ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΣΕ
Η διοίκηση της ΕΣΕ.

«Φρένο» στον πληθωρισμό των τροφίμων προβλέπουν τα σούπερ μάρκετ

Μειώνονται συνεχώς οι ανατιμήσεις που προαναγγέλλονται από τους προμηθευτές, τονίζει η ηγεσία της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος. Επικρίνει τη μονιμοποίηση έκτακτων μέτρων, αλλά προβλέπει επιτυχία στο σχέδιο για μειώσεις 5%.

Οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων δεν πρόκειται να μειωθούν και να επανέλθουν στα επίπεδα που ήταν πριν από δύο χρόνια, τόνισαν κατηγορηματικά σε χθεσινή συνέντευξη τύπου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), τόσο ο πρόεδρος της κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, όσο και ο γενικός της διευθυντής κ. Απόστολος Πεταλάς.

Παράλληλα προέβλεψαν ότι ο «πληθωρισμός των τροφίμων» στους επόμενους μήνες θα μειωθεί και μάλιστα σημαντικά. Προς τούτο μάλιστα – ερωτηθέντες σχετικά – σημείωσαν ότι οι ανατιμήσεις που προαναγγέλλουν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις κάθε φορά είναι μικρότερες σε σχέση με το παρελθόν.

Παράλληλα, οι εκπρόσωποι του κλάδου των σούπερ μάρκετ επέκριναν τη μονιμοποίηση των έκτακτων μέτρων, όπως η επιβολή πλαφόν στα περιθώριο κέρδους, τα οποία, όπως υποστηρίζουν, είναι ανώφελα και «δημιουργούν δυσλειτουργίες». Ανέφεραν ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» αρχικά είχε αποτέλεσμα, αλλά εκτονώθηκε στη συνέχεια, αλλά εκφράστηκαν θετικά για την πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμών κατά 5%», που εκτιμούν ότι θα έχει θετικά αποτελέσματα. Όπως αναγνώρισαν, είναι ενδεχόμενο να επηρεαστούν και οι πωλήσεις των αλυσίδων από τις μειώσεις, δεδομένου ότι αρκετά από τα περίπου 1.300 προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία αυτή είναι υψηλής κατανάλωσης.

Εν τω μεταξύ, τελικώς στη διάρκεια του 2023 ο όγκος των πωλήσεων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί οριακά, μεταξύ 0,5% και 1%, με ώθηση και από τις αυξημένες πωλήσεις του Δεκεμβρίου. Πάντως, όπως είπαν, το μέσο μικτό περιθώριο κέρδους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με βάση τα στοιχεία του 2022, ανέρχεται στο 1,47% - όπως είπε ο κ. Πεταλάς, φέτος αν δεν είναι στα περσινά επίπεδα θα είναι ελαφρώς μειωμένο. Υποστήριξαν ωστόσο ότι, σύμφωνα με τις έρευνες του ΙΕΛΚΑ, η Ελλάδα δεν είναι η ακριβότερη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντιθέτως το μέσο καλάθι είναι χαμηλότερου κόστους κατά 15% - 20% από την Ιταλία, την Γαλλία και τη Γερμανία.

Όπως εξήγησε ο κ. Πεταλάς, η λιανική τιμή ενός προϊόντος διαμορφώνεται από την τιμή αγοράς, το μικτό περιθώριο κέρδους και τον ΦΠΑ. Κι αυτά δεν είναι τα ίδια σε όλη την Ευρώπη. Ο ΦΠΑ στην Ελλάδα είναι από τους υψηλότερους και οι μισθοί από του χαμηλότερους. Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στο άκρα της Ευρώπης και τα γεωγραφικά της χαρακτηριστικά επηρεάζουν το κόστος των logistics. Ως εκ τούτου, είναι υπερβολική η διαπίστωση πως στην Ελλάδα οι τιμές είναι οι υψηλότερες. Ανέφεραν ακόμη ότι «λείπουν» 8.000 εργαζόμενοι από τον κλάδο και σημείωσαν πως οι εισαγωγικοί μισθοί των εργαζομένων του κλάδου είναι από τους υψηλότερους στην αγορά και στα επόμενα χρόνια θα συνεχιστεί η αύξηση των μισθών.

Αναφορικά με το σχέδιο οδηγίας που συζητείται στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, για τη μείωση του χρόνου αποπληρωμής των προμηθευτών στις 60 ημέρες, οι εκπρόσωποι του κλάδου επεσήμαναν ότι αν αυτό εφαρμοστεί άμεσα απαιτούνται κεφάλαια 2 δισ. ευρώ, τα οποία δεν υπάρχουν και πολλές επιχειρήσεις «θα βρεθούν στον τοίχο». Επ΄ αυτού μάλιστα γίνονται συζητήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες του ευρωπαϊκού νότου, όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι της ΕΣΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας και οι επιφυλάξεις της αγοράς

Το παρασκήνιο των διαβουλεύσεων Σκρέκα με σούπερ μάρκετ και βιομηχανία πριν την ανακοίνωση των μέτρων. Σημαντικότερο νέο μέτρο η μείωση κατά 30% των παροχών από προμηθευτές σε λιανεμπόρους.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μηδένισε το... κοντέρ στα σούπερ μάρκετ, πάνω από 1 δισ. σε private label

Η ακρίβεια κατέβασε στο μηδέν την αύξηση όγκου πωλήσεων το α' εξάμηνο, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς κατέχουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συχνά ψώνια σε μικρά καταστήματα, στα ύψη οι προωθητικές ενέργειες.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καυτό» τρίμηνο ανατιμήσεων στα ράφια, μειώθηκε ο όγκος πωλήσεων

Στο 8,6% η αύξηση των πωλήσεων το α' τρίμηνο για τις μικρές και μεγάλες αλυσίδες, που οφείλεται όμως στο «φούσκωμα» των τιμών περισσότερο από 10%. Ένα στα τέσσερα προϊόντα πουλήθηκαν με προσφορές.
Plithorismos, Inflation, Times, Prices
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συναγερμός στη βιομηχανία τροφίμων για τη μείωση της κατανάλωσης

Πρωταθλητισμό στην Ευρώπη σε ανατιμήσεις έκαναν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις της Ελλάδας και πλέον διαπιστώνουν με ανησυχία ότι συμπιέζεται σοβαρά ο όγκος των πωλήσεων και αρχίζουν να επανεξετάζουν την εμπορική πολιτική τους.