ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Tourismos, Turism, Greek Islands, Skopelos
Φωτο: Shutterstock

Σε ένα νέο βιώσιμο μοντέλο τουρισμού για την Ελλάδα στοχεύει ο ΕΟΤ

Η Ελλάδα και η «βαριά» της βιομηχανία, ο τουρισμός, προσανατολίζονται προς την αειφορία και τη βιωσιμότητα με αυξανόμενο αριθμό οικολογικών πολυτελών ξενοδοχείων και θέρετρων.

Tην ανάγκη δημιουργίας ενός νέου μοντέλου τουρισμού που θα βασίζεται στις αρχές της αειφορίας, τόνισαν η Πρόεδρος, Άντζελα Γκερέκου, και Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας χθες σε ειδική σύσκεψη στο πλαίσιο του εξαμηνιαίου συνεδρίου της ECTAA (European Travel Agents' and Tour Operators' Associations), που διεξάγεται στην Αθήνα.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ECTAA, της FedHATTA (Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού) και του ΗATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και ταξιδιωτικών Γραφείων), σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και με αντικείμενο τις βιώσιμες πρακτικές που πρέπει να υιοθετηθούν στον τομέα του τουρισμού, υπό το πρίσμα της κλιματικής κρίσης που πλήττει και την Ελλάδα.

Η Πρόεδρος του ΕΟΤ, κ. Γκερέκου, υπενθύμισε τις δράσεις που έχουν αναληφθεί στην Ελλάδα προς την κατεύθυνση της αειφορίας και της βιωσιμότητας, κάνοντας αναφορά στα ειδικά προγράμματα που εξελίσσονται στην Τήλο, την Αστυπάλαια, την Ρόδο, καθώς και στις 250 παραλίες σε όλη τη χώρα που είναι πλήρως προσβάσιμες.

«Ένας βιώσιμος προορισμός πρέπει πρώτα από όλα να είναι ένας ηθικός προορισμός. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης εκτιμά προορισμούς με ηθικές αξίες, όπως η ανοχή στη διαφορετικότητα και η ένταξη ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, ιδιαίτερα των ατόμων με ειδικές ανάγκες» τόνισε χαρακτηριστικά η Πρόεδρος του ΕΟΤ. Παράλληλα, επικαλούμενη πορίσματα πρόσφατων ερευνών, τόνισε ότι μέχρι το 2030 προβλέπεται ετήσια αύξηση 11% για τον τουρισμό πολυτελείας στην Ελλάδα, τη στιγμή που αναδύεται η νέα τάση της οικολογικής πολυτέλειας.

«Η Ελλάδα ανταποκρίνεται σε αυτή την τάση, με αυξανόμενο αριθμό οικολογικών πολυτελών ξενοδοχείων και θέρετρων, που προσφέρουν πραγματικά βιώσιμες εμπειρίες» σημείωσε. Τέλος, εξέφρασε τη βεβαιότητά της ότι οι φορείς του ελληνικού και του ευρωπαϊκού τουρισμού θα δημιουργήσουν ένα τουριστικό μοντέλο βασισμένο στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον και την κουλτούρα των τοπικών κοινωνιών, που θα προσφέρει οφέλη σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και θα μετατρέπει το ταξίδι των επισκεπτών σε μια ουσιαστική και αξέχαστη εμπειρία.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, επισήμανε πως το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ επικεντρώνονται στην προσπάθεια επέκτασης της τουριστικής περιόδου και της διάχυσης των τουριστικών ροών στον χώρο και τον χρόνο, προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού. Ακόμα, αναφέρθηκε στη στρατηγική εξωστρέφειας που ακολουθεί ο ελληνικός τουρισμός, ιδιαίτερα κατά την τελευταία τετραετία σε συνεργασία με την ECTAA, αποκομίζοντας οφέλη σε κάθε πλευρά του τουριστικού προϊόντος.

«Η ECTAA αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη του ΕΟΤ για την προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό. Έχουμε μια μακρόχρονη σταθερή συνεργασία και χαίρομαι που για μια ακόμα φορά η ετήσια συνεδρίασή της γίνεται στην Αθήνα. Πιστεύω στην δύναμη των τουριστικών πρακτορείων και των έμπειρων ανθρώπων τους, οι οποίοι χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους εδώ και χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Για εμάς είναι πολύτιμοι συνεργάτες και θα συνεχίσουμε την κοινή μας προσπάθεια και το επόμενο διάστημα. Μάλιστα συζητάμε την πραγματοποίηση στην Ελλάδα του πρώτου παγκόσμιου συνεδρίου τουριστικών πρακτόρων για το 2024! Θα είναι μια μεγάλη ευκαιρία προώθησης της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο και προβλέπουμε σε αυτή τη συνεργασία» τόνισε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έξι διακρίσεις ERMIS Awards για τις καμπάνιες ΕΟΤ 2022- 2023

Οι βραβεύσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εκδήλωσης Ermis Awards, που διοργανώνεται κάθε χρόνο από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος και θεωρείται ο πιο σημαντικός θεσμός ανάδειξης της δημιουργικότητας στον τομέα της επικοινωνίας στην Ελλάδα.