ΓΔ: 2102.73 0.74% Τζίρος: 96.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:10:39
Κίνηση ταξί στο κέντρο
Φωτογραφία Shuttestock

Τα νέα αυτοκίνητα έχουν κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα ή εφεδρικό τροχό

Τα κιτ επισκευής ελαστικών κερδίζουν έδαφος αντί της ρεζέρβας λόγω κόστους και χώρου, αλλά δεν είναι πανάκεια: έχουν περιορισμούς και ημερομηνία λήξης.

Εδώ και αρκετά χρόνια τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με κιτ επισκευής ελαστικού αντί για εφεδρικό ελαστικό κανονικού μεγέθους ή ελαστικό έκτακτης ανάγκης.

 Αυτό το κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως για να μειώσουν το κόστος κατασκευής, ενώ παράλληλα θέλουν να κερδίσουν περισσότερα λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

Το κιτ επισκευής είναι εύκολο να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από ένα εφεδρικό ελαστικό ή ελαστικό έκτακτης ανάγκης. Ένα κιτ επισκευής ζυγίζει επίσης σημαντικά λιγότερο από ένα εφεδρικό ελαστικό και επομένως δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.

Από την άλλη εάν το στεγανωτικό υγρό χρησιμοποιηθεί σ' ένα ελαστικό όταν αυτό παρουσιάσει βλάβη, ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητό τους μόνο μια συγκεκριμένη απόσταση μέχρι να βρει ένα συνεργείο. Δεν μπορεί να το αφήσει και να κυκλοφορεί με αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα.

 Τα κιτ επισκευής ελαστικών είναι σχετικά βολικά στη χρήση και αποτελούν δαπανηρή εναλλακτική λύση σε σχέση με τη ρεζέρβα. Εκτός από το υγρό επισκευής, απαιτούν έναν συμπιεστή για να φουσκώσει το σκασμένο ελαστικό στη σωστή πίεση, ενώ το κόστος ενός κιτ επισκευής κυμαίνεται μέχρι περίπου 50 ευρώ. 

Οι επισκευές δεν αποτελούν μόνιμη λύση, ενώ το κατεστραμμένο ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί σύντομα με ένα καινούριο.

Επιπλέον, το στεγανωτικό ελαστικών λειτουργεί μόνο εάν υπάρχει διαρροή στο πέλμα του ελαστικού. Αυτή η διαρροή δεν πρέπει να έχει διάμετρο μεγαλύτερη από 4 έως 5 χιλιοστά , καθώς μεγαλύτερες ζημιές στο ελαστικό, δεν μπορούν να επισκευαστούν με στεγανωτικό ελαστικών. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε θα χρειαστεί οδική βοήθεια για να πάει το αυτοκίνητο σε συνεργείο.

Από την άλλη τα σπρέι ελαστικών είναι σημαντικά φθηνότερα από τα κιτ επισκευής. Σε αντίθεση με τα κιτ επισκευής τρυπημένων ελαστικών, το υγρό επισκευής ψεκάζεται στο κατεστραμμένο ελαστικό χρησιμοποιώντας μια φιάλη αερίου. 

Αυτό αποκαθιστά ταυτόχρονα την απαραίτητη πίεση ελαστικών για συνεχή οδήγηση. Η εφαρμογή του στεγανωτικού ελαστικών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ελαστικά έως 16 ίντσες και η μέγιστη πίεση αέρα μετά την εφαρμογή είναι συχνά μόνο 1,5 bar.

Τέλος, ορισμένα προϊόντα δεν είναι κατάλληλα για αυτοκίνητα με συστήματα άμεσης παρακολούθησης πίεσης ελαστικών που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, καθώς το στεγανωτικό ελαστικών μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους μόνιμα εγκατεστημένους αισθητήρες τους. 

Και φυσικά να επισημάνουμε ότι τα κιτ επισκευής ελαστικών, όπως και τα κιτ πρώτων βοηθειών αυτοκινήτων έχουν ημερομηνία λήξης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.
Ford Ranger υβριδικό
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Ford Ranger PHEV κερδίζει το International Pick-Up Award 2026-2027

Το Ford Ranger PHEV κατέκτησε το International Pick-up Award 2026-2027, όντας το πρώτο υβριδικό που τιμάται. Εντυπωσίασε με τη συνδυασμένη υβριδική του απόδοση, off-road ικανότητες και τη λειτουργία Pro Power Onboard ως κινητή μονάδα ενέργειας.
Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύλληψη γνωστής ηθοποιού στη Βουλιαγμένη για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Γνωστή ηθοποιός συνελήφθη στη Βουλιαγμένη αφού εντοπίστηκε να οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, χωρίς πινακίδες και με επίπεδα αλκοόλ άνω του ορίου, με την ΕΛΑΣ να σχηματίζει δικογραφία για πολλαπλές παραβάσεις.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.