ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πρωταγωνίστρια στην ανακύκλωση ρούχων η σουηδική εταιρεία μόδας H&M

Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 85.000 τόνους ρούχων σε 75 χώρες, στην 6ετία 2013-2019, ενώ 205 τόνοι συγκεντρώθηκαν στα ελληνικά καταστήματα της αλυσίδας μόνο μέσα στο 2021.

Με στόχο να καταστεί «κλιματικά θετική» κι όχι απλώς ουδέτερη ως προς την εφοδιαστική της αλυσίδα μέχρι το 2040, η σουηδική εταιρεία μόδας Η&Μ, έχει προχωρήσει στην υιοθέτηση εξαιρετικά φιλόδοξων στόχων στα πλαίσια της διαρκούς προσπάθειάς της να μειώσει το, εξαιρετικά υψηλό, περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Όπως σημείωσε η κα Anna Velikova, Change Communication Lead & Sustainability Manager, H&M Sales Market Greece, κατά την διάρκεια των εργασιών του 1ου Sustainable Fashion & Beauty Conference που διοργανώθηκε προ ολίγων ημερών, η ανταπόκριση και του ελληνικού κοινού στην πρωτοβουλία ανακύκλωσης ρούχων -μία από τις δράσεις που υλοποιεί ο σουηδικός όμιλος- είναι πολύ ενθαρρυντική μέχρι στιγμής, αποδεικνύοντας στην πράξη την σημασία της εμπλοκής του ίδιου του καταναλωτή στην προσπάθεια.

Το σχετικό πρόγραμμα -το μεγαλύτερο στον κόσμο- τρέχει διεθνώς από το 2013 με σημαντική επιτυχία, συνεισφέροντας στην προσπάθεια του ομίλου να ενσωματώσει πρακτικές που οδηγούν στην βιώσιμη κυκλικότητα. Η εταιρεία έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερους από 85.000 τόνους ρούχων από το σύνολο των καταστημάτων που λειτουργεί σε 75 χώρες, στην 6ετία 2013-2019, ενώ 205 τόνοι ρούχων συγκεντρώθηκαν στα ελληνικά καταστήματα της αλυσίδας μόνο μέσα στο 2021.

Σύμφωνα με την κα Velikova, ο τελικός καταναλωτής ευθύνεται για το 20% της συνολικής κλιματικής επιβάρυνσης της βιομηχανίας της μόδας, ποσοστό που δύναται να μειωθεί εφόσον γίνουν συνειδητές προσπάθειες ευαισθητοποίησης του κοινού από το σύνολο της βιομηχανίας. Η ίδια υπογράμμισε μάλιστα ότι είναι καιρός όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι, επί του παρόντος, μόλις το 1% των υλικών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή ρούχων ετησίως ανακυκλώνεται, με το υπόλοιπο να καταλήγει στις χωματερές… 

Σε κάθε περίπτωση, μέσα στο 2020 το 64% των ενδυμάτων του ομίλου Η&Μ κατασκευάστηκαν από ανακυκλώσιμα υλικά, με τελικό στόχο το ποσοστό αυτό να φθάσει το 100% μέχρι το 2030. Ήδη, το 100% του βάμβακος που η αλυσίδα χρησιμοποιεί είναι βιώσιμα καλλιεργήσιμο, ενώ μέχρι το 2030 ο στόχος είναι η αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε ποσοστό 100%, καθώς και η χρήση ανακυκλωμένων ή ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας επίσης κατ’ αποκλειστικότητα.

Ο όμιλος πάντως μείωσε το 2020 τον όγκο των συσκευασιών του συνολικά κατά 14%, ενώ ειδικά οι πλαστικές συσκευασίες έχουν μειωθεί κατά 24%, καθώς πέρσι ξεκίνησε το πρόγραμμα απόσυρσης των πλαστικών κρεμαστών μίας χρήσης, που αποτελεί το 59% του συνόλου της πλαστικής συσκευασίας της αλυσίδας και των polybags που συνιστούν το 28%. Περαιτέρω, ο όμιλος εισήγαγε συσκευασίες από ανακυκλωμένο χαρτί για τις online παραγγελίες του. 

