ΓΔ: 1365.48 0.60% Τζίρος: 100.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Athina, Athens, Akinita, Real Estate
Φωτο: unsplash

Λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο πράσινο μπορούν να κάνουν βιώσιμη την Αθήνα

Μαζί με το Παρίσι και τη Βαρκελώνη είναι οι πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ευρώπης και αντιμετωπίζει την άνοδο της θερμοκρασίας με σημαντικές επιβαρύνσεις.

Με αφορμή το 9ο Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αστικής Ανθεκτικότητας που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, μέσα σε μια χρονική συγκυρία που η κλιματική αλλαγή και η υπερθέρμανση του πλανήτη προκαλούν παγκόσμια ανησυχία, η πρώτη επικεφαλής αντιμετώπισης υπερθέρμανσης στο δήμο Αθηναίων, Λενιώ Μυριβήλη, μιλά αποκλειστικά στο ΑΠΕ για προβλήματα και λύσεις. Αναφέρεται εμφατικά στην ανάγκη απομάκρυνσης των περισσότερων αυτοκινήτων και την δημιουργία χώρων πρασίνου και υδάτινων επιφανειών.

Πόσο τελικά είνα εφικτή η αστική ανθεκτικότητα στην πράξη για την Αθήνα

Η Αθήνα ειδικά, που μαζί με το Παρίσι και τη Βαρκελώνη είναι οι πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις της Ευρώπης, αντιμετωπίζει την άνοδο της θερμοκρασίας με σημαντικές επιβαρύνσεις. Η πόλη μας κατάφερε να οργανωθεί και να προετοιμαστεί για την αστική ανθεκτικότητα. Το 2017 ολοκλήρωσε τη στρατηγική της προς αυτή την κατεύθυνση και έκτοτε δουλεύει σε ένα μεγάλο βαθμό ιδιαίτερα απέναντι στα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής. Για να μπορέσει μία πόλη να αυξήσει την ανθεκτικότητά της, θα πρέπει να έχει ένα σαφές στρατηγικό σχέδιο και να έχει καταφέρει αυτό το στρατηγικό σχέδιο να έχει γίνει με τη συνεργασία των πολιτών. Αυτό η Αθήνα το έχει σε ένα μεγάλο βαθμό πετύχει. Φέτος εκπόνησε το νέο επικαιροποιημένο σχέδιο για την κλιματική αλλαγή, ένα σχέδιο που έγινε σε ουσιαστική συνεργασία με τους πολίτες.

Ποιοί είναι οι κύριοι λόγοι που δυσχεραίνουν την επίτευξη του στόχου και πως μπορούν να ξεπεραστούν

Οι κύριοι λόγοι που κάνουν την Αθήνα να έχει τεράστιες δυσκολίες για να αντιμετωπίσει την άνοδο της θερμοκρασίας είναι ότι είναι πολύ πυκνοκατοικημένη. Δεν έχει αυτή τη στιγμή η Αθήνα, δημόσιους χώρους που θα μπορούσε να αυξηθεί το ποσοστό των δέντρων, το ποσοστό της σκίασης από δέντρα. Δεν υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί το ποσοστό των περιοχών που είναι υδατοδιαπερατές όπως τα πάρκα και οι χώροι πρασίνου. Αυτή τη στιγμή στην Αθήνα περίπου το 80% της επιφάνειάς της είναι καλυμμένο από τσιμέντο και άσφαλτο. Αυτά τα υλικά απορροφούν θερμότητα και συνήθως το βράδυ την ακτινοβολούν. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι το να καταφέρουμε να πάρουμε τον δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα. Η πόλη δεν θα είναι βιώσιμη αν συνεχίσουν να αυξάνονται τα ΙΧ με τους ρυθμούς που γίνεται σήμερα.

