ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πιστώνονται 3,43 εκατ. σε 1.368 δικαιούχους του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»

Συνολικά, έως το τέλος του 2023 θα έχουν πληρωθεί 5.823 αιτήσεις που αφορούν 6.021 οχήματα, με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 13.934.853,61 ευρώ.

Εγκρίθηκε η καταβολή 3.431.336,24 ευρώ σε άλλους 1.368 δικαιούχους, οι οποίοι είχαν αιτηθεί επιδότησης, στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μετά την ολοκλήρωση των ενεργειών από το υπουργείο τα κεφάλαια θα πιστωθούν στους δικαιούχους στις 28/12/2023. Για τον μήνα Δεκέμβριο 2023, το ποσό των πληρωμών ανέρχεται σε 5.478.816,17 ευρώ. Συνολικά, έως το τέλος του 2023 θα έχουν πληρωθεί 5.823 αιτήσεις που αφορούν 6.021 οχήματα, με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται σε 13.934.853,61 ευρώ. Μόνο το τελευταίο εξάμηνο έχουν εκδοθεί τέσσερις αποφάσεις πληρωμής για 3.238 αιτήσεις που αφορούν 3.394 οχήματα, συνολικής δαπάνης 8.561.230,43 ευρώ.

Το πρόγραμμα συνεχίζεται και έχει ήδη δοθεί παράταση έως το τέλος Απριλίου του 2024 για την υποβολή νέων αιτήσεων. Ταυτόχρονα, έγιναν τροποποιήσεις με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων κεφαλαίων που ανέρχονται συνολικά σε 65 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το ποσοστό επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για τα φυσικά πρόσωπα είναι 30 % επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με μέγιστο ποσό επιδότησης τις 8.000 ευρώ ενώ παρέχεται επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ αν η αγορά συνοδεύεται με απόσυρση και άλλα 500 ευρώ για αγορά έξυπνου φορτιστή. Συνεπώς το μέγιστο ποσό της επιδότησης για φυσικά πρόσωπα μπορεί να φθάσει μέχρι 9.500 ευρώ.

Οι επιδοτήσεις για τα φυσικά πρόσωπα είναι:

  • έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 € για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).
  • έως 30% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 € για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e
  • 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 € .

Από τις ερωταπαντήσεις του υπουργείου προκύπτει μεταξύ άλλων ότι:

  • Το φυσικό πρόσωπο μπορεί να μεταπωλήσει το όχημα, που θα αποκτήσει με επιδότηση μετά από την παρέλευση ενός έτους και η εταιρία μετά την παρέλευση δυο ετών.
  • Κάθε ΑΦΜ δικαιούται να κάνει μια αίτηση είτε ως φυσικό πρόσωπο μόνο είτε ως εταιρία μόνο.
  • To οικολογικό bonus υπολογίζεται επί της τιμής έκδοσης του βασικού μοντέλου και δεν συμπεριλαμβάνεται επιπλέον εξοπλισμός, αξεσουάρ κλπ.

Για να γίνει αποδεκτή η υποβολή της αίτησης καταβολής οικολογικού bonus μέσω του προγράμματος, θα πρέπει να ζητήσετε από την αντιπροσωπεία να σας παραδίδει μια επίσημη προσφορά, στην οποία θα πρέπει να αναγράφεται η Λιανική Τιμή Προ Φόρων της βασικής έκδοσης του μοντέλου.

Εφόσον επιλέξετε επιπλέον εξοπλισμό πέραν του εργοστασιακού, θα πρέπει αυτός να αναγράφεται διακριτά ή και καθόλου στην προσφορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2: Εγκρίθηκε η καταβολή επιδοτήσεων σε δικαιούχους

Συνολικά, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο έχουν καταβληθεί επιδοτήσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ σε 1.870 δικαιούχους. Το πρόγραμμα συνεχίζεται και έχει ήδη δοθεί παράταση έως το τέλος Απριλίου του 2024.
ilektrokinisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εφαρμογή «Recharge» για αναζήτηση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα

Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή κινητών συσκευών  (για Android και iOS) για την Ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, η οποία θα διευκολύνει σημαντικά τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Ολοκληρώνεται ο σταθμός φόρτισης 110 ηλεκτρικών λεωφορείων

«Επισκεφτήκαμε για μια ακόμη φορά τους χώρους του σταθμού φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων. Πρόκειται για ένα δύσκολο εμβληματικό έργο, ένα έργο παρακαταθήκη για την πόλη της Θεσσαλονίκης» επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Παραδίδονται τέσσερα μεγάλα έργα εντός του 2024

Σχετικά με τον ΟΣΕ, ο υπουργός επεσήμανε ότι «την επόμενη διετία θα ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, δημιουργίας ενός νέου σιδηροδρομικού φορέα, κάτω από τον οποίο θα βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ και σημαντικό τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ.