ΓΔ: 1420.4 1.99% Τζίρος: 92.11 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Φιλοξενία μου»: Μαθητές έρχονται σε επαφή με τον ελληνικό τουρισμό

Το πρόγραμμα που σχεδιάστηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και το υπουργείο Τουρισμού και απευθύνεται σε μαθητές του Β' και Γ' Δημοτικού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

«Από πού είσαι;» ρωτά την Ξένια ο Αλέξης. «Ζω στη Γερμανία», απαντά εκείνη με τρεις λέξεις. «Και πώς και μιλάς ελληνικά;» «Η μαμά μου είναι από το Βούπερταλ κι ο μπαμπάς μου από τα Φιλιατρά». Ξαφνικά μπαίνει η Κάτια στην κουβέντα: «Εμένα ο μπαμπάς μου είναι από την Εύβοια κι η μαμά από τη Σμύρνη, γεννήθηκα στη Ρόδο, μα μένουμε στην Κρήτη».

Η ιστορία της Ξένιας και της παρέας της, που εξελίσσεται σε ένα παραλιακό χωριό κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, αποτελεί το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος «Φιλοξενία μου», που σχεδιάστηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και το υπουργείο Τουρισμού. Ακολούθως, με τη βοήθεια ειδικών παιδαγωγών και την έγκριση του υπουργείου Παιδείας η «Φιλοξενία μου» εισήχθη στα σχολεία, ενώ απευθύνεται σε μαθητές του Β' και Γ' Δημοτικού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Βασικός στόχος του προγράμματος, «είναι να εισάγει τους/ις μαθητές/ριες από την πρώιμη ηλικία των 8 ετών, σε έννοιες σχετικές με τη βιομηχανία του τουρισμού, όπως είναι, η φιλοξενία, η διαφορετικότητα, η επιχειρηματικότητα, η βιώσιμη και τουριστική ανάπτυξη και τα τουριστικά επαγγέλματα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ζωή Δάβαρη από την Παιδαγωγική Ομάδα «Απ'Ουσία», υπεύθυνη του εκπαιδευτικού υλικού του προγράμματος.

Παράλληλα, οι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι, «η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η ανάληψη πρωτοβουλιών, καθώς και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης», προσθέτει η κ. Δάβαρη. Οι ήρωες/ίδες του παραμυθιού δημιουργήθηκαν καταρχήν «ως χαρακτήρες που προέρχονται από διαφορετικά μέρη στην Ελλάδα, ώστε να μπορούν να ταυτιστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι/ες μαθητές/ριες και να εμπλακούν ενεργά στην ιστορία από την αρχή», εξηγεί η κ. Δάβαρη.

Επίσης, με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία «να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορες περιοχές της Ελλάδας και να μοιραστούν πληροφορίες για τους τόπους καταγωγής ή διαμονής τους». Παράλληλα, «διευκολύνουμε παιδιά από άλλες χώρες να ταυτιστούν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους στην τάξη», συμπληρώνει. «Το μάθημα «Φιλοξενία μου», μια σημαντική ελληνική πρωτοβουλία, η πρώτη σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενώνει τους μαθητές όλης της Ελλάδας, καθώς η φιλοξενία είναι μέρος της κληρονομιάς μας, αλλά, ακόμα περισσότερο, αποτελεί το μέλλον μας», επισημαίνει η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Μέσα από το πρόγραμμα, «φιλοδοξούμε να μπουν οι βάσεις για την βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου, να διευρυνθούν σημαντικά οι ορίζοντες και ο αριθμός των ευκαιριών που έχουν στην διάθεσή τα παιδιά της χώρας και βέβαια να εξοικειωθούν με την έννοια της φιλοξενίας και να γνωρίσουν τον κόσμο της», συνεχίζει η κ. Ζαχαράκη.

«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘ στην επιδίωξή του για ένα αναβαθμισμένο σχολείο, ένα σχολείο με νέα φιλοσοφία και όραμα, έχει συνοδοιπόρους του φορείς, που με τις δικές τους προτάσεις ενισχύουν και επιβεβαιώνουν την πολλαπλή στόχευσή του μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προτείνουν», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή. Το πρόγραμμα «Φιλοξενία μου» είναι διαθέσιμο προς επιλογή από τα σχολεία στην ειδική πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ολοκληρώθηκε η περίοδος αιτήσεων για το «Τουρισμός για όλους 2024»

Στόχος του προγράμματος είναι η άμεση τόνωση του εσωτερικού τουρισμού και η ενίσχυση μεταξύ άλλων, των ορεινών περιοχών της χώρας, στην κατεύθυνση ισόρροπης διάχυσης των επισκεπτών σε όλη τη διάρκεια του έτους.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Σάμος ανάμεσα στους ποιοτικούς προορισμούς της Ευρώπης για το 2024

Τα τοπικά προϊόντα, τα ενδιαφέροντα μουσεία, οι συναρπαστικές εναλλακτικές δραστηριότητες, τα ιστορικά μοναστήρια και η γραφικότητα των οικισμών δημιουργούν ένα αληθινό καταφύγιο για τους λάτρεις της φύσης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προβολή της Αστυπάλαιας σε διεθνή ΜΜΕ για διακοπές χωρίς μαζικό τουρισμό

Η Daily Telegraph συμπεριλαμβάνει το νησί στις πέντε καλά κρυμμένες «γωνιές» της Ελλάδας που αξίζει να ανακαλύψει κανείς φέτος, ενώ γίνεται ειδική αναφορά στο πρωτοποριακό «πράσινο» εγχείρημα της ελληνικής κυβέρνησης.