ΓΔ: 1449.4 -0.63% Τζίρος: 71.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις βιτρίνες μεγάλων Ελλήνων εισαγωγέων

Σπεύδουν οι Έλληνες έμποροι να εξασφαλίσουν συμφωνίες για εισαγωγές από την Κίνα. Δέλεαρ οι χαμηλές τιμές και η αναβαθμισμένη ποιότητα. Επιβολή υψηλών δασμών σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μπορεί η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά να γίνεται με αργούς ρυθμούς, αλλά όλα τα στελέχη του χώρου θεωρούν πως σταδιακά η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει, καθώς θα εκλείψουν με την πάροδο του χρόνου οι παράγοντες που μέχρι σήμερα αποτρέπουν τους οδηγούς να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ήτοι, το ακριβό κόστος κτήσης, παρά τη γενναία επιδότηση που δίνει το κράτος, το περιορισμένο δίκτυο ταχυφορτιστών και κυρίως η μικρή χιλιομετρική αυτονομία των μπαταριών.

Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι μεγάλοι Έλληνες εισαγωγείς αυτοκινήτων σπεύδουν να εξασφαλίσουν στρατηγικές συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα. Η Κίνα πλέον έχει αναπτύξει ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία και τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα είναι άκρως ανταγωνιστικά των Ευρωπαίων κατασκευαστών. Μερικές, μάλιστα, αυτοκινητοβομηχανίες, όπως η Volvo, έχουν εξαγοραστεί από Κινέζους.

Τα κινεζικά αυτοκίνητα είναι ανταγωνιστικά στο design, στη μηχανικά μέρη και στις εφαρμογές της νέας τεχνολογίας, αλλά κυρίως είναι φθηνά. Είναι φθηνότερα των ευρωπαϊκών και των αμερικανικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων γιατί έχουν κρατική επιδότηση, μικρότερο εργατικό και ενεργειακό κόστος και κυρίως έλεγχο των πρώτων υλών επί των μπαταριών και κατ΄επέκταση του τελικού προϊόντος. 

Τρεις μεγάλοι Έλληνες εισαγωγείς έχουν έως τώρα αναλάβει την αντιπροσώπευση κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρώτα η Συγγελίδης με την MG –η οποία έχει και αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες-, ακολούθησε η Σφακιανάκης με την BYD και πρόσφατα η Αutohellas που μέσω της θυγατρικής Βeλμάρ θα εισάγει από τον Ιούλιο τα αυτοκίνητα της XPeng στην Ελλάδα.

Οι επενδύσεις στο δίκτυο και οι φιλόδοξοι στόχοι που θέτουν οι Κινέζοι

Την πρόθεσή της να φέρει στην Ελλάδα αντιπροσωπεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εκφράσει και η Μοτοδυναμική μέσω του προέδρου της Πάρη Κυριακόπουλου ο οποίος έχει διευκρινίσει ότι θα προβούν σε μια τέτοια πρωτοβουλία μόνο αν ο συνεταίρος ταιριάζει με το DNA της Μοτοδυναμικής. Την αντιπροσωπεία της ΒΥD στα επιβατικά αυτοκίνητα είχε διεκδικήσει και η Π. Πετρόπουλος -εισάγει στην Ελλάδα τα φορτηγά και λεωφορεία της ΒΥD- αλλά τελικά επικράτησε η Σφακιανάκης.

Η αντιπροσώπευση μιας μάρκας δεν είναι και η πιο απλή υπόθεση. Συνήθως απαιτούνται νέες επενδύσεις για το δίκτυο, τα καταστήματα και το service, ενώ και οι στόχοι που θέτουν οι Κινέζοι πολλές φορές είναι μαξιμαλιστικοί. Βεβαίως, αντιπρόσωποι όπως ο Συγγελίδης, ο Σφακιανάκης και η Αutohellas είναι καλά τοποθετημένoi στη λιανική και είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές που θέτουν οι ξένοι εταίροι για τα καταστήματα και τους στόχους των πωλήσεων.

