ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Nea-Taytotita
Φωτο: Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

Οι ταυτότητες, οι νέες μπίζνες του Mr Watt+Volt και τα μυστήρια του E-shop

Γιατί βολεύουν το πολιτικό σύστημα οι λαϊκές αντιδράσεις κατά των ταυτοτήτων, ανοίγουν οι προσφορές για Αττική Οδό, η νέα εταιρεία του Τάσου Παπαναγιώτου της Watt+Volt και η έλλειψη στοιχείων για το E-shop.

Μπορεί οι αντιδράσεις, οι γραφικές αντιδράσεις, για τις νέες ταυτότητες να μονοπωλούν τη δημοσιότητα, υποχρεώνοντας τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς να αντικρούουν τις παλαβομάρες που ακούγονται, στην πραγματικότητα όμως οι λαϊκές αυτές αντιδράσεις προσφέρουν σημαντική υπηρεσία στο πολιτικό σύστημα, εκτρέποντας τη συζήτηση στα ασήμαντα. Διότι το μείζον στο θέμα των ταυτοτήτων και της ασφάλεια της χώρας είναι ότι εδώ και μια δεκαετία κυβερνήσεις και κόμματα αδυνατούν να φέρουν εις πέρας έναν διαγωνισμό για την έκδοση νέων ταυτοτήτων. Όλα τα κόμματα, Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ συμφωνούν και αναγνωρίζουν την ανάγκη έκδοσης νέων ταυτοτήτων, ωστόσο όλα αυτά τα χρόνια δεν κατόρθωσαν να επιτύχουν μια συναίνεση προκειμένου να προχωρήσει γρήγορα και αποτελεσματικά ο διαγωνισμός. Τη στιγμή μάλιστα που είναι δεδομένο ότι τη σημερινά Δελτία Ταυτότητας, που μας έρχονται από τη δεκαετία του 1960, είναι πολύ εύκολο να πλαστογραφηθούν κάτι που γίνεται συστηματικά από διακινητές μεταναστών και λοιπούς εγκληματίες. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, οι ΗΠΑ ζητούν επιτακτικά την υιοθέτηση από την Ελλάδα νέων ταυτοτήτων με αυξημένα χαρακτηριστικά ασφάλειας, θέμα που αποτελούσε χρόνιο αγκάθι στις σχέσεων των δυο χωρών, ενώ ακόμα και στα ταξίδια στην Ευρώπη Έλληνες πολίτες υφίστανται συχνά πρόσθετους ελέγχους ακριβώς γιατί οι υπάρχουσες ταυτότητες είναι της πλάκας από πλευράς ασφάλειας. Το πολιτικό προσωπικό δεν συγκινήθηκε καθόλου με τα παραπάνω, όπως επίσης δεν συγκινήθηκε με τα ατελείωτα δίκτυα πλαστογραφίας ταυτοτήτων που λειτουργούσαν και λειτουργούν στη χώρα από διάφορα εγκληματικά κέντρα. «Έτρεξε» σχετικός διαγωνισμός από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ακυρώθηκε, ακολούθησε άλλος από τη ΝΔ με υπουργό τον Μιχ. Χρυσοχοϊδη, ο οποίος ακυρώθηκε, ακολούθησε τρίτος διαγωνισμός πάλι από κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος πάλι ακυρώθηκε. Και όλα αυτά τα χρόνια το πάρτι συνεχίζονταν.

-- Γιατί αλλάζουν οι ταυτότητες τώρα; Διότι από τον Αύγουστο του 2026 κανένας Έλληνας με τις σημερινές προϊστορικές ταυτότητες δεν θα μπορούσε να ταξιδέψει εκτός Ελλάδας. Και αυτό μας φέρνει στο πυρηνικό πρόβλημα της χώρας: την έλλειψη στρατηγικής για το οτιδήποτε. Η αλλαγή των ταυτοτήτων ουσιαστικά δεν αποτέλεσε στρατηγική επιλογή της χώρας ώστε να αυξηθεί η ασφάλεια και να περιοριστεί η εγκληματικότητα και η διακίνηση μεταναστών, αλλά η κατάσταση αφέθηκε στον αυτόματο, η χώρα έγινε ξέφραγο αμπέλι, και μόνο στο παρά πέντε και επειδή μας υποχρεώνουν οι ξένοι, ώστε να μην αποκοπούμε από τη διεθνή κοινότητα, υιοθετούμε νέες ταυτότητες που δεν θα πλαστογραφούνται τόσο εύκολα. Αν ήταν στο χέρι μας θα μέναμε με τις ταυτότητες της δεκαετίας του 1960 για αλλά 50 χρόνια. 

