ΓΔ: 1452.28 0.44% Τζίρος: 85.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
Φωτο: Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος. Shutterstock

Ρεκόρ επιβατών για το Ελ. Βενιζέλος στην τελική ευθεία για το ΧΑ

Πάνω από 28 εκατ. οι επιβάτες τον προηγούμενο χρόνο, αυξήθηκε κατά 10,2% η επιβατική κίνηση. Στις 12 Ιανουαρίου η συνέλευση των μετόχων για να αποφασιστεί η είσοδος στο ΧΑ τον Φεβρουάριο.

Σε νέο ιστορικό ρεκόρ πέταξε το 2023 το αεροδρόμιο της Αθήνας με 28,17 εκατ. επιβάτες. Τα θετικά μηνύματα από την αρχή της σεζόν για την καλή πορεία του τουρισμού, επιβεβαιώθηκαν από πολύ νωρίς. Από τον Μάιο και ως το τέλος του έτους, η αύξηση της επιβατικής κίνησης, με εξαίρεση μόνο τον Αύγουστο που είναι πάντα η κορύφωση της σεζόν, ήταν διψήφια, επισφραγίζοντας τις καλές προοπτικές που έχει η χώρα μας για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν.

Παράλληλα, οι ψηλές πτήσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών καθρεφτίζουν και το απόλυτο comeback της Αθήνας ως προορισμού για city break. Σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή αύξηση της κίνησης εσωτερικού, ανοίγονται μεγάλες προοπτικές για τον αερολιμένα της πρωτεύουσας.

Ειδικότερα, η επιβατική κίνηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» τον Δεκέμβριο του 2023 ανήλθε σε 1,86 εκατ., αυξημένη κατά 17,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά και κατά 13,6% σε σχέση με το 2019. Σε αυτή την κούρσα, κυριάρχησε η διεθνής επιβατική κίνηση, καταγράφοντας αύξηση 19,4%. Βεβαίως και η αύξηση της εγχώριας κίνησης, που ανήλθε σε 11,9% επιβεβαιώνει ότι και οι Έλληνες έχουν επιστρέψει στα ταξίδια μετά την πανδημία. Σε σύγκριση, δε, με το 2019, τόσο οι επιβάτες εσωτερικού όσο και οι διεθνείς παρουσίασαν άνοδο κατά 20,8% και 10,7% αντίστοιχα.

Τρίμηνο διεθνών επιβατών

Αν και το σπάσιμο του ρεκόρ είχε επιτευχθεί ήδη από τον Νοέμβριο, οπότε το αεροδρόμιο της Αθήνας άφησε πίσω τον πήχη του 2019 που ήταν η κορυφή με τους 25,57 εκατ. επιβάτες, το 2023 έκλεισε σημειώνοντας αύξηση 10,2% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.  Συνολικά διακινήθηκαν 28,17 εκατ. επιβάτες, κατά 24% περισσότεροι από το 2022.

Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια, όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση, ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 18,9% και 26,4% αντίστοιχα, ενώ παρουσίασαν άνοδο και σε σύγκριση με το 2019, κατά 13,3% και 8,8% αντίστοιχα.

Τη μερίδα του λέοντος βεβαίως στο σύνολο του έτους είχαν οι διεθνείς επιβάτες, που έφτασαν τους 19,39 εκατ. Οι διψήφιες αυξήσεις που καταγράφηκαν στην κίνηση εξωτερικού κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους, με τον καλό -σχεδόν ανοιξιάτικο- καιρό να έχει παίξει τον ρόλο του, δείχνουν ότι ο στόχος της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν για την Αθήνα δεν είναι μακριά.

Μέσα στο 2023, το αεροδρόμιο προσέθεσε στη δραστηριότητά του 17 νέους προορισμούς και τρεις νέες αεροπορικές εταιρείες (Marathon, Kuwait Airways, Play). Κυρίαρχες διεθνείς αγορές στο εννεάμηνο του έτους ήταν η Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Κύπρος και οι ΗΠΑ, όσον αφορά στις απευθείας συνδέσεις. Σε όρους όμως διεθνών επιβατών, στην πρώτη θέση ήταν με διαφορά οι ΗΠΑ και ακολούθησαν η Βρετανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία.

