ΓΔ: 912.33 0.05% Τζίρος: 280.85 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

ΓΣΕΒΕΕ: Η εμπειρία της COVID-19 στην εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων

Η πανδημία με τις αρχικές συνθήκες της «κοινωνικής αποστασιοποίησης» και την επιβεβλημένη επείγουσα εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα στην διεξαγωγή δράσεων εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων.

«Σεισμική» αλλαγή προκάλεσε στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ενηλίκων η πανδημία της νόσου COVID-19. Βοήθησε στη διάκριση των σημαντικών στοιχείων της εκπαιδευτικής σχέσης από τα δευτερεύοντα, αλλά και επέκτεινε, βάθυνε τις ανισότητες. Αυτά προκύπτουν από το συλλογικό τόμο που εξέδωσε η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) με τα κείμενα που παρουσιάστηκαν σε, πρόσφατο, διαδικτυακό συνέδριο του Κύκλου Διαλόγου του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ με θέμα: «Η εμπειρία της πανδημίας της νόσου COVID-19 στην εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων στην Ελλάδα: διαστάσεις, συνέπειες, προοπτικές». Το βασικό ερώτημα που απασχόλησε το συνέδριο αλλά και τον τόμο, ήταν πώς η εμπειρία της πανδημίας του COVID-19 επέδρασε και συνεχίζει να επιδρά:

  • στις μορφές,
  • στις διαδικασίες,
  • στη συμμετοχή και
  • στα περιεχόμενα της εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων.

Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται ότι:

  • Η πανδημία της νόσου COVID-19 με τις αρχικές συνθήκες της «κοινωνικής αποστασιοποίησης» και την επιβεβλημένη επείγουσα εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα στην διεξαγωγή δράσεων εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων.
  • Το περιβάλλον και οι μορφές μάθησης υπέστησαν απότομη «σεισμική» αλλαγή.
  • Τα περιεχόμενα μάθησης επηρεάστηκαν σε σημαντικό βαθμό, με τις «ψηφιακές δεξιότητες άμεσης ανάγκης» να ανέρχονται ραγδαία στην κλίμακα των ζητούμενων αντικειμένων κατάρτισης.
  • Η ταχύτητα και η επιτακτικότητα των αλλαγών λόγω άφησε στο περιθώριο τα ζητήματα της ποιότητας της εκπαίδευσης, ουσιαστικής συμμετοχής και άμεσης προσωπικής συσχέτισης εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενων και εκπαιδευόμενων μεταξύ τους.
  • Η πανδημία του COVID-19 δεν δοκίμασε μόνο ποικίλες εφαρμογές ψηφιακής μάθησης, αλλά -ακόμη σημαντικότερο- δοκίμασε και εδραίωσε νέες εργασιακές και εκπαιδευτικές συμπεριφορές.
  • Σε πολλές περιπτώσεις, αποκάλυψε τα τεράστια κενά σε υποδομές και εξοπλισμό, αλλά επίσης ανέδειξε νέες δυνατότητες ή επανατοποθέτησε σε νέα βάση κάποιες ήδη γνωστές και διαθέσιμες, αλλά όχι εκτενώς εφαρμοζόμενες, εφαρμογές.
  • Βοήθησε στη διάκριση των σημαντικών στοιχείων της εκπαιδευτικής σχέσης από τα δευτερεύοντα, αλλά και επέκτεινε, βάθυνε τις ανισότητες.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

H long covid είναι πολύ πιθανόν να υποκρύπτει σοβαρές ασθένειες

Η διαπίστωση ανήκει στον καθηγητή πνευμονολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και πρόεδρο της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας Στέλιο Λουκίδη, ο οποίος επισημαίνει ότι κάποια από τα συμπτώματα μπορεί να κρύβουν μία άλλη ασθένεια.