ΓΔ: 1015.48 1.14% Τζίρος: 74.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
Φώτο: Shutterstock

Υποχώρηση κατανάλωσης τον Ιανουάριο, τι εκτιμά η αγορά για το 2023

Την εκτίμηση ότι ο όγκος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ θα αυξηθεί οριακά (1%) το τρέχον έτος, ενώ η αξία τους θα ενισχυθεί κατά 5% λόγω των ανατιμήσεων διατυπώνουν στελέχη της αγοράς.

Κλείνει ο Ιανουάριος, ο πρώτος μήνας του δύσκολου τριμήνου του 2023 και τα πράγματα δεν φαίνονται καθόλου αισιόδοξα στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Η κατανάλωση συνεχίζει να υποχωρεί –εκτιμάται ότι τον Ιανουάριο θα είναι μειωμένη περί το 7% κατ' όγκο, ενώ η αξία των πωλήσεων δεν θα αυξηθεί περισσότερο από 5%. Αν και, όπως έλεγαν στελέχη της αγοράς, είναι δύσκολη η σύγκριση με τον περσινό Ιανουάριο, δεδομένου ότι είχε ενσκήψει ο χιονιάς στην Αττική και οι πωλήσεις τις ημέρες εκείνες μειώθηκαν στο μισό, με αποτέλεσμα στις αντίστοιχες φετινές ημέρες να εμφανίζεται διπλασιασμός των πωλήσεων.

Εφόσον όμως τα δεδομένα ορθολογικοποιηθούν αποκαλύπτεται μία άκρως δυσάρεστη πραγματικότητα. Πηγές της αγοράς με τις οποίες συνομίλησε το BD έλεγαν πως δεν είναι αισιόδοξοι για το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου, η δυσκολία στην κατανάλωση θα διατηρηθεί και δεν αποκλείεται να συνεχιστούν και οι ανατιμήσεις. Αντιθέτως τα πράγματα εκτιμούν ότι θα βελτιωθούν με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, από τον Απρίλιο και μετά -«με το ξεκίνημα της τουριστικής περιόδου είμαι αισιόδοξος» έλεγε παράγων της αγοράς.

Παράλληλα, θεωρούν ότι η «διόρθωση» των τιμών σε ορισμένες κατηγορίες όπως είναι τα χαρτικά, το ηλιέλαιο ή το χοιρινό κρέας αποτελούν βέβαια ψήγματα αισιοδοξίας και μάλλον προοιωνίζονται την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βάθος χρόνου, αν και αυτή αργεί. Σημείωσαν χαρακτηριστικά ωστόσο ότι αυτό δεν σημαίνει πως η ελληνική αγορά, και ιδιαίτερα αυτή των καταναλωτικών προϊόντων, αρχίζει να βγαίνει από το ανατιμητικό κλίμα, στο οποίο εισήλθε σταδιακά από τον Μάρτιο του 2022.

Αντιθέτως παραμένει σ΄αυτό, όμως δεν βρίσκεται στην φάση του τελευταίου διμήνου του περασμένου χρόνου. Η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού θα αργήσει ακόμη. Γενικότερα, πάντως, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι στη διάρκεια του 2023 μάλλον θα βελτιωθεί –εκτός κάποιου εξωγενούς απροόπτου– και στη χειρότερη περίπτωση θα παραμείνει στα επίπεδα του 2022. Δεν εκτιμούν δηλαδή –με βάση τα σημερινά δεδομένα- ότι πρόκειται να επιδεινωθεί. Όχι πως σήμερα τα πράγματα είναι εύκολα για σημαντικά τμήματα των καταναλωτών, κυρίως των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, αντιθέτως η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και το φαινόμενο «ακρίβεια» παραμένει το σημαντικότερο πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας.

Κατά τις ίδιες πηγές και με βάση την αισιοδοξία την οποία εκφράζουν, η κατανάλωση στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα κινηθεί στα επίπεδα του περασμένου χρόνου ενώ δεν αποκλείεται και μία μικρή βελτίωση της τάξεως του 1%. Επίσης θεωρούν ότι η αξία των πωλήσεων θα αυξηθεί ως 5%, δηλαδή θεωρούν ότι ο πληθωρισμός στην κατηγορία των καταναλωτικών προϊόντων θα κινηθεί περί το 4%.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ προσφορών και μείωσης τιμών τα Χριστούγεννα στα σούπερ μάρκετ

Με χαμηλές τιμές προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές οι αλυσίδες και οι προμηθευτές τους, σε μια περίοδο συμπίεσης των εισοδημάτων. Υποτονική η κίνηση στα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα.
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρίχνει κατά 25% τις τιμές σε 51 βασικά είδη το «καλάθι του νοικοκυριού»

Στα 180 - 190 ευρώ το κόστος για τα προϊόντα στο «καλάθι» από 250 - 260 πριν την εφαρμογή του μέτρου. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος των εκπτώσεων. Υψηλή συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
trofima, pota, supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φτωχό» το πρώτο καλάθι του νοικοκυριού, δεν θα έχει μεγάλες προσφορές

Η πρώτη λίστα προϊόντων που θα διαμορφωθεί για την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου δεν θα περιλαμβάνει μεγάλες προσφορές για πολλά προϊόντα, λόγω έλλειψης χρόνου για προετοιμασία. Θα υπάρχουν αρκετά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ekptoseis, Discounts, Sales
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χειμερινές εκπτώσεις χωρίς... χειμώνα: Η καλοκαιρία μειώνει τη ζήτηση

Οι έμποροι περιμένουν να επιδεινωθεί ο καιρός για να προχωρήσουν οι καταναλωτές σε περισσότερες αγορές χειμερινών ειδών ένδυσης και υπόδησης. Μειώθηκε κατά 11% πέρυσι ο όγκος πωλήσεων και κατά 6% η αξία τους.