Πώς ο δήμος της Αθήνας αντιμετωπίζει σήμερα τα προβλήματα και τις λύσεις

Για πρώτη φορά έχουμε μια τελείως καινοτόμα κατηγοριοποίηση καυσώνων ειδικά για την Αθήνα, που βασίζεται στην προηγούμενη εμπειρία τριών δεκαετιών στην πόλη και ουσιαστικά οριοθετεί το πόσο ρίσκο έχει για την υγεία των κατοίκων ο καύσωνας που έπεται. Μπορούμε πλέον σε συνεργασία με το meteo.gr και με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και την ομάδα του κυρίου Λαγουβάρδου, να βγάζουμε προγνωστικά για τους καύσωνες των επόμενων ημερών με βάση το πόσο επικίνδυνοι θα είναι αυτοί για τον πληθυσμό της Αθήνας. Σε περιόδους καύσωνα για πρώτη φορά στα δημοτικά ιατρεία υπάρχει μία γραμμή υποστήριξης για όλους. Έχουμε μία εφαρμογή για smart phones που λέγεται EXTREMA Global, μέσα από την οποία μπορεί ο καθένας να «κατεβάσει» στο κινητό του τηλέφωνο και να πάρει πληροφορίες για το εάν ο ίδιος στο σημείο που βρίσκεται μέσα στη πόλη σε αληθινό χρόνο, είναι σε ρίσκο, με βάση την ηλικία το φύλο του και το αν έχει υποκείμενα νοσήματα.

Για όλες αυτές τις δράσεις συνεργαζόμαστε στενά με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό. Εστιάζουμε στον επανασχεδιασμό της πόλης με γνώμονα το να φέρουμε τη φύση μέσα στη πόλη. Μέσα από αυτή τη λογική έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε νέους χώρους πρασίνου, οι πιο μεγάλοι χώροι που αυτή τη στιγμή σχεδιάζονται είναι μέσα στη Διπλή Ανάπλαση με ένα μεγάλο πάρκο που θα γίνει στον Ελαιώνα. Ο Ελαιώνας είναι η περιοχή που υποφέρει περισσότερο από τις θερμικές πιέσεις. Επίσης έχουμε συνεργασία με την Περιφέρεια και την ΕΥΔΑΠ για ένα πιο μακροχρόνιο σχεδιασμό που αφορά στο να αυξήσουμε τους χώρους πρασίνου πάνω από τη διαδρομή του Αδριάνειου Υδραγωγείου. Αυτό ελπίζουμε να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα στον επόμενο χρόνο. Τέλος, η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου είναι μια μεγάλη πρόκληση για την Αθήνα, γι' αυτό είναι και μέσα στις 100 πρώτες πόλεις στην Ευρώπη που θα προσπαθήσουν να πετύχουν μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, μέχρι το 2030.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η γονιμότητα επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή σύμφωνα με έρευνα

Η καθηγήτρια Μαιευτικής- Γυναικολογίας ΕΚΠΑ Σοφία Καλανταρίδου παρουσίασε τα αποτελέσματα μελετών για την μείωση της γυναικείας γονιμότητας, εξαιτίας τής περιβαλλοντική ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής.
astinomia, astynomia, ELAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προφυλακιστέος ο 39χρονος για την δολοφονία της Κυριακής Γρίβα

Ο 39χρονος δράστης μεταφέρθηκε μετά την 1 το μεσημέρι στο ανακριτικό γραφείο, έχοντας επιδέσμους στο κεφάλι εξαιτίας, επιπόλαιων σύμφωνα με τους γιατρούς, τραυμάτων που επέφερε ο ίδιος στον εαυτό του μετά το έγκλημα.
elliniki astynomia-listeia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΛΑΣ: Ελέγχονται όλοι ενδελεχώς και στο Αστυνομικό Τμήμα και στο «100»

«Ο αστυνομικός του τηλεφωνικού κέντρου που ακούγεται να συνομιλεί με το θύμα», αναφέρουν πηγές της ΕΛΑΣ, «έχει απομακρυνθεί από την θέση του, είναι υπό έρευνα από την ΕΛΑΣ και αντιμέτωπος με ποινικές και διοικητικές ευθύνες.
astinomia, astynomia, ELAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αντικαταστάθηκαν ο διοικητής του ΑΤ και ο τηλεφωνητής της Άμεσης Δράσης

Η Κυριακή Γρίβα φέρεται να έλαβε την απάντηση «το περιπολικό δεν είναι ταξί κυρία μου» από τηλεφωνητή της ΕΛ.ΑΣ., λίγο πριν πέσει θύμα δολοφονίας. Ήταν εκείνη τη στιγμή που βγαίνοντας από το ΑΤ Αγίων Αναργύρων πήρε τηλέφωνο την Άμεση Δράση.