Στο κατώφλι του Χρηματιστηρίου

Η ανάκαμψη από την καθήλωση της πανδημίας που μείωσε την αξία του αεροδρομίου της Αθήνας είναι εντυπωσιακή. Ενόψει της αρχικής δημόσιας προσφοράς του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, το αεροδρόμιο δημοσίευσε τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου, στα οποία αποτυπώνεται η θετική πορεία.

Για το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2023, τα έσοδα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθαν σε 463,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα σχεδόν κατά 30% σε σχέση με τα 357,16 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2022. Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων για την ίδια περίοδο ανήλθαν σε 322 εκατ. ευρώ έναντι 249 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022. Η κερδοφορία του αεροδρομίου μετά από φόρους ξεπέρασε κατά σχεδόν 43% το αντίστοιχο περσινό διάστημα, φτάνοντας στα 188,68 εκατ. ευρώ.

Ενώ όλα ετοιμάζονται για το ντεμπούτο στο Χρηματιστήριο Αθηνών το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, έχει ορισθεί νέα έκτακτη γενική συνέλευση στις 12 Ιανουαρίου, ώστε οι μέτοχοι να συζητήσουν και να αποφασίσουν σχετικά με την εισαγωγή των μετοχών στην κύρια αγορά της ρυθμιζόμενης αγοράς αξιών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, καθώς και για την τροποποίηση του άρθρου 6.2 του υφιστάμενου Καταστατικού.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ επενδύσεων στα αεροδρόμια και ρεκόρ της επιβατικής κίνησης

Τα νέα ιστορικά υψηλά κίνησης με 69,77 εκατ. επιβάτες φέρνουν νέες επενδύσεις, με σχεδιασμούς για επεκτάσεις και έργα υποδομών. Στο ΧΑ το αεροδρόμιο της Αθήνας, αξιοποίηση των 22+1 μικρότερων αερολιμένων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τριάντα εκατ. επιβάτες και περιθώριο κέρδους 60% «βλέπει» το Αεροδρόμιο

Το πρώτο τρίμηνο η επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο 16,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, που αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ για το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ποιες είναι οι νέες αγορές που μπαίνουν στο στόχαστρο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πράσινο φως» από την Κομισιόν για το IPO του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Με γοργά βήματα προχωρούν πλέον οι διεργασίες για την εισαγωγή του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο. Η DG Comp άνοιξε τον δρόμο στην AviAlliance για να καταστεί cornerstone investor αποκτώντας 50% συν 6 μετοχές του ΔΑΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς το αεροδρόμιο Τελ Αβίβ «νίκησε» τη Ν. Υόρκη σε πτήσεις προς Αθήνα

Το Ισραήλ έχει καταφέρει να ανταγωνίζεται τις Ηνωμένες Πολιτείες στην κορυφή των εκτός Ευρώπης κρατών στις αφίξεις στο Ελ. Βενιζέλος. Εξαπλασιάστηκε η κίνηση από το Ισραήλ μεταξύ 2009 και 2022.
Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάκαμψη και τον Σεπτέμβριο στην επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος

Η κίνηση εσωτερικού για τον Σεπτέμβριο διαμορφώθηκε σε 614.762 ταξιδιώτες, με άνοδο κατά 80,3% σε σχέση με το 2020. Αντίστοιχα, η κίνηση εξωτερικού ανήλθε σε 1,16 εκατ. ταξιδιώτες, βελτιωμένη 121,9% σε σχέση με το 2020.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις «μολύνονται» από τον κοροναϊό

Τα μεγάλα πλήγματα στις διεθνείς αερομεταφορές και στη διεθνή αγορά ενέργειας δημιουργούν αβεβαιότητα για τις πωλήσεις του Αεροδρομίου και της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Πιο «ασφαλής» η περίπτωση της ΔΕΠΑ Υποδομών.