακό στο χειρότερο στην Ελλάδα τα ρωσικά σούπερ μάρκετ Mere

Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις της πρώτης πλήρους οικονομικής χρήσης της Mere στην Ελλάδα: ζημιές και αρνητικά ίδια κεφάλαια. Τα σχέδια των Ρώσων για την επόμενη ημέρα στη χώρα μας.