ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
λιμάνι με κοντέινερ
Φορτηγό πλοίο και κοντέινερ σε μεγάλο σύγχρονο λιμάνι με γερανούς μεταφόρτωσης.

ΣΕΒ: Αύξηση στα ναύλα εισαγωγής έως 300% λόγω της κρίσης στην Ερυθρά

Σοβαρές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα πάνω στα ναύλα και τον εφοδιασμό της αγοράς όπως σημειώθηκε σε εκδήλωση του ΣΕΒ.

Μείωση ή/και διακοπή εισαγωγών και εξαγωγών από και προς Ασία, σημαντική αύξηση του χρόνου παράδοσης, έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση του κόστους μεταφοράς, εκτόξευση των ναύλων με πιο ραγδαίο ρυθμό σε σχέση με την πανδημία (τα ναύλα εισαγωγής αυξήθηκαν 200% - 300%, ενώ τα ναύλα εξαγωγής αυξήθηκαν 300%-1400% σε ορισμένες διαδρομές), αύξηση ασφαλίστρων, μαζικές αφίξεις (Bottlenecks), αύξηση κόστους διαχείρισης και διαταραχές στις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού, είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, στο Διεθνές Εμπόριο και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Τις επισημάνσεις αυτές έκαναν οι Νάνσυ Καλαϊτζή, Διευθύντρια Θαλασσίων Μεταφορών της Goldair Cargo και Δημήτριος Καραγιάννης Chief Commercial Operating Officer της SARMED, σε ενημερωτική εκδήλωση για το θέμα που διοργάνωσε ο ΣΕΒ.

Στην ίδια εκδήλωση επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωστρέφειας του ΣΕΒ και Γενικός Διευθυντής του κλάδου χαλκού της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, Πάνος Λώλος, τόνισε ότι η προσπάθεια της χώρας μας να καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος, πρέπει να συνεχιστεί και να δοθεί μεγάλη έμφαση στην μετατροπή της χώρας μας σε ένα πραγματικά πολύ ανταγωνιστικό, περιφερειακό τουλάχιστον, διαμετακομιστικό κέντρο.

Ο Δρ. Αθανάσιος Καρλής, Deputy Manager Marketing του ΟΛΠ τόνισε ότι οι απώλειες είναι μέχρι στιγμής περιορισμένες και ότι η Cosco Shipping θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον Πειραιά, παρέχοντας απευθείας συνδέσεις με Ασία και Δ. Ευρώπη και πραγματοποιώντας μεταφορτώσεις στον Πειραιά.

H κρίση στην Ερυθρά θάλασσα έχει διαταράξει τα δρομολόγια των πλοίων (πρωτίστως των container vessel), αυξάνοντας τόσο τους ναύλους, όσο και το χρόνο μεταφοράς και μειώνοντας παράλληλα τα διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια. Αυτή την στιγμή, σύμφωνα με τον Managing Director στη VIEXAL Ανδρέα Λουκάκη δεν γνωρίζουμε με σιγουριά πότε θα αφιχθούν οι πρώτες ύλες και τα ανταλλακτικά στο λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στον προγραμματισμό της παραγωγής. Ένα ακόμα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, είναι η αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (περίπου 71%) από την μεγαλύτερη απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα πλοία.

Ο Διευθυντής Κλάδου Διεθνούς Εμπορίας στον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, Παύλος Πασχόπουλος επεσήμανε πως «η κρίση στον Κόλπο του 'Αντεν αυξάνει τα μίλια πλεύσης για την πλειονότητα όλων των τύπων πλοίων, λόγω της απόκλισης προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτό έχει αυξήσει τη ζήτηση για πλοία κατά 2,5% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2023 και έχει οδηγήσει σε ανισορροπίες στην αλυσίδα εφοδιασμού. Τα βήματα που έχουν κάνει οι εταιρείες που προμηθεύονται στρατηγικά υλικά από τις αγορές του Ινδικού Ωκεανού και της Ασίας, είναι: η αύξηση της συμβατικής κάλυψης με ταξίδια στις αρχές του έτους έναντι του spot καθώς και η αντιστάθμιση και η αντικατάσταση με πηγές στρατηγικών υλικών από άλλες γεωγραφικές περιοχές. Το βασικό ερώτημα παραμένει η διάρκεια της κρίσης, η οποία όλοι ελπίζουν να είναι σύντομη.»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οικονομία Κίνας κόκκινο
ΔΙΕΘΝΗ

Άνοδος 7,6% στο εμπόριο υπηρεσιών το εννεάμηνο Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου 2025

Το εμπόριο υπηρεσιών ανήλθε σε 5,94 τρισ. γιουάν το εννεάμηνο 2025, σημειώνοντας αύξηση 7,6%. Οι εξαγωγές ενισχύθηκαν κατά 14,4%, ενώ οι εισαγωγές ανέβηκαν 2,8%, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορίου.
Λευκός Οίκος ΗΠΑ
ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ και Μαλαισία υπέγραψαν συμφωνία αμοιβαίου εμπορίου

Οι ΗΠΑ και η Μαλαισία συμφώνησαν σε αμοιβαίο εμπόριο, με τη Μαλαισία να δεσμεύεται για μείωση δασμών και εμπορικών εμποδίων, όπως ανακοίνωσε ο Αμερικανός εκπρόσωπος Τζέιμσον Γκριρ στη σύνοδο του ASEAN στην Κουάλα Λουμπούρ.
Σημαία Κίνας γρανάζια βιομηχανίας
ΔΙΕΘΝΗ

Η 138η CIEF Κίνας τραβά το ενδιαφέρον αγοραστών και εκθετών φέτος

Η 138η Έκθεση Καντόνας άνοιξε στις 15 Οκτωβρίου στη Γκουανγκτζόου, συγκεντρώνοντας πάνω από 32.000 επισκέπτες και 240.000 προεγγεγραμμένους αγοραστές από 218 χώρες, σημειώνοντας αύξηση 10%. Η έκθεση διαρκεί ως 4 Νοεμβρίου.
Σημαίες Κίνας και ΕΕ
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία ΕΕ για τους νέους κινεζικούς ελέγχους στις εξαγωγές σπάνιων γαιών

Ανησυχία εξέφρασε η ΕΕ για τους νέους ελέγχους της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών. Η Επιτροπή ζητεί σταθερή πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες, ενώ οι Σοσιαλδημοκράτες ζητούν ποικιλία και ανθεκτικότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού.