ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Πλήγμα στη διεθνή εικόνα του τουρισμού από τις φυσικές καταστροφές

Ο δείκτης κλίματος για τον ελληνικό τουρισμό επιβεβαιώνει ότι πυρκαγιές και πλημμύρες έχουν επηρεάσει τους ξένους. Κερδίζει έδαφος ο βιώσιμος τουρισμός, επιδεινώθηκε η εικόνα των Κυκλάδων.

Σε μουσακά χωρίς κρέας, στην αποφυγή του άγχους και στα λιγότερο γνωστά νησιά στρέφεται το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών που αναζητούν λίγες ημέρες ξεκούρασης στην Ελλάδα. Με βασικό άξονα τις βιώσιμες διακοπές, όλο και περισσότεροι τουρίστες αναζητούν ταξίδι που στοχεύει στην ευεξία, την στιγμή όμως που η Ελλάδα χάνει πολύτιμο έδαφος ως προορισμός λόγω των πυρκαγιών και των πλημμυρών της Θεσσαλίας.

Σύμφωνα με τον δείκτη Net Sentiment Index-NSI της Ελλάδας, όπως προκύπτει από ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), για το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος, επιβαρύνθηκε η διαδικτυακή φήμη της χώρας ως αποτέλεσμα των φυσικών καταστροφών. «Η συνολική φήμη της χώρας επηρεάστηκε από καιρικά φαινόμενα που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή, αλλά σημαντικά συστατικά του τουριστικού προϊόντος, όπως η γαστρονομία και ο πολιτισμός διατηρούν μακροχρόνια και σταθερά θετική επίδραση στις διαδικτυακές συζητήσεις», τονίζει το ΙΝΣΕΤΕ.

Για τις ανάγκες της έρευνας, το ΙΝΣΕΤΕ συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και τους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επακόλουθες πυρκαγιές επηρέασαν τον δείκτη Net Sentiment Index-NSI της Ελλάδας και της Αθήνας ο οποίος σημείωσε πτώση κατά 24 μονάδες τον Ιούλιο. Τον Αύγουστο, ο δείκτης NSI ανέκαμψε θεαματικά στις +18 μονάδες.

«Ωστόσο, η βαθμολογία παρουσίασε και πάλι μικρή μείωση τον Σεπτέμβριο, η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις πλημμύρες που σημειώθηκαν», προσθέτει το ΙΝΣΕΤΕ. Αν και σημειώθηκαν κι άλλα περιστατικά σε άλλα σημεία της Ευρώπης, η φήμη της Ελλάδας υπέστη την περισσότερη ζημιά, σύμφωνα με τα σχόλια που εμφανίστηκαν στο διαδίκτυο. Τονίζεται ότι στα πλαίσια της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 220 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 138 χιλ. για εστιατόρια / bar στην Ελλάδα και 7,7 εκατ. και 12,9 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

«Συνολικά, η γενική εικόνα της Ελλάδας και της Αθήνας το τρίτο τρίμηνο υστέρησε έναντι των ανταγωνιστικών χωρών (ΙσπανίαΙταλία, Πορτογαλία, Κροατία, αναφέρει το ΙΝΣΕΤΕ.

Οι νέες τάσεις

Παρά τα καιρικά προβλήματα του καλοκαιριού, αναμένεται ανάκαμψη το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς. Επίσης, τα στοιχεία δείχνουν ότι η τουριστική εμπειρία στην Ελλάδα διατηρεί μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική συνολική βαθμολογία (9,1) σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,6). Οι αξιολογήσεις ως προς την πολιτιστική εμπειρία, την γαστρονομία και την εμπειρία θάλασσας έλαβαν την υψηλότερη βαθμολογία, ώστοσο, εμφανίζονται και νέες τάσεις.

Ακόμα, «θετική επίδραση στη φήμη της χώρας καταγράφηκε από αναφορές σε σχέση με τα αξιοθέατα και το εισαχθέν σύστημα ζωνών επισκεψιμότητας της Ακρόπολης, τα καταλύματα που δίνουν έμφαση στην ευεξία, και την αυξανόμενη προτίμηση των ταξιδιωτών ως προς τις προσφερόμενες χορτοφαγικές επιλογές». Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι αποδόσεις της κάθε περιοχής ως προς την εμπειρία που παρέχεται, με τις Κυκλάδες να υπολείπονται έναντι της υπόλοιπης χώρας.

Ενώ η συνολική βαθμολογία της χώρας ανέρχεται στο 9,1, η καθεμία από τις ελληνικές περιφέρειες έχει βαθμολογία άνω του 9,0, εκτός από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου (8,8) και τις Κυκλάδες (8,9). Σε επίπεδο βιώσιμων ταξιδιών, η συνολική εικόνα της χώρας είναι θετική (8,3) με τις περισσότερες περιφέρειες να έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη του 8 και μέγιστη βαθμολογία (9,1) στην Κεντρική Μακεδονία. Και πάλι οι Κυκλάδες αξιολογούνται με χαμηλότερη βαθμολογία στο 7,7 και η Θεσσαλία  με 6,9 ως επακόλουθο των πλημμυρών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός: «Άνοιξε» με προσδοκίες η Κρήτη, οι εκτιμήσεις για τη νέα σεζόν

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η άνοδος της τουριστικής αγοράς της Ελλάδας παραμένει εύθραυστη, στηριζόμενη σε μεγάλο βαθμό σε 4-5 χώρες της Ευρώπης, οι οποίες θα υποστούν σημαντική οικονομική επιβράδυνση φέτος.
businessdaily-Yposkafa-Xenodoxia-Hotel-Sheltered Villas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βίλες και ξενοδοχεία κάτω από τη γη: Γιατί κερδίζουν έδαφος τα υπόσκαφα

Πώς οι δυνατότητες που προσφέρει πλέον η νομοθεσία για υπόσκαφες κατασκευές μπορούν να φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα, ποιοι είναι οι κίνδυνοι για το περιβάλλον από τις καταχρήσεις δόμησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς έγιναν «βαρίδια» για τον τουρισμό η Μύκονος και η Σαντορίνη

Μειωμένες κρατήσεις καταγράφονται και φέτος για τα δύο νησιά, μετά τη μείωση επισκεπτών κατά 5,2% για τη Μύκονο και 8,7% για τη Σαντορίνη. Κύρια προβλήματα οι ελλιπείς υποδομές και η πολυκοσμία.
Ρόδος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει τον τουρισμό η κλιματική αλλαγή, διευρύνεται η τουριστική σεζόν

Για να αποφύγουν τους καύσωνες, όλο και περισσότεροι ξένοι επισκέπτες προγραμματίζουν διακοπές εκτός θερινής περιόδου. Διακοπές όλο τον χρόνο στις χώρες της Μεσογείου άρχισε να προσφέρει η TUI.