Φώτο: Shutterstock

Επτά στους δέκα Έλληνες θεωρούν πως η χώρα είναι σε ύφεση

Σταθερότητα στο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις 84 μονάδες δείχνει έρευνα της Nielsen, έναντι μέσου ευρωπαϊκού όρου 86 μονάδων.

Εφτά στους δέκα Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται ακόμη σε ύφεση, ενώ η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα The Conference Board Global Consumer Confidence που υλοποιείται σε τριμηνιαία βάση σε συνεργασία με τη Nielsen μεταξύ 64 χωρών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία στη χώρα μας στο τελευταίο τρίμηνο της περσινής χρονιάς, εμφανίζεται μια σταθερότητα στο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης και συγκεκριμένα διαμορφώνεται στις 84 μονάδες, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη (που διαμορφώθηκε στις 86 μονάδες).

Και οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31% σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση, ενώ 7 στους 10 Έλληνες (ήτοι το 70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία (26%). Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα)

Σημειώνεται ότι μειωμένο είναι το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018).

Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ακλόνητη πίστη των Ελλήνων στα ελληνικά προϊόντα διατροφής

Δεύτεροι, μετά τους Ιταλούς, οι Έλληνες στην εμπιστοσύνη στα τοπικά προϊόντα διατροφής. Το 70% δηλώνει ότι επιλέγει ελληνικά προϊόντα για να υποστηρίξει τους, το 63% επειδή έχουν καλύτερη ποιότητα και το 57% διότι υπερέχουν σε γεύση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόντρα στην κρίση, οι Έλληνες επιλέγουν επώνυμα προϊόντα

Περιορισμένη παραμένει η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς παρά την αύξηση των πωλήσεων που έχει καταγραφεί στο πρώτο οκτάμηνο του έτους, το μερίδιο αγοράς τους παραμένει περιορισμένο.