Η ΕΕ ετοιμάζει δασμούς, αντιδρούν Ευρωπαίοι κατασκευαστές

Οι μεγάλες εισαγωγές κινέζικων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν προβληματίσει τις Βρυξέλλες οι οποίες από το Νοέμβριο σχεδιάζουν να επιβάλουν αυξημένους δασμούς. Δεν είναι ειλημμένη απόφαση, καθώς χρειάζεται η σύμφωνη γνώμη 15 χωρών-μελών της ΕΕ που να αντιπροσωπεύουν το 65% του συνολικού πληθυσμού.

Σήμερα οι δασμοί είναι στο 10% και, αν επιβληθούν οι νέοι, θα κυμανθούν από το 17% έως το 48%. Δεν θα είναι ενιαίοι αλλά θα εξαρτώνται από το ύψος της επιδότησης που λαμβάνει κάθε εταιρεία στην Κίνα. Όσο πιο μεγάλη κρατική επιδότηση λαμβάνουν, τόσο θα αυξάνει και ο δασμός. Στο στόχαστρο είναι η BYD, η Geely και η SAIC (ΜG).

Βέβαια, μια τέτοια απόφαση πλήττει και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν στην Κίνα καθώς θεωρείται σίγουρο πως οι Κινέζοι θα απαντήσουν προκαλώντας εμπορικό πόλεμο. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η VW εξάγουν μεγάλες ποσότητες στην Κίνα και δεν είναι ενθουσιασμένες με την προοπτική των δασμών.

Θα υπάρξουν όμως και άλλες παράπλευρες απώλειες, αφού δυτικοί παραγωγοί όπως η Τesla και η Volvo που παράγουν αυτοκίνητα στην Κίνα και εξάγουν στην Ευρώπη θα δουν λόγω των δασμών τα αυτοκίνητά τους να γίνονται ακριβότερα και να χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita, autos, cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκανε την έκπληξη η αγορά αυτοκινήτων και πλησίασε τον τζίρο του 2019

Οι εισαγωγείς πούλησαν 105.283 νέα αυτοκίνητα πέρυσι με αξία που ξεπέρασε τα 1,5 δισ. ευρώ, σε μια δύσκολη χρονιά που χαρακτηρίστηκε από καθυστερήσεις στις παραδόσεις και αυξήσεις στις τιμές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεβαίνει ο υδράργυρος του τζόγου: Πονταρίσματα 17,8 δισ. στο πεντάμηνο

Πάει για νέο ρεκόρ ο νόμιμος τζόγος το 2024, διψήφιος ο ρυθμός αύξησης. Πρωταγωνιστής ο ΟΠΑΠ στα κέρδη GGR και στον αναμορφωμένο τζίρο, χωρίς μπόνους και επανεπενδύσεις κερδών. Είσπραξη 396 εκατ. για το Δημόσιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγώνα για να μείνουν κερδοφόρες κάνουν οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων

Το πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους και ο αθέμιτος ανταγωνισμός από παραβατικούς βενζινάδες στραγγαλίζουν τον κλάδο, ενώ καλείται να επενδύσει μεγάλα ποσά για τα «πράσινα» πρατήρια.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επιβάλλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι προσωρινοί δασμοί της Κομισιόν από 17,4% ως 37,6% χωρίς αναδρομική ισχύ είναι σχεδιασμένοι για να εμποδίσουν, όπως έχει δηλώσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να κατακλυσθεί η ΕΕ με φτηνά ηλεκτροκίνητα οχήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς φορτιστές: Ανεπαρκής η υποδομή στην Ελλάδα

Μόνο 53 φόρτισης ανά εκατ. κατοίκων υπάρχουν στην Ελλάδα, έναντι 287 στην Ευρώπη. Στόχος της κυβέρνησης να αυξηθούν κατά 100.000 μέχρι το 2030. Πολλά τεχνικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι χρήστες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το πετρέλαιο παίρνει ρεβάνς

Πλήθος προβλημάτων οδηγούν σε καθυστέρηση της αντικατάστασης των αυτοκινήτων με ηλεκτρικά. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου θα έλθει αργότερα από το αρχικά προβλεπόμενο.