ΓΔ: 1044.96 -0.45% Τζίρος: 73.18 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
diving-katadyseis
Φώτο: Shutterstock

Αδιευκρίνιστα τα αίτια της βύθισης του ρυμουλκού στο λιμάνι της Πάτμου

Από την Λιμενική Αρχή Πάτμου αμέσως μετά τη βύθιση του σκάφους εφαρμόστηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ενώ ξεκίνησαν οι έρευνες από περιπολικό σκάφος του λιμενικού ιδιωτικά σκάφη και ιδιώτες δύτες

Αναπάντητα παραμένουν μέχρι στιγμής τα ερωτήματα της βύθισης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ» στο κεντρικό λιμάνι της Πάτμου, κατά τη διαδικασία χειρισμών απόδεσης του κρουαζιερόπλοιου «AZAMARA JOURNEY» σημαίας Μάλτας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερνήτης του σκάφους. Στο ρυμουλκό επέβαιναν δύο άτομα, ο 45χρονος καπετάνιος και ένας 26χρονος τρίτος μηχανικός. Το δεύτερο άτομο, κατάφερε να διασωθεί, όμως τα ίχνη του καπετάνιου χάθηκαν και εντοπίστηκε λίγη ώρα αργότερα νεκρός από ιδιώτη δύτη μέσα στο ρυμουλκό σκάφος.

Από την Λιμενική Αρχή Πάτμου αμέσως μετά τη βύθιση του ρυμουλκού εφαρμόστηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ενώ ξεκίνησαν οι έρευνες από περιπολικό σκάφος του λιμενικού ιδιωτικά σκάφη και ιδιώτες δύτες. Πρώτα εντοπίστηκε το δεύτερο μέλος του πληρώματος ο 26χρονος μηχανικός, ο οποίος περισυνελέγη καλά στην υγεία του από τη σωστική λέμβο του κρουαζιερόπλοιου, ενώ στη συνέχεια εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του ο 45χρονος κυβερνήτης, εντός του βυθισμένου ρυμουλκού πλοίου, από ιδιώτη δύτη και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Πάτμου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του. Την προανάκριση της υπόθεσης για τα αίτια της βύθισης του ρυμουλκού έχει αναλάβει το Λιμεναρχείο Πάτμου, που αναμένεται να λάβει και τις σχετικές καταθέσεις.

Σύμφωνα με τα στελέχη του λιμενικού σώματος η βύθιση του ρυμουλκού στο σημείο του συμβάντος δεν εμποδίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας. Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, Παύλος Ξηραδάκης μιλώντας πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε αναφέρει ότι ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, ενώ οι εξελίξεις στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθιστούν απαραίτητη την αλλαγή του. Μάλιστα, είχε επισημάνει την ανάγκη να αντικατασταθεί ο στόλος με ένταξη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, προκειμένου να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία νέα αποδοτικότερα πλοία με μεγαλύτερες ελκτικές δυνάμεις και με τη χρήση πιο φιλικών καυσίμων προς το περιβάλλον.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ploio-limani-anemoi
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απεργίες των ναυτικών θα κρατήσουν δεμένα τα πλοία στα λίμάνια

Σε 48ωρη απεργία κατεβαίνει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας ενώ ζητά την καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας και αύξηση του επιδόματος ανεργίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρενόχληση σκάφους του λιμενικού από τουρκική ακταιωρό νότια της Σάμου

Στη θαλάσσια περιοχή 3,8 ναυτικά μίλια νότια της Σάμου είναι σε εξέλιξη από χθες έρευνες του λιμενικού σώματος υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης και με τη συνδρομή της Frontex.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο

Κανονικά εκτελούνται τα δρομολόγια για τον Αργοσαρωνικό, ενώ κλειστή παραμένει η γραμμή Αγ.Μαρίνα - Νέα Στύρα. Οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν, πριν την αναχώρησή τους να επικοινωνούν με τα κατά τόπους λιμεναρχεία.