-- Δυστυχώς η έλλειψη στρατηγικής είναι το καλό σενάριο. Διότι το κακό σενάρια είναι αυτή η αδυναμία του πολιτικού προσωπικού να προχωρήσει στα αυτονόητα να έχει να κάνει με άλλου τύπου συμφέροντα που ήθελαν τη χώρα ξέφρενο αμπέλι.

-- Οπότε όλη αυτή η συζήτηση σήμερα για τα τσιπάκια, τις κάμερες και τους συμπολίτες μας που με τις εικόνες της Παναγίας ξορκίζουν το τέρας των νέων ταυτοτήτων βολεύουν και εξυπηρετούν τα μέγιστα το πολιτικό προσωπικό.


Ανοίγουν οι προσφορές για Αττική Οδό

Την Πέμπτη, εκτός σοβαρού απροόπτου, θα ανοίξουν στο ΤΑΙΠΕΔ οι οικονομικές προσφορές για την Αττική Οδό. Το εκτός απροόπτου έχει να κάνει με τυχόν ενστάσεις που θα υποβληθούν  σχετικά με τα νομιμοποιητικά έγγραφα των διεκδικητών. Η σχετική διορία λήγει την Τετάρτη. Αν υποβληθούν ενστάσεις, ο διαγωνισμός θα πάει πίσω τουλάχιστον κατά τρεις μήνες. Τόσο από το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και από τους διεκδικητές το κλίμα που βγαίνει προς τα έξω είναι ότι σοβαρές παρατυπίες δεν υπάρχουν στα έγγραφα και όποιος υποβάλει ένσταση - έχει δικαίωμα ακόμη και για ένα λάθος... κόμμα- θα έχει ως στόχο την εσκεμμένη καθυστέρηση του διαγωνισμού. Το BD έχει αποκαλύψει πως σε ένα φάκελο υπάρχουν κάποια «λαθάκια» και όποιος θέλει να παίξει «καθυστέρηση» μπορεί να βρει την κατάλληλη αφορμή. Σχετικά με τις φήμες περί αποχώρησης της Vinci από τις προσφορές της Αττικής Οδού, λόγω τη μη έγκρισης αυξήσεων στα διόδια από το υπουργείο σε άλλες παραχωρήσεις δρόμων που συμμετέχει, αυτές δεν ευσταθούν, αφού οι Γάλλοι επιθυμούν διακαώς τη νέα σύμβαση παραχώρησης του δρόμου. Οι έξι διεκδικητές είναι η ισπανική Abertis, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η πορτογαλική Βriza μαζί με την Intrakat και την αγγλική Rubicone, η Vinci μαζί με Μυτιληναίο, οι σημερινοί ανάδοχοι Άκτωρ Παραχωρήσεις και Avax μαζί με τη γαλλική Μeridiam και η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου.


Οι νέες μπίζνες του Mr Watt+Volt

Σε ηλικία μόλις 43, ο Τάσος Παπαναγιώτου δεν θα μπορούσε «συνταξιοδοτηθεί» μετά από την επιτυχή πώληση του δημιουργήματος του, της Watt+Volt, στον όμιλο Mytilineos. Άλλωστε, στον τελευταίο ανέλαβε από τον περασμένο Φεβρουάριο τη θέση του Executive Director της δραστηριότητας M Energy Customer Solutions του Κλάδου Ενέργειας του ομίλου. Πέρα όμως από αυτά, την περασμένη Πέμπτη ο δραστήριος επιχειρηματίας προχώρησε στην σύσταση της εταιρείας Stonebridge Asset Management Μονοπρόσωπη Α.Ε. με το διόλου ευκαταφρόνητο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο του 1,15 εκατ. ευρώ. Τι αντικείμενο θα έχει η νέα εταιρεία; Υπηρεσίες διαχείρισης κεφαλαίων, υπηρεσίες αξιοποίησης και διαχείρισης περιουσίας νομικών προσώπων και υπηρεσίες χορήγησης, διαπραγμάτευσης και διαχείρισης πιστώσεων χωρίς την αποδοχή καταθέσεων.


