ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση - Τι προβλέπει

Το νέο νομοσχέδιο, που αναμένεται να έχει λίγα άρθρα και εντάσσεται στον προγραμματισμό του υπουργείου για τη μεταρρύθμιση των σχολείων, θα τεθεί από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση στην πλατφόρμα του opengov.gr.

Αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, τη χρήση των κτιριακών τους εγκαταστάσεων και τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που παρουσιάστηκε νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

«Από ένα πλαίσιο ασφυκτικού ελέγχου και αμφισβήτησης, περνάμε σε ένα πλαίσιο εποπτείας και εμπιστοσύνης», τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

«Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, εκσυγχρονίζουμε τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης», πρόσθεσε και συνέχισε: «Από το συγκεντρωτισμό, τον κρατικό παρεμβατισμό, την ακαμψία και τον περιορισμό πρωτοβουλιών [περνάμε] στην αποκέντρωση, την αυτονομία, την ευελιξία, την ενίσχυση καινοτομιών και τη συνεργασία».

Το νέο νομοσχέδιο, που αναμένεται να έχει λίγα άρθρα και που εντάσσεται στον προγραμματισμό του υπουργείου για τη συνολικότερη μεταρρύθμιση των σχολείων, θα τεθεί από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση στην πλατφόρμα του opengov και αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και της σχετικής επεξεργασίας από την ηγεσία του υπουργείου, θα πάει στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για «αγκυλώσεις» που «επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού πλαισίου», οι οποίες είναι, μεταξύ άλλων, όπως ανέφερε, «το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».

Στόχοι των νέων νομοθετικών ρυθμίσεων είναι η μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, η ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου, η ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς επίσης και η αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.

Συνολικά, το νομοσχέδιο προβλέπει: α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.

Οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται αρχικά η παροχή ευελιξίας στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού προγράμματος του υπουργείου). Επίσης, προβλέπεται ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.

Επιπλέον, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων θα ελέγχεται μόνο με έλεγχο νομιμότητας και όχι με έλεγχο σκοπιμότητας.

Σημαντική ρύθμιση, είναι επίσης εκείνη που προβλέπει τη διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών και από ιδιωτικά σχολεία σε ιδιωτικά.

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Το νομοσχέδιο προβλέπει την αξιολόγηση των ιδιωτικών σχολείων, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ' αναλογία των κριτηρίων που ισχύουν πλέον και για το δημόσιο σχολείο.

Επιπλέον, προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων αορίστου χρόνου χωρίς να προηγείται διετία, καθώς καταργούνται ο συμβάσεις διετίας πρώτης πρόσληψης.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου των εκπαιδευτικών σε δύο περιπτώσεις: Πρώτον, κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και δεύτερον, σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.

Ένα σημείο, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των αρμόδιων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, είναι εκείνο της δυνατότητας που δίνεται για πρόσθετη απασχόληση των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου. Για την απασχόληση αυτή, δίνεται η δυνατότητα αύξησης εισοδήματος.

Ως προς τους ορισμούς διευθυντών και υποδιευθυντών, το νομοσχέδιο προβλέπει έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας από τον διευθυντή Εκπαίδευσης, δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντή και υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους και δυνατότητα διορισμού υποδιευθυντών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.

Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, δίνονται κάποιες επιπλέον δυνατότητες. Αυτές περιλαμβάνουν το να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή, καθώς επίσης και να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.

Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Χρήση κτιριακών εγκαταστάσεων

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη συστέγαση όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις ενός ιδιωτικού σχολείου, καθώς επίσης και την αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο gov.gr είναι διαθέσιμη η βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/Μαθήτριας

Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
pierrakakis
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κ. Πιερρακάκης: Ίσα δικαιώματα στους αποφοίτους μη κρατικών Πανεπιστημίων

Ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το δημόσιο πανεπιστήμιο παραμένει η ναυαρχίδα της κυβερνητικής πολιτικής ενώ απέκλεισε τη μόνιμη παράλληλη απασχόληση καθηγητών των δημόσιων πανεπιστημίων στα Μη Κρατικά.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας

Η διαφορετικότητα, είναι μια κανονικότητα στην καθημερινότητά μας, ανέφερε χαρακτηριστικά η η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δόμνα Μιχαηλίδου και εξήρε την πρωτοβουλία του πρύτανη για την υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δ. Μιχαηλίδου: Η αναπηρία αποτελεί κανονικότητα στην καθημερινότητά μας

Στα πέντε χρόνια λειτουργίας του, το πρόγραμμα που διοργανώνεται από τα Special Olympics Hellas συμβάλλει σημαντικά στην άρση των αποκλεισμών και την ένταξη των ατόμων με νοητική αναπηρία στην κοινωνία.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κ. Πιερρακάκης: Άμεσα στη Βουλή η ρύθμιση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δήλωσε πως το θέμα θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο πριν το τέλος του έτους. Έρχεται η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία στις αρχές του 2024.