Ταυτόχρονα, η Η&Μ εισάγει στις συλλογές της καινοτόμα υλικά, όπως το Made of Air, ένα ανθρακικά ουδέτερο πλαστικό που βοηθάει στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, την ίνα Naia Renew, μία ίνα από σελουλόζη φτιαγμένη από 60% πιστοποιημένες ίνες μαλλιού και 40% ανακυκλωμένο πλαστικό, αλλά και την Vegea, ένα vegan υλικό που προέρχεται από κατάλοιπα προϊόντων που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την παραγωγή οίνου, όπως οι φλούδες των σταφυλιών, και το οποίο δύναται να υποκαταστήσει το δέρμα. Τέλος, υιοθετώντας την τεχνολγία Texloop RICOT, η Η&Μ επιτυγχάνει την ανακύκλωση του βάμβακος που έχει χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή των t-shirts. 

Περαιτέρω, η ενέργεια που καταναλώνεται σε γραφεία, καταστήματα κι αποθήκες της Η&Μ προέρχεται σε ποσοστό 96% από ανανεώσιμες πηγές. Προς αυτήν την κατεύθυνση έγιναν σημαντικές αναβαθμίσεις τα τελευταία χρόνια και στα καταστήματα της αλυσίδας στην χώρα μας, κυρίως ως προς τον φωτισμό τους, συμβάλλοντας στην γενικότερη προσπάθεια της αλυσίδας. 

Ο σουηδικός όμιλος βρίσκεται και σε διαδικασία αναθεώρησης των συνεργατών του, καθώς, η πανδημία ανέδειξε εκ νέου τις μεγάλες ανισότητες που ταλανίζουν την εφοδιαστική αλυσίδα της βιομηχανίας της μόδας. Απασχολώντας περί το 1,6 εκατ εργαζόμενους κατά μήκος της δικής της εφοδιαστικής αλυσίδας, η Η&Μ είναι σε θέση να κάνει την διαφορά για δικαιότερη κατανομή των υπεραξιών που δημιουργούνται από την παγκόσμια δραστηριότητα της.

Παράλληλα, ο όμιλος επιδιώκει να μειώσει τις πρώτες ύλες που χρειάζεται, εφαρμόζοντας μοντέλα πρόγνωσης της ζήτησης, ώστε να προσαρμόσει αναλόγως την παραγωγή, αποφεύγοντας την συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων αποβλήτων. Κλείνοντας την παρουσίαση της, η κα Velikova σημείωσε ότι είναι καιρός να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των όλων των παραγόντων της βιομηχανίας της μόδας για ένα καλύτερο μέλλον. Αν και είναι ο μεγαλύτερος fashion retailer στον κόσμο, η Η&Μ αντιπροσωπεύει μόλις το 2% της βιομηχανίας της μόδας, καλώντας πλέον το υπόλοιπο 98% να συνεργαστεί μαζί της, αντιστρέφοντας τα έως τώρα δεδομένα όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων και επιστροφή σε κερδοφορία για την H&M στην Ελλάδα

Ο σουηδικός όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. στην χώρα μας στη χρήση του 2022 πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 49%. Δρομολογεί την επιστροφή του στην ουκρανική αγορά μέσα στο φθινόπωρο.
ΔΙΕΘΝΗ

Σκληρός πόλεμος στο fast fashion: Πώς η Zara κερδίζει την H&M

Αν και οι δύο κολοσσοί έχουν παρεμφερές επιχειρηματικό μοντέλο, η αλυσίδα Zara κερδίζει μεγαλύτερα δημογραφικά κοινά, καθώς θέτει την ποικιλία και την ποιότητα στο επίκεντρο. Επίσης, διαθέτει ιδιόκτητα εργοστάσια.