Τα μυστήρια του E-shop

Μία από τις εταιρείες που υπήρξαν πρωτεργάτες και άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που αγοράζουμε ηλεκτρικές συσκευές είναι η e-shop. Δημιουργήθηκε πριν από 25 χρόνια και έβαλε το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ζωή μας, όταν ακόμη για τους περισσότερους το ίντερνετ ήταν άγνωστη λέξη. Πέρασε μία σοβαρή κρίση από την οποία φέρεται να ζημιώθηκαν σημαντικά αρκετοί προμηθευτές της, αλλά στην πορεία ξαναβρήκε τον δρόμο της έχοντας χτίσει ένα εκτενές πανελλαδικό δίκτυο σημείων παραλαβής παραγγελιών που εξυπηρετεί ένα φανατικό κοινό αλλά τους ευκαιριακούς πελάτες. Αν και η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει βγει πιο δυναμικά στην αγορά σε επίπεδο προβολής, παραμένει άγνωστο σε ποιον ανήκει αλλά και το μέγεθος της. Από το 2017 η Shopping Experience SMPC, το όνομα της εταιρείας του e-shop.gr, ελέγχεται από την κυπριακή Kolman Holdings Limited. Στο ΓΕΜΗ από το 2016 οπότε και συστήθηκε η νέα εταιρεία η αναρτήσεις είναι ελάχιστες, καμία τους δεν αφορά σε ισολογισμό, κάτι που οδήγησε το Μητρώο να προχωρήσει πριν από μερικές ημέρες στην αναστολή καταχώρησης. Ίσως με το μέτρο αυτό η εταιρεία πιεστεί και δώσει κάποια παραπάνω στοιχεία. 


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Αλλαγή προέδρου στον ΣΕΒ, τα νέα της Mytilineos και η αποχώρηση της Axia

Οι ζυμώσεις για την ανάδειξη νέου προέδρου στον ΣΕΒ, η Mytilineos στο προσκήνιο, η αποχώρηση της Axia από το σχήμα αναδόχων του Αεροδρομίου και η αλλαγή... προπονητή που κινητοποίησε την Αστυνομία.
John Paulson, Trapeza Peiraios, Alpha Bank, EYDAP
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Πόλσον αγοράζει Πειραιώς – Ελλάδα, η Viohalco επενδύει και η κρατική αφασία

Ο Τζ. Πόλσον στάζει μέλι για Τρ. Πειραιώς, κυβέρνηση και ελληνική οικονομία, οι ενεργειακές επενδύσεις του ομίλου Viohalco, οι φήμες για retail bond από Autohellas και τα νέα εγκληματικά περιστατικά που εκθέτουν Αστυνομία και Κράτος.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η Αττική Οδός, οι ορκωτοί στα ΕΛΤΑ και ο «αποκεφαλισμός» για το θεαθήναι

Πότε θα πέσουν οι υπογραφές για την Αττική Οδό, οι επιθέσεις κατά γυναικών στα Εξάρχεια και η αντίδραση του Γιάννη Οικονόμου, η αδιαφορία ορκωτών για τα ΕΛΤΑ, γιατί το Φυσικό Αέριο δεν αλλάζει όνομα και η καθυστέρηση στα έργα.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το φάντασμα των υποκλοπών, το μπούλινγκ Κικίλια, η Intralot και ο Σ. Κόκκαλης

Νέες απειλές στην κυβέρνηση από την επαναφορά των υποκλοπών στο προσκήνιο, πώς ο Β. Κικίλιας έκανε μπούλινγκ στον Μπ. Παπαδημητρίου, τα σφάλματα του Σ. Κόκκαλη με Intralot και γιατί ανησυχούν Ήρων και Φυσικό Αέριο.
:
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Κόφτης Μητσοτάκη για ΔΕΘ, το deal του Θέματος, η Αττική Οδός και τα λαϊκά ομόλογα

Γιατί ο πρωθυπουργός ζήτησε περιορισμένες συμμετοχές στη ΔΕΘ, η εξαγορά με... δόσεις, το έντοκο και οι τράπεζες, η αντίστροφη μέτρηση για την Αττική Οδό, τι είπε ο Σταϊκούρας για τις αυξήσεις διοδίων και οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ.
Stefanos Kasselakis, SYRIZA
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το τσουνάμι Κασσελάκη, η απόκρουση των αυξήσεων στα διόδια και η Αττική Οδός

Ο αυτοδημιούργητος της... Εκάλης που σαρώνει επικοινωνιακά τα πάντα, η μετάθεση των αυξήσεων στα διόδια για το 2023, αντίστροφη μέτρηση για την Αττική Οδό, η αντεπίθεση του e-fresh.gr και οι οικονομικές σχέσεις με την Παλαιστίνη.